Επίσημο: 5πορτη έκδοση για το νέο Mini
Ο αντικαταστάτης του Clubman είναι ένα συμβατικό 5πορτο μοντέλο με εμφάνιση αντίστοιχη με του συμβατικού αλλά 72 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο.
Ξεχάστε την ασύμμετρη διαμόρφωση του απερχόμενου Mini Clubman και τις έξι πόρτες του πρωτότυπου Clubman που είχε παρουσιαστεί τον περασμένο Μάρτιο στη Γενεύη. Η Mini αποφάσισε να προσφέρει την τρίτη γενιά του μοντέλου της σε μια συμβατική 5πορτη έκδοση.
Πιο συμβατικό γίνεται ακόμα και το όνομά του, αφού θα λέγεται πλέον απλώς 5πορτο Mini. Έχει μήκος 3,98 m, δηλαδή 161 mm περισσότερα από το 3πορτο Mini, ενώ το μεταξόνιό του είναι αυξημένο κατά 72 mm φτάνοντας τα 2,57 m. Και τα δύο μεγέθη παραμένουν μικρότερα από του Mini Countryman, αλλά υπερισχύουν έναντι του βασικού ανταγωνιστή: του Audi A1 Sportback.
Το κέρδος σε μεταξόνιο έχει μεταφερθεί αυτούσιο στο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών που είναι 72 mm μεγαλύτερος από του 3πορτου. Λόγω της διαμόρφωσης των πίσω πορτών το εσωτερικό πλάτος στο ύψος των αγκώνων είναι 61 mm μεγαλύτερο, ενώ και για το κεφάλι υπάρχουν 15 mm παραπάνω ύψους. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 278 lt (67 περισσότερα από το 3πορτο) και το πίσω κάθισμα αναδιπλώνεται σε αναλογία 60:40.
Οι αυξημένες διαστάσεις του 5πορτου Mini κάνουν τη ζυγαριά να δείχνει 60 kg επιπλέον σε σχέση με το 3πορτο, κάτι που επιβαρύνει λίγο το έργο των κινητήρων. Το βασικό βενζινοκίνητο Cooper χρησιμοποιεί 3κύλινδρο κινητήρα 1.5 TwinPower Turbo που αποδίδει 136 PS και 22,4 kgm, για το 0-100 km/h χρειάζεται 8,2’’ και εκπέμπει 109 gr CO2/km. Στο αντίστοιχο πετρελαιοκίνητο Cooper D ο ίδιας αρχιτεκτονικής και χωρητικότητας κινητήρας αποδίδει 116 PS και 27,5 kgm. Εδώ η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 9,4’’ και οι εκπομπές CO2 περιορίζονται σε 95 gr/km.
Οι πιο δυνατές εκδόσεις Cooper S και Cooper SD διαφέρουν και εμφανισιακά, όπως άλλωστε και στην 3πορτη έκδοση, χάρη στον αεραγωγό του καπό, τους διαφορετικούς προφυλακτήρες που αυξάνουν το μήκος τους στα 4,01 m και τη διπλή εξάτμιση στο κέντρο. Οι κινητήρες εδώ είναι 2λιτροι 4κύλινδροι. Ο βενζινοκινητήρας του Cooper S αποδίδει 192 PS και 28,6 kgm, το επιταχύνει ως τα 100 km/h σε 6,9’’ και εκπέμπει 136 gr CO2/km. Στον turbodiesel του Cooper SD τα νούμερα γίνονται 170 PS και 36,7 kgm, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 7,4’’ και τις εκπομπές να φτάνουν τα 109 gr/km.
Όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ή με 6άρι αυτόματο Steptronic. Στη Μ. Βρετανία, όπου ήδη δημοσιεύτηκε ο τιμοκατάλογος, κάθε έκδοση του 5πορτου Mini είναι £600 ακριβότερη από την αντίστοιχη 3πορτη. Αν η διαφορά τιμής είναι παραπλήσια και στην Ελλάδα θα πρέπει να περιμένουμε η τιμή του 5πορτου Mini Cooper να ξεκινάει ελάχιστα κάτω από €20.000 και αυτή του Cooper S από τα €24.500.
[Πηγή: Mini]