Αποκλειστικό! Νέα McLaren F1 το 2018

Αποκλειστικό! Νέα McLaren F1 το 2018

Η νέα McLaren F1 θα παρουσιαστεί πριν τελειώσει η δεκαετία και είναι ένα project που έχει αναλάβει αποκλειστικά η εξειδικευμένη ομάδα της εταιρείας MSO (McLaren Special Operations)

Η ολοκαίνουργια F1 θα είναι περιορισμένης παραγωγής και θα κοστίζει κοντά στα 2,5 εκατομμύρια ευρώ.

Θα είναι κατά κάποιο τρόπο μια συνέχεια της θρυλικής πρώτης F1 και γι αυτό θα ενσωματώνει κάποια από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία της. Θα είναι δηλαδή 3θέσια, θα έχει δυεδρικές πόρτες και εισαγωγή αέρα στην οροφή. Μηχανολογικά ωστόσο η νέα F1 θα είναι εντελώς διαφορετική με κύριο στόχο να γίνει ένα GT υπερυψηλής απόδοσης.

Ο λόγος που η νέα F1 θα πάρει αυτή την κατεύθυνση είναι διότι υπάρχει στη γκάμα η McLaren P1, το hyper car της McLaren. Έτσι οι μηχανικοί της βρετανικής εταιρείας πήραν οδηγίες να εξελίξουν όχι το απόλυτο super car, μιας και οι ίδιοι πιστεύουν πως το έχουν ήδη, αλλά το πιο γρήγορο GT του πλανήτη.


«Η ίδια η 3θέσια διάταξη της F1 μας υποδεικνύει μια διαφορετική προσέγγιση: εξαιρετικά γρήγορα διηπειρωτικά ταξίδια με στιλ». Αυτό μας ανέφερε πηγή μέσα από την εταιρεία και συνέχισε «Το αποτέλεσμα θα είναι η πιο καλοφτιαγμένη και πολυτελής McLaren παραγωγής που έγινε ποτέ». Οι ίδιοι οι άνθρωποι της βρετανικής εταιρείας αναφέρονται στο νέο αυτοκίνητο με τον όρο hyper-GT.



Σύμφωνα με πληροφορίες η νέα F1 θα χρησιμοποιεί μια παραλλαγή του διτούρμπινου V8 των 3,8 λίτρων που τοποθετείται σε όλα τα αυτοκίνητα της McLaren και ο οποίος θα αποδίδει πάνω από 710 PS. Δεν θα υπάρχει ηλεκτρική υποβοήθηση, όπως στην P1, ενώ η τελική ταχύτητα θα υπερβαίνει τα 320 km/h.


Η νέα F1 θα έχει επομένως καλύτερη αναλογία κιλών/ίππο από την 650S. Ταυτόχρονα θα επιτρέψει στους μηχανικούς να ρυθμίσουν έτσι την ανάρτηση ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες άνεσης και ποιότητας κύλισης ενός πραγματικού GT. Σύμφωνα με τους ίδιους «Η αναλογία κιλών/ίππο θα εκμηδενίσει οποιονδήποτε ανταγωνισμό με πάνω από δύο θέσεις, αλλά συγχρόνως θα είναι η πιο οδηγικά εκλεπτυσμένη McLaren που έχει κατασκευαστεί ποτέ».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε τη McLaren 650S [video]

Για να επιτύχουν τον ιδανικό συνδυασμό της ταχύτητας και αμεσότητας ενός supercar με την άνεση που υποχρεούται να έχει ένα GT, οι μηχανικοί της McLaren θα ρυθμίσουν αναλόγως και την νέα ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση Proactive Chassis Control, η οποία αναμένεται να τοποθετηθεί σε όλα τα μελλοντικά μοντέλα της εταιρείας. Το εσωτερικό δε θα είναι ειδικά σχεδιασμένο για την F1. Στόχος είναι να συνδυάζει στοιχεία από την μακρά παράδοση της McLaren στην Φόρμουλα 1 με μεταμοντέρνα υλικά και κορυφαία ποιότητα, ώστε η καμπίνα να αναδεικνύει και την πολυτέλεια που πρέπει αλλά και τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Θα υπάρχει μέχρι και ειδικά σχεδιασμένο σετ από βαλίτσες.


H ίδια πηγή αναφέρει: «Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα εσωτερικό που να θυμίζει περισσότερο έργο τέχνης παρά αυτοκίνητο». Γι αυτό το σκοπό φημολογείται ότι όλα τα όργανα ελέγχου θα είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα από την αρχή, ενώ οι πελάτες θα μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα σε μια τεράστια γκάμα σχεδίων χρωμάτων και υλικών. Θα εξασφαλιστεί ότι δεν υπάρχουν δύο ακριβώς ίδιες F1.

Για να επιτευχθεί η 3θέσια διάταξη η MSO (McLaren Special Operatios) εξελίσσει ένα μοναδικό για το συγκεκριμένο μοντέλο μονοκόκ πλαίσιο από ανθακόνημα. Η εξωτερική εμφάνιση δεν έχει ακόμα πάρει τελική μορφή, αλλά η σχεδιαστική ομάδα έχει οδηγίες ώστε το επίσης ανθρακονημάτινο αμάξωμα να δείχνει συμπαγές, να αγκαλιάζει το εσωτερικό, να έχει αναφορές στην F1 και να δείχνει εξαιρετικά κομψό. «Θέλουμε να προχωρήσουμε τη τωρινή σχεδιαστική γλώσσα της McLaren σε εντελώς νέο επίπεδο. Θα υπάρχουν πολλές αναφορές στην προηγούμενη F1 αλλά δεν θα είναι ένα ρετρό αυτοκίνητο. Αντιθέτως θα δείχνει εξαίσια σύγχρονο».



Ένα ακόμα σχεδιαστικό σημείο-κλειδί θα είναι οι απολήξεις της εξάτμισης που θα είναι τοποθετημένες πιο ψηλά, αφήνουν το diffuser «καθαρό» και δίνουν στο πίσω μέρος μια πιο καθαρή και συμπαγή αίσθηση. Λέγεται ότι η διοίκηση της McLaren πιέζει τη σχεδιαστική ομάδα να φέρει ένα σχέδιο που να έχει όλη εκείνη την ένταση της αρχικής F1.

H 3θέσια διάταξη λέγεται πως είναι ένα πάγιο αίτημα των πελατών της MSO προκειμένου να συνεχίσουν να είναι πιστοί στη μάρκα. Μέχρι σήμερα όμως η McLaren απέρριπτε την ιδέα λόγω της πολυπλοκότητας και του κόστους εξέλιξης ενός 3θέσιου αμαξώματος, αλλά και γιατί ο συμβολισμός είναι για την εταιρεία ιδιαίτερα έντονος. Ο λόγος που άλλαξε στάση είναι τα πολύ καλά οικονομικά αποτελέσματα που απέφεραν οι πωλήσεις-ρεκόρ των τελευταίων ετών. Επίσης έχουν πάρει θάρρος και από τις διθυραμβικές κριτικές των δύο τελευταίων μοντέλων, της 675LT και της 570S.


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε τη McLaren 570S στις ειδικές του Ράλι Μόντε Κάρλο [video]

Η νέα McLaren F1 έχει αυτή τη στιγμή το κωδικό όνομα BP23 δηλαδή Bespoke Project νο. 2. Το «3» είναι αναφορά στην 3θέσια διάταξη. Το BP1 ήταν η εντυπωσιακή McLaren X-1 που είχε παρουσιαστεί στο Pebble Beach Concours d’Elegance το 2012. Σύμφωνα με πληροφορίες θα κατασκευαστούν μόνο 64 αυτοκίνητα. Τόσες ήταν και οι street legal F1 που είχαν κατασκευαστεί τη δεκαετία του 90. Ούτε η χρονιά της παρουσίασης της νέας F1, το 2018, είναι τυχαία διότι τότε θα γιορτάσει η McLaren τα 30 χρόνια από την ίδρυση του κατασκευαστικού κλάδου της από τους Ronn Dennis, Mansour Ojjeh, Gordon Murray και Creighton Brown.

Σύμφωνα με το θρύλο αυτοί οι τέσσερις περίμεναν στο αεροδρόμιο για να γυρίσουν από το Ιταλικό Grand Prix του 1988, το μοναδικό που δεν είχε κερδίσει εκείνη τη χρονιά η McLaren, όταν ο Murray έριξε την ιδέα να σχεδιάσουν το απόλυτο supercar που θα έβαζε ένα τέλος στην καθιερωμένη ιεραρχία και θα εκθρόνιζε τη Ferrari από την κορυφή της.


 Δεν υπάρχει ακόμα πληροφόρηση σχετικά με την ονομασία του νέου αυτοκινήτου. Θα έχει κάποια σχέση με την πρώτη F1 αλλά δεν θα είναι μια συνέχεια, όπως για παράδειγμα «F2». Πιο πιθανό είναι να λέγεται F1 GT.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube