Αυτές είναι οι επερχόμενες Alfa Romeo του 2017-2020
Μυστήριο τυλίγει τα μοντέλα που ετοιμάζει η Alfa, αλλά το λύνουμε με τα στοιχεία που έχουμε και λίγη φαντασία.
Το πενταετές πρόγραμμα των νέων μοντέλων της Alfa Romeo θα καθυστερήσει μεν δύο χρόνια, αλλά φαίνεται πως δεν έχει υποστεί σημαντικές περικοπές από τις τελευταίες ρυθμίσεις που έκανε η FCA λόγω των παγκόσμιων εξελίξεων.
Μετά το επερχόμενο λανσάρισμα της Giulia, η Alfa θα παρουσιάσει ένα μεσαίο SUV και τουλάχιστον έξι άλλα νέα μοντέλα από το 2017 έως το 2020. Αυτά περιλαμβάνουν ένα μεγάλο σεντάν, ένα μικρομεσαίο SUV, ένα κουπέ/κάμπριο κι ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ, διάδοχο της Giulietta.
Όλες οι νέες Alfa Romeo θα είναι βασισμένες στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα με τον κωδικό “Giorgio”, που προβλέπει διαμήκεις κινητήρες, 4κύλινδρους και V6, και κίνηση στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς.
Εδώ, το Motor1.com επιχειρεί να μας δώσει μια ιδέα για τα στοιχεία και την εμφάνιση των επερχόμενων Alfa, με βάση τις υπάρχουσες πληροφορίες, τις φήμες που κυκλοφορούν, τις κατευθύνσεις που δίνει η νέα Giulia και βέβαια τη φαντασία και το ταλέντο του Nicola Desiderio, που φιλοτέχνησε τα σχέδια.
Το μεσαίο SUV της κατηγορίας D
Μετά την Giulia, το πιο σημαντικό νέο μοντέλο, που αναμένεται στα τέλη του 2017, θα είναι ένα ολοκαίνουργιο μεσαίο SUV με μήκος γύρω στα 4,7 μέτρα. Θα ανταγωνιστεί τα Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC και τη νέα Jaguar F-Pace.
Η γκάμα κινητήρων του θα είναι παρόμοια με της Giulia, περιλαμβάνοντας ένα 2λιτρο 4κύλινδρο βενζίνης σε εκδόσεις 200 και 280 ίππων, έναν 2.2 ντίζελ με 180 και 210 PS καθώς και δύο υβριδικά συστήματα κίνησης: Ένα “mild” σύστημα των 48V και ένα επαναφορτιζόμενο (plug-in) με τον κινητήρα V6 και μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Το δεύτερο σύστημα θα προέρχεται από εκείνο του Chrysler Pacifica και προβλέπεται να χρησιμοποιηθεί και από την Maserati.
Ένα μικρότερο SUV με ικανότητες εκτός δρόμου
Το μικρομεσαίο SUV της κατηγορίας C αναμένεται να λανσαριστεί το 2018. Θα είναι μικρότερο, με μήκος στα 4,5 μέτρα και έχει ως στόχο τα Audi Q3, BMW X1 και Range Rover Evoque. Σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο μικρομεσαίο SUV θα έχει ένα ειδικό πρόγραμμα που θα του δίνει κάποιες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Θα έχει επίσης πιο σπορ εμφάνιση, με πιο «κουπέ» γραμμή σκεπής, πλησιάζοντας προς την κατηγορία των crossover. Οι κινητήρες του θα είναι μόνο 4κύλινδροι, για λόγους οικονομίας καυσίμου και εκπομπής καυσαερίων.
Ένα ψηλωμένο σπορ μοντέλο
Το 2018 θα είναι η χρονιά που θα παρουσιαστεί κι ένα τρίτο μοντέλο τύπου crossover, μεσαίων διαστάσεων αλλά με πολύ πιο σπορ εμφάνιση. Θα έχει τη χαρακτηριστική σιλουέτα ενός κουπέ, με χυτή κεκλιμένη σκεπή. Τα σπορ χαρακτηριστικά του θα υποστηρίζουν ισχυρότεροι κινητήρες καθώς και μια έκδοση Quadrifoglio Verde με πάνω από 450 ίππους, όπως αυτή της Giulia. Θα ανταγωνίζεται τα BMW X4 M40i, Mercedes GLC Coupe και το επερχόμενο Audi Q6 – τα δύο τελευταία ειδικότερα στις εκδόσεις AMG και S/RS.
Ένα κλασικό μεγάλο σεντάν
Το 2017 θα είναι και η χρονιά της ναυαρχίδας της Alfa, ενός κλασικού σεντάν μήκους σχεδόν 5 μέτρων, που θα αντιμετωπίσει τα Audi A6/A7, BMW 5 Series και Mercedes E-Class/CLS. Θα έχει κυρίως 4κύλινδρους κινητήρες, αλλά η κορυφαία έκδοση θα είναι εφοδιασμένη με τον V6, που θα έχει μάλιστα λίγο μεγαλύτερο κυβισμό, ενώ θα υπάρχουν και υβριδικές εκδόσεις που θα αγγίζουν τους 500 ίππους.
Η διάδοχος των Alfa 164 και 166 θα έχει στάνταρ 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, ενώ η γραμμή της θα είναι κομψή και σπορτίβ, με δυναμικές αναλογίες και κοντό εμπρός πρόβολο.
Οι νέες σπορ κουπέ και spider
Ένα άλλο πολύ σημαντικό μοντέλο για την εικόνα της Alfa ως μάρκας, θα είναι το νέο σπορ κουπέ και spider που θα είναι μεγαλύτερο από τη 4C (βλ. video) αλλά δεν θα έχει τον V8 της 8C. Λόγω του αριθμού των κυλίνδρων του, θα λέγεται μάλλον 6C.
Θα είναι διθέσιο, με μήκος κοντά στα 4,5 μέτρα, και δύο εκδόσεις αμαξώματος: κλειστό κουπέ και ανοιχτό spider. Φήμες λένε ότι μπορεί να έχει μεταλλική σκεπή, ηλεκτρικά ανοιγόμενη.
Έχοντας μεγαλύτερες διαστάσεις, διαφορετική φιλοσοφία και ανώτερες επιδόσεις από το FIAT 124 Spider, που είναι βασισμένο στο Mazda MX-5, η νέα σπορ Alfa δεν έχει σχεδιαστικούς περιορισμούς και οι ντιζάινερς είχαν πολύ μεγαλύτερη ελευθερία να δημιουργήσουν κάτι ξεχωριστό. Φυσικά, θα υπάρχει κορυφαία έκδοση Quadrifoglio Verde, που θα χαρακτηρίζεται, όπως στην Giulia, από αεραγωγούς εξαερισμού στο καπό και τονισμένα νεύρα που θα καταλήγουν στο “scudetto”, τη χαρακτηριστική μάσκα της Alfa σε σχήμα ασπίδας.
Μια Giulietta που θα κοιτάζει προς το παρελθόν
Το τελευταίο νέο μοντέλο στο πρόγραμμα της Alfa Romeo έως το 2020 θα είναι μια ολοκαίνουργια Giulietta. Το βασικό της χαρακτηριστικό θα είναι η επιστροφή στην πίσω κίνηση, στα πρότυπα των Giulietta του παρελθόντος. Αυτή η κίνηση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με εκείνες των BMW και Mercedes-Benz στα μικρομεσαία τους μοντέλα, την 1-Series και την A-Class αντίστοιχα, που υιοθέτησαν ή πρόκειται να υιοθετήσουν τη συνηθισμένη συνταγή του εγκάρσιου κινητήρα και της μπροστινής κίνησης.
Ο καλλιτέχνης του Motor1.com οραματίστηκε τη νέα Giulietta ως πιο επιθετική σε σχεδίαση και πιο κομπάκτ σε διαστάσεις, αλλά με λιγότερο τονισμένες ακμές και πιο μεγάλη γωνία ανάμεσα στο καπό και το παρμπρίζ, όπως στην Giulia. Οι φήμες μιλούν και για 3κύλινδρους κινητήρες τούρμπο, που θα προέλθουν από τους νέους 4κύλινδρους βενζίνης και ντίζελ της ιταλικής φίρμας.