Επίσημο: Αποκαλύφθηκε το νέο Citroën C3 [video]

Επίσημο: Αποκαλύφθηκε το νέο Citroën C3 [video]

Ο νεανικός χαρακτήρας και οι πάμπολλες επιλογές εξατομίκευσης είναι τα βασικότερα από τα χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου.

Μετά από λίγες διαρροές, η νέα γενιά του σουπερμίνι της Citroën παρουσιάστηκε και επισήμως.

Πρόκειται για ένα από τα πλέον σημαντικά μοντέλα στη γκάμα της εταιρείας και σίγουρα το πιο εμπορικό νέο μοντέλο από τότε που μπήκε στο παιχνίδι και η DS που είναι εξ ορισμού ιδιαίτερη.

Το νέο C3 μοιράζεται αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία με το C4 Cactus και χωρίς αμφιβολία η εμφάνισή του είναι ένα από τα πιο ισχυρά του σημεία. Ωστόσο, το μπροστινό του μέρος έχει αρκετές ομοιότητες και με το C4 Picasso, όπως τα λεπτά φώτα ημέρας LED και οι λεπτομέρειες χρωμίου. Στο πίσω μέρος η εικόνα φέρνει σαφώς προς το μικρό DS, κάτι που μόνο ως θετικό μπορεί να λογιστεί.

Διαβάστε ακόμα Test Drive: Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Στο προφίλ του αυτοκινήτου, αυτό που ξεχωρίζει είναι προφανώς τα –δανεισμένα από το Cactus- Airbumps. Είναι πλαστικές επιφάνειες γεμισμένες με αέρα, που απορροφούν τις μικροσυγκρούσεις της πόλης. Πρόκειται για μια επιλογή όχι μόνο στιλάτη αλλά και χρήσιμη για την αστική καθημερινότητα.



Η νέα γενιά του C3 βασίζεται ουσιαστικά στην ίδια πλατφόρμα που χρησιμοποιούσε και το προηγούμενο μοντέλο, όμως βελτιωμένη σε σημαντικό βαθμό. Στην περιοχή κάτω από τα εμπρός καθίσματα υπάρχει ένα έξτρα στέλεχος σε σχήμα Η, ώστε να αυξηθεί η ακαμψία του αυτοκινήτου. Στην επίτευξη αυτού του σκοπού βοηθούν και οι νέες τεχνολογίες στις κολλήσεις: Πλέον εκτός από τις συμβατικές μεθόδους, χρησιμοποιούνται και ειδικές κόλλες που εκτελούν και χρέη ηχομονωτικού υλικού.

Το συνολικό μήκος είναι 3,99 m, κάτι που σημαίνει ότι μιλάμε και πάλι για ένα από τα πιο κόμπακτ σουπερμίνι. Το πορτμπαγκάζ θα χωράει 300 lt, ενώ όπως και οι προηγούμενες γενιές, έτσι κι αυτή θα διατίθεται αποκλειστικά ως 5θυρη.

Οι κινητήρες θα μεταφερθούν αυτούσιοι από τη σημερινή γενιά του μοντέλου. Οι PureTech βενζίνης είναι ο 3κύλινδρος 1.000άρης με 68 ίππους και ο επίσης 3κύλινδρος 1.200άρης που ως ατμοσφαιρικός αποδίδει 82 και ως τούρμπο 110 ίππους. Σε πετρέλαιο υπάρχει ο 1.600άρης BlueHDi σε εκδόσεις 75 και 100 ίππων, ενώ σημαντικό νέο είναι και η διάθεση ενός αυτόματου κιβωτίου με έξι σχέσεις.

Διαβάστε ακόμα Test drive: Citroen C3 BlueHDi75

Η εταιρεία αναφέρει ότι η φιλοσοφία στη ρύθμιση της ανάρτησης θα είναι και πάλι προσανατολισμένη στην απόλυτη άνεση, ενώ η ηχομόνωση με την κύλιση του νέου C3 αναμένονται κορυφαίες.

Για το αμάξωμα υπάρχουν 9 διαθέσιμα χρώματα, καθώς και άλλα 3 για την οροφή, τα Airbumps, τους καθρέφτες και τα πλαίσια των εμπρός προβολέων ομίχλης. Η Citroën κάνει λόγο για συνολικά 36 διαθέσιμους χρωματικούς συνδυασμούς για το αμάξωμα.

Η καμπίνα έχει απλές, καθαρές γραμμές καταφέρνει όμως να βγάζει μια σοφιστικέ εικόνα. Το ταμπλό έχει πολύ λίγα κουμπιά και στο πρόσφατο πρότυπο της εταιρείας οι περισσότερες λειτουργίες ελέγχονται μέσα από την οθόνη αφής.



Στις πόρτες η προσέγγιση είναι όμοια με του C4 Cactus, με λουριά αντί για χειρολαβές κλεισίματος, ενώ τα καθίσματα δε θα είναι τόσο μαλακά όσο του Cactus αφού θα έχουν νέας τεχνολογίας υλικό με διαβαθμισμένη σκληρότητα.

Εκτός της βασικής, θα υπάρχουν τρεις ακόμα επιλογές για τον εξοπλισμό και το διάκοσμο. Η Metropolitan Grey θα έχει πιο απαλά χρώματα ενώ ακριβώς το αντίθετο θα ισχύει για την Urban Red. Η κορυφαία θα είναι η Hype Colorado, που θα έχει ποιοτικότερα υλικά, ακριβότερες επενδύσεις και δίχρωμο δερμάτινο τιμόνι.

Το σύστημα infotainment αναμένεται να έχει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε επίπεδο επικοινωνίας του smartphone με το αυτοκίνητο. Η πλέον ενδιαφέρουσα τεχνολογία πάντως ονομάζεται ConnectedCam και είναι μια κάμερα τοποθετημένη στον εσωτερικό καθρέφτη. Με τη βοήθειά της οι επιβάτες θα μπορούν να καταγράφουν σε βίντεο ή φωτογραφία το περιβάλλον όμως η βασική της λειτουργία είναι η εξής: Σε περίπτωση ατυχήματος θα κρατάει στη μνήμη τα 30” πριν από το συμβάν και άλλα 60” ύστερα από αυτό.

Το νέο C3 θα ξεκινήσει την εμπορική του καριέρα κοντά στην αυγή του 2017, με τιμές που αναμένονται ελάχιστα υψηλότερες από του σημερινού μοντέλου. Αρχικά θα είναι διαθέσιμες μόνο οι χειροκίνητες εκδόσεις, ενώ στους επόμενους 18 μήνες θα ακολουθήσουν κι άλλα νέα μοντέλα της οικογένειας C3. Το ένα θα είναι το Picasso, ενώ σίγουρα θα υπάρξει κι ένα μικρό crossover που θα αγωνιστεί στην κατηγορία του Nissan Juke, η οποία διανύει μια περίοδο τεράστιας επιτυχίας.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube