Αποκλειστικές φωτογραφίες: FΙΑΤ 124 Spider @ LA Auto Show 2015

Αποκλειστικές φωτογραφίες: FΙΑΤ 124 Spider @ LA Auto Show 2015

Το νέο πισωκίνητο, διθέσιο ρόουντστερ επαναφέρει το FIAT 124 Spider στο προσκήνιο, σχεδόν 50 χρόνια ύστερα από την παρουσίαση του ορίτζιναλ.

Το νέο FIAT 124 Spider που αποκαλύφθηκε προχθές στο Los Angeles Auto Show 2015, αλλά και οι πρώτες φωτογραφίες των μοντέλου των ευρωπαϊκών προδιαγραφών που δημοσιεύτηκαν εχθές, αναμένεται να το δούμε στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2016.

Το διθέσιο, πισωκίνητο μικρό ρόουντστερ, που αναβιώνει ύστερα από σχεδόν 50 χρόνια το αυθεντικό FIAT 124 Sport Spider, αποτελεί προϊόν συνεργασίας με τη Mazda και στην ουσία του είναι το πρόσφατο MX-5, με το οποίο μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα.

Η FIAT, αντίθετα από τη Mazda, δεν κατέφυγε σε ατμοσφαιρική επιλογή για τον κινητήρα -πώς θα μπορούσε, άλλωστε- επιλέγοντας τον 1.400άρη βενζινοκινητήρα τούρμπο MultiAir2 με τα 140 άλογα και το 6άρι χειροκίνητο σασμάν. Παρόλο που μέχρι στιγμής η FIAT δεν έχει ανακοινώσει τις επιδόσεις του 124 Spider, πηγές αναφέρουν ότι ισοφαρίζει το 0-100 km/h του ισχυρότερου δίλιτρου ΜΧ-5 (7,3”), καθώς η ροπή του είναι τρία χιλιογραμμόμετρα περισσότερη (23,4 vs 20,4 kgm), αλλά και ισοφαρίζει το βάρος του μικρότερου Mazda ΜΧ-5 1.5.

Στην αμερικανική αγορά θα διατίθεται η έκδοση των 160 PS του 1.4 MultiAir2, αλλά μέχρι στιγμής δεν υπάρχει η πληροφορία εάν η ίδια θα διατεθεί και στην Ευρώπη. Η FIAT πιθανότατα θα διαθέτει το αυτοκίνητο και με αυτόματο σασμάν στις ΗΠΑ, όπως εξάλλου κάνει και η Mazda με το MX-5, αλλά παραμένει ασαφές εάν θα διατεθεί αυτόματο και στην Ευρώπη.

Ο John Mcllroy, συνάδελφος δημοσιογράφος του Autocar και ανταποκριτής μας από τις ΗΠΑ, συνάντησε τον επικεφαλής της FIAT Olivier Francois και πρόλαβε να του κάνει μερικές ερωτήσεις, τις οποίες μαζί με τις απαντήσεις τους σας τις παραθέτουμε.

Αυτά που βλέπουμε είναι αυτοκίνητα της αμερικανικής αγοράς. Πότε θα δούμε ευρωπαϊκές εκδόσεις του 124 Spider και πόσο διαφορετικά αυτοκίνητα θα είναι;
Θα τα δείτε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, τον Μάρτιο του 2016. Και ναι, θα είναι προσαρμοσμένα λίγο περισσότερο στα γούστα της ευρωπαϊκής αγοράς. Θα υπάρχουν κάποιες διαφορές, αλλά δεν θα ήθελα να υπεισέλθω σε λεπτομέρειες αυτή τη στιγμή.

Γιατί αποφασίσατε να φέρετε πίσω το 124 Spider; Θα μπορούσατε εύκολα να διαλέξετε το X1/9, δεν θα μπορούσατε;
Έχει πλάκα, διότι πράγματι σκεφτήκαμε το X1/9. Είναι ένα ακόμη κλασικό FIAT και προσφέρει την open-top εμπειρία το ίδιο καλά. Αλλά αποφασίσαμε ότι το όφελος για τη φίρμα με το 124 ήταν ισχυρότερο.

Τα 124 Spider λανσαρίσματος στην Αμερική και στην Ευρώπη είναι με σχετικά χαμηλή ιπποδύναμη. Εξετάζετε να ενθαρρύνετε τη βελτίωση των 124; Μήπως θα δούμε πιο σκληροπυρηνικές εκδόσεις στο Sema Show για παράδειγμα;
Γνωρίζουμε ήδη ότι υπάρχει μεγάλη όρεξη για κάτι τέτοιο. Περίπου ένα στα πέντε 500 που πωλούνται στις ΗΠΑ είναι Abarth, οπότε γνωρίζουμε ότι υπάρχει βάση για κάτι τέτοιο. Ίσως το δούμε πιο συντεταγμένα για να προχωρήσουμε σε μια βελτιωμένη έκδοση του 124.

Θα μπορούσε να φορά σήματα της Abarth;
Ίσως να φορά σήματα της Abarth, ναι.

Πώς προσπαθήσατε να διαφοροποιήσετε την οδηγική εμπειρία του 124 από αυτή του MX-5;
Θα αφήσω τους μηχανικούς να ασχοληθούν με αυτές τις λεπτομέρειες. Αλλά πιστέψτε με, η εμπειρία είναι παρόμοια με αυτή που έκανε το ορίτζιναλ 124 Sport Spider τόσο δημοφιλές. Με αυτό εννοώ ότι είναι fun to drive και διαθέτει τέλειο λόγο ισχύος/βάρους.

Και με την τιμή; Θα φτάνει την τιμή του Mazda;
Θα είναι ανταγωνιστική για την κατηγορία του, σίγουρα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube