Έκθεση Σαγκάης: Οι πιο ενδιαφέρουσες πρεμιέρες των Κινέζων κατασκευαστών
Παίζοντας «εντός έδρας», ήταν απόλυτα λογικό οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας να επιλέξουν τη συγκεκριμένο σόου για τα καινούργια μοντέλα τους.
Εκτός από τους κλώνους, στη Σαγκάη παρουσιάστηκαν και αρκετά σοβαρά μοντέλα από τους εγχώριους κατασκευαστές.
Τα περισσότερα δεν θα περάσουν ποτέ τα σύνορα της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, αλλά αυτό δεν τα κάνει λιγότερο ενδιαφέροντα. Εξάλλου, απευθύνονται στην μεγαλύτερη αγορά του κόσμου...
H Red Flag, που στο παρελθόν είχε αναλάβει την κατασκευή των κρατικών αυτοκινήτων της χώρας, φαίνεται να έχει αποκτήσει άλλον αέρα. Στη Σαγκάη παορυσίασε το Hongqi LS5, το πρώτο SUV στην ιστορία της. Το LS5 βασίζεται στην λιμουζίνα L5, έχει μήκος 5,2 m και μεταξόνιο 3,06 m και κινείται από έναν V8 με δύο τούρμπο.
Άλλο ένα SUV, σε αρκετά χαμηλότερη όμως κατηγορία, είναι το V3 της Brilliance το οποίο έχει μήκος 4,2 m και έναν υπερτροφοδοτούμενο 1.5 με 145 ίππους που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων.
Το concept Alpha 5 προϊδεάζει για ένα νέο μοντέλο στην σειρά Arrizo της Chery. Η μάρκα ανακοίνωσε τις διαστάσεις (μήκος 4,53 m και μεταξόνιο 2,64 m) και, ενώ αρνήθηκε να δώσει άλλες πληροφορίες, άφησε να εννοηθεί πως η έκδοση παραγωγής πιθανότατα θα έχει έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 lt.
Μια από τις πιο επιτυχημένες μάρκες που λανσαρίστηκαν, από το 2011, μόνο για την εγχώρια αγορά από τις κοινοπραξίες ξένων και τοπικών κατασκευαστών, είναι η Baojun της General Motors. Το 560 είναι η πρότασή της στα προσιτά crossover και, παρά την κατηγορία του, έχει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού και κάμερα οπισθοπορείας.
Με τους Κινέζους αγοραστές να δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στα SUV, η Haval είχε στο σταντ της δύο μοντέλα. Το Η8 δεν είναι ακριβώς καινούργιο, μια και είχε πρωτοπαρουσιαστεί το 2013 αλλά προβλήματα με την μετάδοση οδήγησαν στη διακοπή της παραγωγής του.
Στα δύο χρόνια που μεσολάβησαν η μάρκα, προφανώς, τα έλυσε και γι’ αυτό στη Σαγκάη η Haval επαναλανσάρησε το μεγάλο (4,8 m μήκος και 1,9 πλάτος) SUV που κάτω από το καπό έχει έναν 2λιτρο τούρμπο με 211 ίππους και με απόσταση 210 mm από το έδαφος, δείχνει πως έχει σχεδιαστεί και για σοβαρή χρήση εκτός δρόμου.
Από την άλλη, παρά την ονομασία του, το H6 Coupe αποτελεί την «απάντηση» της Haval στο Range Rover Evoque – ενδεχομένως και τον κινέζικο κλώνο του. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με 2λιτρο τούρμπο βενζίνης, 191 ίππους ή 2λιτρο τουρμποντίζελ με 152 ίππους. Και οι δύο εξοπλίζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, αλλά μόνο ο βενζινοκινητήρας μπορεί να συνδυαστεί και με το (προαιρετικό) ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη.
Τα H7 και H7L τα λες περισσότερο ψηλότερα στέισιον παρά πραγματικά SUV. Και τα δύο έχουν κάτω από τον καπό έναν 2λιτρο τούρμπο 218 ίππων με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αλλά το Η7 είναι «μόλις» 4,7 m σε σχέση με τα 4,9 του L, το οποίο είναι και 70 mm ψηλότερο και μπορεί να φιλοξενήσει επτά, αντί για πέντε, άτομα.
Δύο κόμπακτ υβριδικά crossover ήταν οι πρεμιέρες της BYD στη Σαγκάη. Το Song κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 1,5 lt με 150 ίππους και δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν άλλους τόσους (150 ή 110 kW). Επιταχύνει στα 0-100 km/h σε μόλις 4,9¨ και έχει ηλεκτρική αυτονομία 70 km/h, αλλά η τελική του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h.
Αν και μικρότερο σε διαστάσεις, που είναι παρόμοιες με του Ford EcoSport, το Yuan προσφέρει ίδιες ακριβώς επιδόσεις και ηλεκτρική αυτονομία με . Το σύστημα κίνησης συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό 1.5 με 107 ίππους και δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα.
Ο αντικαταστάτης του δημοφιλούς, αλλά σχεδιαστικά βαρετού, Geely EC7 παρουσιάστηκε στην έκθεση με τη μορφή του Emgrand Concept. Ο πρώην αρχισχεδιαστής της Volvo, Peter Horbury, επέβλεψε την ομάδα που δημιούργησε το πολύ πιο τολμηρό design και η έκδοση παραγωγής, που θα χρησιμοποιεί μια νέα γενιά υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων, αναμένεται μέσα στους επόμενους 18 μήνες.
Το Qoros 2 SUV PHEV Concept είναι το αποτέλεσμα μιας πολυεθνικής συνεργασίας μια και ο σχεδιασμός του έγινε από στούντιο που εδράζονται στο Μόναχο και τη Σαγκάη ενώ και η ίδια η Qoros έχει ως ιδιοκτήτες την Chery και έναν ισραηλινό επενδυτικό όμιλο.
Με τις πωλήσεις της μάρκας να έχουν σημειώσει πτώση, κυρίως λόγω της ανέμπνευστης σχεδίασης των μοντέλων, το πιο εντυπωσιακό 2 αναλαμβάνει να ενισχύσει την εμπορική της πορεία αλλά και να εισάγει την υβριδική τεχνολογία στη γκάμα της.
Η Shenbao, πάλι, επέλεξε να παρουσιάσει την έκδοση παραγωγής ενός πρωτοτύπου που επέδειξε πέρυσι στο Guangzou. Με μήκος σχεδόν 5 m (4.946 mm) και τούρμπο κινητήρες 2,0 και 2,3 lt από τη Saab, καθώς κι έναν νέο 1.8Τ της BAIC, το D80 προβάλλει ως κύρια ατού τους μεγάλους χώρους και την ποιότητα του εσωτερικού που διαθέτει, μεταξύ άλλων, μία οθόνη αφής που θυμίζει το Tesla Model S αλλά και έξτρα οθόνες για τους επιβάτες στο πίσω κάθισμα.
Με ιταλική βάση, μια και το πλαίσιο βασίζεται σε αυτό της Alfa Romeo 166, και μήκος 5 m το GA8 είναι η ναυαρχίδα της Trumpchi και υιοθετεί τη μοντέρνα σχεδίαση του μικρότερου GS6.
To X70 Concept είναι ένα νέο μεσαίο SUV από τη Lifan, το οποίο δανείζεται αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία από τα Toyota FJ Cruiser και Jeep Grand Cherokee. Παρ’ ότι είναι πρακτικά έτοιμο να μπει στην παραγωγή, οι εταιρεία δεν ανακοίνωσε λεπτομέρειες.
Η σχεδίαση μοιάζει πολύ με αυτή του Passat, ιδίως εμπρός, αλλά το Dongfeng Number 1 είναι χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα της Citroen C6. Με πολυτελή καμπίνα κι έναν 1.8 τούρμπο εξελιγμένο από την ίδια την εταιρεία, είναι πιθανόν να δώσει στη μάρκα την ώθηση στις πωλήσεις που τόσο χρειάζεται.
Τελευταίο, αλλά σε καμία περίπτωση έσχατο, αφήσαμε το Changan Raeton CC Coupe Concept. Η πλατφόρμα του συντηρητικού Raeton χρησιμοποιήθηκε για το τετράθυρο κουπέ που, επιπλέον, είναι αμιγώς ηλεκτρικό.