EMotion: Αυτό θα είναι το ηλεκτρικό Fisker των 640 km
Η αναγεννημένη Fisker αποκάλυψε το νέο – ηλεκτρικό- μοντέλο της, το οποίο θα ονομάζει EΜotion και θα έχει αυτονομία 640 km
Το νέο αυτοκίνητο δεν έχει καθόλου σχέση εμφανισιακά με το Karma, το τελευταίο μοντέλο που είχε βγει με τα σήματα της Fisker.
Θα λέγαμε μάλιστα πως μοιάζει περισσότερο με το σχεδιασμένο από τον Henrik Fisker – τον ιδιοκτήτη της εταιρείας – Force 1, ένα πρωτότυπο που βασίστηκε στην Dodge Viper και παρουσιάστηκε στην Έκθεση του Detroit το 2016. Εκείνο το πρωτότυπο μάλιστα είχε τα σήματα της VLF, μιας πρωτοεμφανιζόμενης εταιρείας, στην οποία επίσης εμπλέκεται ο Henrik Fisker.
Η σχέση μεταξύ της VLF και της Fisker φαίνεται πως είναι βαθύτερη απ’ ότι νομίζαμε στην αρχή. Υπάρχουν φήμες πως η παραγωγή του EMotion θα γίνεται από το εργοστάσιο της VLF στο Auburn Hils του Michigan. Σε αυτό το εργοστάσιο της VLF, της οποίας ιδιοκτήτες είναι ο Bob Lutz και ο Gilbert Villareal, κατασκευάζεται ήδη το προαναφερόμενο Force 1 και κάποιες παραλλαγές του Fisker karma V8.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε Fisker karma
Σε αντίθεση με το Karma βέβαια, το οποίο ήταν ένα ηλεκτρικό μοντέλο επεκτεινόμενης αυτονομίας – είχε δηλαδή και θερμικό κινητήρα, το EMotion θα είναι ένα «καθαρόαιμο» ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπαταρίας, με εμβέλεια τουλάχιστον 640 km και τελική ταχύτητα 260 km/h. Το σημείο-κλειδί γι αυτή την κορυφαία αυτονομία για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι ότι οι μπαταρίες χρησιμοποιούν τεχνολογία αιχμής γραφενίου. Το γραφένιο είναι επίπεδα από μονοστρωματικά άτομα άνθρακα καλά συσκευασμένα σε ένα δισδιάστατο (2D) πλέγμα κυψελών. Είναι ισxυρότατος αγωγός ηλεκτρικής ενέργειας και έτσι η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται ταχύτητα και έχει πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Η συγκεκριμένη τεχνολογία εξελίσσεται από μια θυγατρική εταιρεία της Fisker σε συνεργασία με το UCLA.
Μια άλλη σημαντική παράμετρος στην εξέλιξη του EMotion είναι η έμφαση που δίνεται στην άνεση. Η εταιρεία δηλώνει ότι ο χώρος του EMotion για τους πίσω επιβάτες είναι «ανυπέρβλητος». Ισχυρίζεται μάλιστα ότι το EMotion είναι σαφώς πιο ευρύχωρο από τον άμεσο ανταγωνιστή του, το Tesla Model S. Για να αυξηθεί η εύκολη απο-επιβίβαση το νέο μοντέλο θα έχει πόρτες που ανοίγουν προς τα επάνω.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε το ηλεκτρικό Tesla Model S
Όσο για την εμφάνιση, η Fisker λέει πως το χαμηλό καπό βοηθά πολύ στην καλή αεροδυναμική, ενώ το μικρό τραπεζοειδές σχήμα, ακριβώς πάνω από την εμπρός πινακίδα, φιλοξενεί το ραντάρ και μια κάμερα υψηλής ευκρίνειας. Το EMotion έχει σχεδιαστεί από την αρχή ώστε να ενσωματώνει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Επίσης τα φωτιστικά σώματα είναι όλα τεχνολογίας LED.
Το ντεμπούτο του EMotion θα γίνει επίσημα στο δεύτερο μισό του 2017. Τότε θα ανακοινωθεί και η ημερομηνία έναρξης της παραγωγής του. Παρόλα αυτά η Fisker ήδη διαρρέει πως η τιμή του EMotion θα είναι παρόμοια με τις πιο ακριβές εκδόσεις του Tesla Model S. Αυτό σημαίνει ότι στην αμερικανική αγορά θα ξεκινά από περίπου 100 χιλιάδες δολάρια. Αν εμπορικά πάει καλά, όπως ευελπιστεί η Fisker, τότε θα υπάρξει και δεύτερο, πιο προσιτό μοντέλο, που θα στοχεύει σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το Chevrolet Bolt EV και το Tesla Model 3.
Το όλο πρότζεκτ φαίνεται να ενέχει αρκετό ρίσκο για τη Fisker, ειδικά αν λάβουμε υπόψη και τις προηγούμενες αποτυχημένες προσπάθειες. Η Tesla συγκριτικά έχει σαφώς πιο συντηρητική προσέγγιση και είναι ήδη παγκοσμίως αναγνωρισμένη φίρμα. Ακόμα κι έτσι όμως, ακόμα παρατηρούνται δυσλειτουργίες και καθυστερήσεις και απαιτούνται περιοδικά ισχυρές ενισχύσεις ρευστού από επενδυτές. Μένει λοιπόν να δούμε αν αυτή τη φορά η Fisker έχει μάθει από τα λάθη του παρελθόντος και θα τα πάει καλύτερα με το νέο EMotion.