Επίσημο: Ανανεωμένο BMW i3 και νέα έκδοση i3s
Η BMW ανανεώνει το ηλεκτρικό i3, και επεκτείνει την γκάμα του με μια σπορ έκδοση η οποία έχει τη δυνατότητα ακόμα και να ντριφτάρει!
Μετά από σχεδόν τέσσερα χρόνια στην αγορά, έφτασε η ώρα για την ανανέωση του BMW i3, αλλά και για τη δημιουργία του πρώτου ηλεκτρικού σπορ χάτσμπακ.
Το BMW i3 απέκτησε φρέσκια εμφάνιση, με νέους προφυλακτήρες, μαύρες εμπρός κολόνες, νέες στιλιστικές λεπτομέρειες και στάνταρ φώτα Full LED. Το αμάξωμα της σπορ έκδοσης i3s ξεχωρίζει χάρη στο μαύρο χρώμα στον εμπρός προφυλακτήρα και τις μαύρες επεκτάσεις των φτερών. Οι τελευταίες ήταν απαραίτητες, για να καλύψουν τις φαρδύτερες ζάντες 20” (αντί των 19” του στάνταρ i3) οι οποίες αυξάνουν τα μετατρόχια κατά 40 mm. Σε συνδυασμό με τη σπορ ανάρτηση, που φέρνει το i3s 10 mm πιο κοντά στο δρόμο, το παρουσιαστικό του είναι εμφανώς πιο δυναμικό από του απλού.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Škoda: Ένα ηλεκτρικό κουπέ SUV κι ένα χάτσμπακ μέχρι το 2020
Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν δομικές αλλαγές, πέρα από την ενσωμάτωση της τελευταίας έκδοσης του iDrive με οθόνη 10,25” και των υπηρεσιών ConnectedDrive, που περιλαμβάνουν υπηρεσία εύρεσης σημείου φόρτισης. Η εμφάνιση και ο εξοπλισμός κάθε BMW i3 καθορίζεται από τις τέσσερις διαθέσιμες επιλογές: Atelier, Loft, Lodge και Suite. Στην περίπτωση της Lodge, οι επενδύσεις των καθισμάτων αποτελούνται από μάλλινο ύφασμα και δέρμα βαμμένο με εκχύλισμα φύλλων ελιάς. Το 80% των επιφανειών που βλέπουν ή ακουμπούν οι επιβάτες είναι φτιαγμένο από ανακυκλωμένα ή ανανεώσιμα υλικά. Πλέον υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μπλε χρώματος για τις ζώνες ασφαλείας.
Το ηλεκτρικό μοτέρ του BMW i3 δεν έχει υποστεί αλλαγές. Εξακολουθεί να αποδίδει 170 PS και 25,5 kgm, επιταχύνοντας το μικρό χάτσμπακ στο 0-100 km/h σε 7,3”. Στην περίπτωση του σπορ i3s όμως, τα νούμερα ανεβαίνουν στα 184 PS και 27,5 kgm, χάρη σε αλλαγές που ευνοούν την απόδοση στις υψηλές στροφές, οπότε ο χρόνος πέφτει στα 6,9”. Αντίστοιχα, η τελική ταχύτητα ανεβαίνει από τα 150 στα 160 km/h.
Με τη μέση κατανάλωση ρεύματος να αυξάνεται από τις 13,1 στις 14,3 kWh/100 km, η θεωρητική αυτονομία του i3s πέφτει στα 280 αντί για τα 300 km του απλού, σύμφωνα με τον τυποποιημένο κύκλο NEDC, και στα 245 km αντί για 255, σύμφωνα με τον νέο τρόπο μέτρησης WLTP. Η BMW όμως ανακοινώνει ότι και με τις δύο εκδόσεις μπορείς να υπολογίζεις σε πραγματική αυτονομία έως 200 km. Και στις δύο περιπτώσεις χρησιμοποιείται μπαταρία με χωρητικότητα 94 Ah, αφού η μικρή έκδοση των 60 Ah καταργείται.
Για όσους θέλουν περισσότερη ελευθερία κίνησης, εξακολουθεί να υπάρχει η δυνατότητα αγοράς έκδοσης με range extender, τόσο για το i3 όσο και για το i3s. Ο δικύλινδρος βενζινοκινητήρας 38 PS που αναλαμβάνει να φορτίσει εν κινήσει τις μπαταρίες χαρίζει επιπλέον αυτονομία 150 km, όμως αυξάνει και κατά 120 kg το βάρος, επηρεάζοντας αρνητικά τις επιδόσεις. Το 0-100 km/h γίνεται 8,1” στο i3 και 7,7” στο i3s.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Hyundai: Νέο ηλεκτρικό SUV με αυτονομία 800 km
Για το τέλος, αφήσαμε το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του νέου BMW i3s: Μπορεί να ντριφτάρει! Εντάξει, δεν είναι ακριβώς ότι κανείς δεν θα έχει λόγο πια να αγοράσει μια Μ2, αλλά η BMW ισχυρίζεται ότι η αναθεωρημένη λειτουργία Dynamic Traction Control του συστήματος ευστάθειας είναι ρυθμισμένη έτσι ώστε «να επιτρέπει μικρά, ελεγχόμενα drift σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης». Για να το δοκιμάσουμε και να δούμε αν πραγματοποιεί όσα υπόσχεται, θα πρέπει να περιμένουμε τουλάχιστον ως τον ερχόμενο Νοέμβριο, όταν το ανανεωμένο i3 θα λανσαριστεί στην αγορά.
Δείτε την αναλυτική παρουσίαση, τις αλλαγές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των νέων BMW i3 και i3s στα αντίστοιχα αρχεία pdf που επισυνάπτονται παρακάτω.