Έκθεση Γενεύης: Νέα Porsche 911 R, ο σύγχρονος θρύλος [video]

Έκθεση Γενεύης: Νέα Porsche 911 R, ο σύγχρονος θρύλος [video]

Η R δεν είναι απλά η αναβίωση μιας θρυλικής έκδοσης της 911. Είναι η ελαφρύτερη της γκάμας, με 500 ατμοσφαιρικούς ίππους, χειροκίνητο κιβώτιο και αριθμημένη παραγωγή.

Η νέα R είναι μάλλον η καλύτερη από όλες τις 911 που έχουμε δει ποτέ.

Προκειμένου να αναβιώσει το θρύλο του ομώνυμου μοντέλου του 1967, χρησιμοποιεί την αφρόκρεμα των μηχανικών μερών των 911 όπως τα ξέρουμε από τις GT3 και GT3 RS. Η βασική διαφορά τους είναι η απουσία των αεραγωγών στα πίσω φτερά και της σταθερής πίσω πτέρυγας. Λόγω της «πολιτικής» φιλοσοφίας της R, η πτέρυγα έχει αντικατασταθεί από μια πτυσσόμενη αεροτομή κι ένα διαχύτη αποκλειστικό για τη συγκεκριμένη έκδοση. Ένα νέο εμπρός σπόιλερ είναι μια ακόμα ειδοποιός αισθητική διαφορά της R, μαζί με τη νέα εξάτμιση τιτανίου και τις κόκκινες ή πράσινες λωρίδες που διατρέχουν κατά μήκος το αμάξωμα.

Η R χρησιμοποιεί ανθρακόνημα στα φτερά και το καπό, μαγνήσιο στην οροφή και ελαφρύ πλαστικό σε όλα τα τζάμια πλην του παρμπρίζ. Εννοείται ότι ο κλιματισμός και το ηχοσύστημα απουσιάζουν (διατίθενται χωρίς χρέωση βέβαια). Στα 1.370 κιλά, είναι κατά 50 κιλά ελαφρύτερη από τη GT3 RS, της οποίας τον κινητήρα χρησιμοποιεί.

Ο 4λιτρος flat-six που αποδίδει 500 ίππους στις 8.250 rpm εδώ συνδυάζεται με ένα σπορ χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο για το οποίο υπάρχει ειδικό λογισμικό που τελειοποιεί τα κατεβάσματα. Προαιρετικά, μπορείς να παραγγείλεις ελαφρύτερο βολάν για ακόμα καλύτερη απόκριση κι ευστροφία. Η Porsche ανακοινώνει 0-100 km/h σε 3,8” και τελική 323 km/h, όμως η ουσία στην R δεν είναι οι απόλυτοι χρόνοι. Γι’ αυτή τη δουλειά υπάρχουν οι GT3 και GT3 RS.

Εδώ πάνω απ’ όλα είναι η οδηγική απόλαυση και όλο το πλαίσιο είναι κουρδισμένο γύρω από αυτή την αρχή. Η ενεργητική τετραδιεύθυνση, το μπλοκέ διαφορικό, οι κεραμικοί δίσκοι διαμέτρου 410 mm εμπρός και 390 πίσω καθώς και τα σούπερ σπορ λάστιχα που ντύνουν τις μονομπούλονες 20άρες ζάντες, φροντίζουν ώστε να απολαμβάνεις την κάθε στιγμή πίσω από το τιμόνι. Όπως ακριβώς και στις GT3 και GT3 RS. Η διαφορά είναι ότι εδώ η καθημερινή ευχρηστία δεν απουσιάζει παντελώς.

Ο οδηγός κάθεται σε ένα μονοκόμματο ανθρακονημάτινο μπάκετ και δίνει εντολές όχι μόνο μέσω του μικρού τιμονιού με διάμετρο μόλις 360 mm αλλά και μέσω ενός κλασικού λεβιέ και συμπλέκτη. Μαζί με το αλουμινένιο ταμπελάκι μπροστά από το συνοδηγό με τον αύξοντα αριθμό παραγωγής, τις επενδύσεις από ανθρακόνημα αλλά και τα λουριά-θηλιές που ανοίγουν τις πόρτες εσωτερικά, είναι τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά στην καμπίνα.

Η 911 R θα είναι περιορισμένης παραγωγής με μόνο 991 κομμάτια. Οι παραγγελίες της έχουν ξεκινήσει και θα βρίσκεται στις εκθέσεις της Porsche από το Μάιο και μετά. Ωστόσο, παρά τον ειδικό και συλλεκτικό της χαρακτήρα δε θα είναι παρά ελάχιστα ακριβότερη (μόλις 7.854 ευρώ για την ακρίβεια) από τη GT3 RS. Η τιμή της στη Γερμανία θα ξεκινάει από τα 189.544 ευρώ.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube