Toyota, κορυφαία φίρμα σε αξία 2017
Η Toyota παραμένει η αυτοκινητική φίρμα με τη μεγαλύτερη αξία, κρατώντας για μια χρονιά ακόμη την BMW στη δεύτερη θέση.
Η Toyota υπερασπίστηκε επιτυχώς τον τίτλο της πιο πολύτιμης φίρμας αυτοκινήτου, αφήνοντας πίσω της BMW και Mercedes-Benz.
Τη μεγαλύτερη πρόοδο σημείωσε η Tesla, αναβαίνοντας δύο θέσεις, στο Νο. 8, χάρη στην αύξηση της αξίας της κατά 32%. Εν τω μεταξύ, η αξία της Toyota έπεσε κατά 3% στα 28,7 δισεκατομμύρια δολάρια, καθώς οι αυξημένες πωλήσεις αντισταθμίστηκαν από τις δύσκολες νομισματικές προκλήσεις, καθώς και από τις αυξημένες επενδύσεις και το μεγαλύτερο εργατικό κόστος, σύμφωνα με τη μελέτη του BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands που έδωσε στη δημοσιότητα ο ερευνητής της αγοράς Kantar Millward Brown.
«Η αντίληψη για την Toyota είναι ότι πρόκειται για μια αξιόπιστη, ποιοτική μάρκα αξίας», δήλωσε ο Peter Walshe, διευθυντής του Global BrandZ. «Ακόμα και όταν είχαν προκύψει τα προβλήματα των ανακλήσεων, οι χρήστες έλεγαν “Τι είναι όλη αυτή η αναστάτωση; Το αυτοκίνητό μου είναι εντάξει”. Η Toyota αποδίδει μεγάλη αξία εδώ και χρόνια».
Από τα 12 χρόνια που δημοσιεύεται η έρευνα Global BrandZ, η Toyota βρίσκεται στην πρώτη θέση τα δέκα. Το φαινόμενο Tesla δε, ξεπέρασε εταιρείες κολοσσούς όσον αφορά την έρευνα, αφήνοντας πίσω της τις Porsche, Land Rover. Η αξία της έπιασε τα $5,9 δισ. ανεβαίνοντας από τη δέκατη στην όγδοη θέση.
«Η ιστορία της Tesla είναι ενδιαφέρουσα διότι δεν είναι μόνο τα αυτοκίνητα προσφέρει σήμερα, αλλά είναι η υπόσχεσή της για το μέλλον», είπε ο Walshe. «Υπάρχει μια αντίληψη ότι προσφέρει μια φανταστική εμπειρία για τη μάρκα, ακόμη και μεταξύ των μη ιδιοκτητών. Οι μόνες φίρμες που έχω δει να εξασκούν τέτοιου είδους γοητεία, πριν εισέλθουν στη μαζική κατανάλωση ήταν η Apple και το Facebook».
Η Land Rover από την άλλη έπεσε κατά μια θέση μόνο και μόνο λόγων της αλματώδους αύξησης της Tesla, καθώς η βρετανική εταιρεία αύξησε την αξία της κατά 17%, στα $5,5 δισ. «Η Land Rover τα πάει απίστευτα καλά σε όλες τις κύριες αγορές της, διότι ο κόσμος “πεινάει” για μικρά SUV. Οπότε και επωφελήθηκε από αυτό», είπε ο Walshe.
Ενισχυμένη από την οδήγηση
Η BMW παραμένει στη δεύτερη θέση παρότι η αξία της μειώθηκε κατά 8%, στα $24,6 δισ. Η μείωση αυτή οφείλεται μερικώς στο υψηλό κόστος επένδυσης για τις νέες τεχνολογίες και τη μείωση των πωλήσεων στις ΗΠΑ. Παρά την πτώση, ο Γερμανός κατασκευαστής συνεχίζει να κερδίζει μεταξύ των πελατών σε δύο τομείς-κλειδιά.
«Η BMW παράγει χρήματα από τη θέση της ως ηγέτη στην πολυτελή ειδική κατηγορία. Και το κάνει για δύο λόγους. Ο ένας είναι η συνέπειά της στο να προσφέρει σπουδαία οδηγησιμότητα και το άλλος η καινοτομία», είπε ο Walshe.
Η αξία της Mercedes-Benz ανέβηκε κατά 4% στα 23,5 δισεκατομμύρια δολάρια, βοηθώντας την να διατηρήσει την τρίτη θέση. Το ιστορικό πωλήσεων, εσόδων και καθαρού κέρδους της εταιρείας για το 2016 έπαιξε μεγάλο ρόλο στην ενίσχυση της ήδη υψηλή αξία της φίρμας, όπως επίσης και η αναδιοργάνωση του δικτύου των θυγατρικών της ανά τον κόσμο.
Το σύνολο της αξίας των δέκα πιο πολύτιμων εταιρειών στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας μειώθηκε ελαφρά από τα $139,9 δισ. του 2016 στα $139,2. Ο λόγος γι’ αυτό πρέπει να αναζητηθεί στις επενδύσεις δισεκατομμυρίων των κατασκευαστών προκειμένου να εξελίξουν λύσεις στα πολλά μέτωπα που αντιμετωπίζουν όσον αφορά τις νέες μορφές ιδιοκτησίας και της ενισχυμένης συνδεσιμότητας των μοντέλων τους.
«Οι αυτοκινητικές φίρμες στο “τοπ 10” αξίζουν 6% λιγότερο απ’ όταν ξεκινήσαμε τη μελέτη μας πριν από 12 χρόνια, αλλά αυτές οι ίδιες φίρμες εν τω μεταξύ επένδυσαν από 100 έως 200% περισσότερο σε τεχνολογία», είπε ο Walshe. «Οι φίρμες που έχουν πάει καλύτερα είναι εκείνες που προσαρμόστηκαν στις απαιτήσεις των καταναλωτών τους».
Ο Walshe είπε ακόμη ότι η βιομηχανία βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι. «Αν μιλάτε στους κατασκευαστές, αναζητούν τρόπο νέων συνεργασιών για να προσαρμοστούν σε αυτόν το νέο κόσμο. Γι’ αυτό η BMW και η Nissan εργάζονται μαζί με την Microsoft σε μια πλατφόρμα συνδεδεμένου αυτοκινήτου και η Ford με την BMW εργάζονται από κοινού με την Amazon σε φωνητικές υπηρεσίες που θα βασίζονται σε cloud».
Η Google παραμένει No. 1
Όταν ερχόμαστε να κατατάξουμε όλη την αγορά με όλες τις φίρμες, η Google παραμένει στο top spot με την αξία της να ανεβαίνει κατά 7% στα $245,6 δισεκατομμύρια. Η Apple βρίσκεται στη δεύτερη θέση με άνοδο 3% και αξία $234,7 δισ., ενώ την τοπ τριάδα συμπληρώνει η Microsoft με άνοδο 18% και αξία $143,2 δισ.
Οι ΤΟΠ 10 πολύτιμες εταιρείες αυτοκινήτου | ||||
---|---|---|---|---|
AA | Φίρμα | Αξία σε $ δισ. | Παγκόσμια θέση | Διαφορά αξίας 2016 |
1. | Toyota | $28,7 | 30 | -3% |
2. | BMW | $24,6 | 35 | -8% |
3. | Mercedes-Benz | $23,5 | 40 | +4% |
4. | Ford | $13,1 | 83 | 0% |
5. | Honda | $12,2 | 91 | -8% |
6. | Nissan | $11,3 | 100 | -1% |
7. | Audi | $9,4 | * | -1% |
8. | Tesla | $5,9 | * | +32% |
9. | Land Rover | $5,5 | * | +17% |
10. | Porsche | $5,1 | * | +16% |
(*) Δεν βρίσκονται μέσα στις 100 κορυφαίες φίρμες |