Dacia: Το μελλοντικό Sandero με τη μοντέρνα πλατφόρμα του Clio 5
Η Dacia θα κάνει στροφή 180 μοιρών για τα επόμενο Logan και Sandero, πάνω σε σύγχρονη τεχνική βάση, την ίδια του Clio 5 που θα δούμε στο τέλος του έτους!
Ο γαλλικός ιστότοπος Challenges αποκαλύπτει ότι η επόμενη γενιά των Logan και Sandero θα μοιραστεί την πλατφόρμα της με την πέμπτη γενιά του Clio, η οποία πιθανότατα θα παρουσιαστεί τον Οκτώβριο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.
O Laurens van den Acker, επικεφαλής του σχεδιασμού του Renault Group, το επιβεβαίωσε στους συναδέλφους μας.
Θα λέγαμε ότι έτσι συντίθεται μια επαναστατική στροφή για την Dacia. Πράγματι, το Clio V θα εγκαινιάσει τη νέα σπονδυλωτή βάση CMF-B του γκρουπ, που προορίζεται στα μικρά μοντέλα της Συμμαχίας. Τα Logan και Sandero 3 λοιπόν θα επωφεληθούν από μια σύγχρονη πλατφόρμα, ενώ η βασική ιδέα ύπαρξης της Dacia ήταν να χρησιμοποιεί σχετικά παλιά συστήματα, δοκιμασμένα μεν, αλλά και σε μεγάλο βαθμό ξεπερασμένα. Έτσι, από το πρώτο Logan, τα μοντέλα της Dacia, συμπεριλαμβανομένου του Duster 2 που λανσαρίστηκε φέτος, βασίζονται στην πλατφόρμα B-Zero, της οποίας τα θεμέλια χρονολογούνται από το Clio II του 1998!
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 2
Αυτή η νέα βάση θα επιτρέψει επίσης «πολλές περισσότερες στιλιστικές δυνατότητες». Έτσι, θα υπάρξει ένα σαφές χάσμα μεταξύ των υφιστάμενου και του επόμενου μοντέλου, την ίδια στιγμή που το Duster έπαιξε το παιχνίδι της εξέλιξης φειδωλά, αλά Volkswagen.
Τα επόμενα Logan και Sandero, ωστόσο, θα πατούν σε μια απλοποιημένη εκδοχή της αρχιτεκτονικής CMF-B, προκειμένου να περιοριστεί το κόστος. Ειδικά επειδή η τιμή τους δεν πρέπει να αυξηθεί, με κίνδυνο να θέσουν υπό αμφισβήτηση τη θέση της Dacia. Το πλεονέκτημα για τον όμιλο Renault είναι ότι η κοινή χρήση της πλατφόρμας θα επιτρέψει την αύξηση της κερδοφορίας του CMF-B από την αρχή, αυξάνοντας τον όγκο παραγωγής. Με το προσεχές Clio να αποκομίζει το αναλογούν του στο οικονομικό όφελος!
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi
Η αρχιτεκτονική CMF-B για την Dacia είναι επίσης μια επιβεβλημένη υποχρέωση, δεδομένης της ανάγκης για ηλεκτροκίνηση των μοντέλων προκειμένου να μην πέσουν στα νύχια των μελλοντικών ευρωπαϊκών προτύπων. Αλλά και από την υποχρέωση για την εγκατάσταση προηγμένου εξοπλισμού ασφαλείας. Όλα τα παραπάνω είναι αδύνατον να υιοθετηθούν με το παρωχημένο σασί B-Zero.
Εκείνο που προκύπτει ξαφνικά όμως είναι ο κίνδυνος του κανιβαλισμού. Τι θα απομείνει στο Clio, από τη στιγμή που επόμενο μικρό Dacia θα έχει μια πιο φροντισμένη καμπίνα, όπως είδαμε στο Duster και μια τεχνική βάση πρώτης γραμμής; Η Renault προφανώς θα αναβαθμίσει το εμπορικό ατού της. Ύστερα από την τέταρτη γενιά του Clio, στην οποία οι προσπάθειες αναβάθμισης επικεντρώθηκαν στην οικονομία, η πέμπτη γενιά θα δώσει έμφαση στην τεχνολογία (με μπόλικη δόση αυτόνομης οδήγησης) και στην εσωτερική ποιότητα.
Με αυτό τον τρόπο, τα Dacia θα γίνουν ακόμα πιο ελκυστικά, αλλά θα «αγνοήσουν» τον υπερβολικά σύγχρονο εξοπλισμό, ενώ θα διατηρήσουν τα πλαστικά οικονομικής επιλογής στην καμπίνα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Dacia: Πώς η οικονομική φίρμα της Renault μειώνει το κόστος;