1.000άρι θα γίνει Ford Fiesta ST;

1.000άρι θα γίνει Ford Fiesta ST;

Το επόμενο Ford Fiesta ST πιθανόν θα είναι hot-rodded με 3κύλινδρο 1.000άρι μοτέρ με πάνω από 200 άλογα.

Ο λιλιπούτειος κινητήρας EcoBoost 1.0 του Μπλε Οβάλ με το τούρμπο και τους τρεις κυλίνδρους θα μπορούσε να βρει στέγη κάτω και από το πιο hot Fiesta.

Αλήθεια, υπάρχει κανένας που να μην του αρέσει το Ford Fiesta ST; Εμείς πάντως δεν έχουμε συναντήσει κανέναν και η αλήθεια είναι ότι όταν εμφανίζεται στο μαγαζί μας, όλοι ερίζουν για προσωρινοί κάτοχοι του κλειδιού του.

Και αυτό είναι κάτι που πιστώνεται στη φήμη της Ford και της Ford Performance. Αλλά σημαίνει ακόμη ότι η εξέλιξη κάθε επόμενου Fiesta ST αποτελεί δύσκολη υπόθεση. Πόσω μάλλον τώρα που έχουμε δύο ST (είναι και το ST200, βλέπετε), οπότε το μελλοντικό θα πρέπει να γεμίζει μεγάλο άγχος και ευθύνη τη Ford. H εταιρεία εξ όσων γνωρίζουμε έχει αρχίσει ήδη τις προκαταρκτικές εργασίες για τον αντικαταστάτη και οι φήμες λένε ότι τα μεγάλα νέα κρύβονται κάτω από το καπό. Ή, τέλος πάντων, μικρότερα απ’ ό,τι θα περίμενε κάποιος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Ford Fiesta ST [video]

Το Auto Express αναφέρει ότι η Ford σκοπεύει να καταργήσει τον 4κύλινδρο EcoBoost των 1.600 κυβικών προς χάριν του ομώνυμου των 1.000! Μέχρι στιγμής, η τοπ απόδοση που έχουμε γνωρίσει σε αυτό το μοτέρ είναι τα 140 άλογα στο Fiesta Red και Black Edition, αλλά και στο Ford EcoSport. Όμως φαίνεται ότι έχει ακόμη πολύ ψωμί, μιας και η Ford τον ανεβάζει στα 205 άλογα, όπου σε αυτήν την έκδοση ισχύος τοποθετείται στα μονοθέσια της Formula Ford

«Βλέπουμε όλο και περισσότερο τι μπορούμε να κάνουμε σε εξέλιξη με αυτόν το κινητήρα του ενός λίτρου και τα σημάδια είναι ενθαρρυντικά» είπε ο Darren Palmer, επικεφαλής της Ford στα μικρά αυτοκίνητα, στο Auto Express. «Είναι ένα καταπληκτικός κινητήρας –ακούγεται υπέροχα και διαθέτει τόνους ροπής όταν το τούρμπο σηκώνει πίεση. Οπότε τον έχουμε υπόψη μας για το επόμενο ST».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Ford Fiesta ST200

Το υφιστάμενο Fiesta ST αποδίδει στην τοπ έκδοσή του 200 άλογα από τον 4κύλινδρο 1.600άρη κινητήρα τούρμπο που φορά. Οπότε αναμένουμε από τη Ford στο επόμενο Fiesta ST να πετύχει μια συγκρίσιμη ιπποδύναμη για τον 1.000άρη EcoBoost, συνυπολογίζοντας και την εξοικονόμηση βάρους έναντι του 4κύλινδρου μοντέλου.

Ο Palmer είπε ακόμη στο Auto Express ότι το βελγικό τιμ εξέλιξης του Fiesta ST έχει αφιονιστεί να κάνει το τιμόνι του «τέλειο».
«Έκαναν τόσες μικρομετρικές ρυθμίσεις στο καλιμπράρισμά του για να βεβαιωθούν ότι είναι ακριβώς τόσο κοφτερό όπως θα έπρεπε σε ένα Fiesta», είπε ο Palmer.

Οι φαν του Fiesta ST, αλλά και κάθε μικρού GTi, τυπικά ανησυχούν για τη συρρίκνωση της χωρητικότητας, αλλά ένα 3κύλινδρο Fiesta ST θα μπορούσε να ταράξει τα νερά. Ακόμη και στη σημερινή εκδοχή των 140 ίππων, μετά λόγου γνώσεως, σας λέω ότι έριχνε στο 100-200 km/h σε κόμπακτ ιταλικό με 170 άλογα. Και με το δεδομένο ότι η Ford Performance λατρεύει να παίζει με τα τούρμπο, αναμένουμε σπουδαία πράγματα από αυτόν τον –προς το παρόν- υποθετικό συνδυασμό.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube