Επίσημο: Νέα Porsche Cayenne 2018 [video]
Η ολοκαίνουργια Porsche Cayenne είναι πιο ελαφριά, πιο ισχυρή και με ανανεωμένο εσωτερικό.
Η νέα Porsche Cayenne αποκαλύφθηκε με τη γερμανική φίρμα να λέει ότι η προσέγγιση στο μεγάλο SUV έγινε «χωρίς συμβιβασμούς».
Η τρίτη γενιά της Cayenne αναβαθμίστηκε πλήρως και επανασχεδιάστηκε παρά τη φαινομενικά ελαφρά ανανέωση του εξωτερικού σχεδιασμού της. Πατά πάνω σε μια ελαφρύτερη και πιο σύγχρονη πλατφόρμα, μια δομή αλουμινίου, διαθέτει 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα και ένα επανασχεδιασμένο εσωτερικό με πρόσθετες επιλογές συνδεσιμότητας.
«Η νέα Cayenne είναι μια Porsche με κάθε τρόπο και χωρίς συμβιβασμούς», είπε ο Oliver Blume, CEO της Porsche, μιλώντας στο επίσημο λανσάρισμα του αυτοκινήτου σήμερα. «Ποτέ δεν έχει δανειστεί τόσα πολλά από την 911»
Η τρίτη γενιά της Cayenne θα κάνει το δημόσιο ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης στις 12 Σεπτεμβρίου, ενώ οι παραδόσεις στην Ελλάδα εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν τον Απρίλιο. Εμπρός της, στην ελληνική αγορά σαφώς λιγότερο και με φουλ πίεση στις μεγάλες αγορές της ΕΕ, θα έχει να αντιμετωπίσει μια μακρά λίστα ανταγωνιστών πολυτελείας, όπως τα Audi Q7, BMW X5, Jaguar F-Pace, Mercedes-Benz GLE και Range Rover Sport.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Έτσι εξελίχτηκε η νέα Porsche Cayenne 2018 [video]
Η Cayenne 2018 αρχικά, όπως είχαμε γράψει πρόσφατα, θα διατεθεί σε δύο εκδόσεις, την Cayenne και την Cayenne S. Και οι δύο τους θα φορούν τους άρτι εξελιγμένους βενζινοκινητήρες V6 σε συνδυασμό με το επίσης νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση με πέντε οδηγικές διαμορφώσεις: On-Road, Mud, Gravel, Sand και Rocks.
Η Cayenne φορά τον ίδιο 3λιτρο υπερτροφοδοτούμενο V6, όπως και η νέα Panamera. Με 340 άλογα και 45,9 kgm, αποδίδει 40 άλογα και 5,1 kgm παραπάνω από τον ατμοσφαιρικό 3,6λιτρο V6 της προηγούμενης Cayenne. Τα νούμερα αυτά της δίνουν επιδόσεις που κατεβάζουν το χρόνο για τα 0-100 km/h στα 6,2” (5,9” για το Sport Chrono Package) και της δίνουν τελική ταχύτητα 245 km/h –νούμερα κατά 1,4” και 15 km/h αντίστοιχα καλύτερα από αυτά του προηγούμενου μοντέλου.
H Cayenne S φορά τον ισχυρότερο 2,9λιτρο διτούρμπινο V6. Με 440 άλογα και 56,1 kgm αποδίδει την ίδια ροπή και 20 άλογα περισσότερα από τον 3,6λιτρο V6 που αντικατέστησε. Για την Cayenne S, η Porsche δηλώνει 5,2” για το 0-100 km/h και τελική 265 km/h, βελτίωση κατά 0,3 δευτερόλεπτα και 6 χιλιόμετρα αντίστοιχα έναντι της απερχόμενης.
Περισσότερα μοντέλα θα έρθουν να προστεθούν στην γκάμα από το τέλος του επόμενου χρόνου. Σε αυτά θα περιλαμβάνονται ένα ζεύγος επαναφορτιζόμενων υβριδικών μοντέλων που θα κινούνται από τον ίδιο βενζινοηλεκτρικό συνδυασμό που έχουμε ήδη γνωρίσει στις Panamera E-Hybrid με τους 462 PS και Panamera Turbo S E-Hybrid με τους 675 PS. Στην κορυφή της γκάμας θα βρίσκεται η Cayenne Turbo με τον διτούρμπινο 4λιτρο V8 και με περισσότερα από 550 άλογα.
Λόγω προβλημάτων με τις ρυθμιστικές αρχές στην εγχώρια αγορά της, η Porsche δεν έχει ακόμη επιβεβαιώσει τους κινητήρες ντίζελ για την ανανεωμένη Cayenne. Αλλά με τα υπάρχοντα μοντέλα ντίζελ που αντιπροσωπεύουν ένα μεγάλο ποσοστό πωλήσεων σε πολλές βασικές αγορές, οι διάδοχοι της απερχόμενης Cayenne Diesel και της Diesel S αναμένονται ομοίως, με τη Diesel S να φορά ένα 4λιτρο V8 με 422 PS που χρησιμοποιείται επίσης στην Panamera.
To νέο SUV της Porsche υποστηρίζεται από την αρχιτεκτονική MLB της Audi. H πλατφόρμα αυτή που υποστηρίζει ήδη το Audi Q7 και την Bentley Bentayga, στο μέλλον θα τη δούμε και κάτω από τα ρούχα του νέου Volkswagen Touareg και της νέας Lamborghini Urus. Η νέα Cayenne δηλώνεται μέχρι και 65 kg ελαφρύτερη από το αντίστοιχο απερχόμενο μοντέλο στη βασική έκδοσή του, στα 1.965 kg, και τούτο παρά τη σημαντική αναβάθμιση του αυτοκινήτου σε εξοπλισμό, άρα και την προσθήκη βάρους, όπως περιγράφει η Porsche.
Αλλά η νέα Cayenne 2018 μεγάλωσε και σε διαστάσεις, αν και οριακά. Έτσι με μήκος 4,92 m είναι μακρύτερη 6,3 πόντους από το απερχόμενο μοντέλο. Σημαντικότερη βλέπουμε την αύξηση του πλάτους κατά 4,4 εκατοστά, στα 1,98 m, ενώ σύμφωνα με την τάση που θέλει τα αυτοκίνητα να χαμηλώνουν για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση άρα και αποδοτικότητα, το ύψος μειώθηκε σχεδόν ένα πόντο, στα 1,694 m. Παρόλη όμως την αύξηση του μήκους, το μεταξόνιο παρέμεινε αμετάβλητο στα 2,895 m.
Ο εξωτερικός σχεδιασμός μπορεί να αντιπροσωπεύει μια ξεκάθαρη εξέλιξη του απερχόμενου μοντέλου, το εσωτερικό της νέας Cayenne έχει πραγματικά ανανεωθεί. Ένας νέος πίνακας οργάνων συνδυάζει αναλογικά και ψηφιακά όργανα, καθώς και η κεντρική κονσόλα που πλέον διαθέτει με τα ίδια χειριστήρια αφής και την οθόνη αφής των 12,3 ιντσών που έχουμε δει στην Panamera. Ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε κατά 100 λίτρα σε σχέση με την παλιά Cayenne, στα 770 lt.
Η Porsche έχει ήδη αναφερθεί στα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου της SUV. Παράλληλα με τη μείωση του βάρους, η Cayenne υιοθετεί ένα σασί από ενισχυμένο αλουμίνιο, με εμπρός ανάρτηση από διπλά ψαλίδια και πίσω με πολλαπλούς συνδέσμους. Διαθέτει δε σύστημα Porsche 4D Chassis Control, ενώ στην Cayenne S Porsche το Active Suspension Management με αμορτισέρ μεταβλητού λόγου απόσβεσης. Και φυσικά όπως όλες οι Porsche, το έξτρα Sport Chrono Package με τέσσερα set-up: Normal, Sport, Sport Plus και Ιndividual για μεμονωμένη ρύθμιση από τον οδηγό. Επιπλέον, η λειτουργία Sport Response αλλάζει τη χαρτογράφηση μοτέρ και κιβωτίου στο μάξιμουμ προσανατολισμό τους για επιδόσεις.
Σε μια περαιτέρω εξέλιξη, το έξτρα σύστημα Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) που περιορίζει την κλίση στις στροφές μέσω των ενεργών αντιστρεπτικών, απέκτησε ένα νέο ηλεκτρικό σύστημα ελέγχου που η Porsche αναφέρει ότι παρέχει ταχύτερη απόκριση. Τέλος και για όσους το επιθυμούν, η νέα Cayenne μπορεί να εφοδιαστεί έξτρα και με τετραδιεύθυνση.
Μέσα στον Σεπτέμβριο, η νέα Cayenne θα είναι διαθέσιμη προς παραγγελία και στην ελληνική αγορά, ενώ η τιμή των δύο αρχικών εκδόσεων αναμένεται να ανακοινωθεί οσονούπω.
[Πηγή Porsche]