Το τελευταίο Viper
Όπως είχε προαναγγελθεί, ο θάνατος του υπέροχου τέρατος επήλθε και επίσημα, με ένα κόκκινο αυτοκίνητο να βγαίνει τελευταίο από τη γραμμή παραγωγής…
Η παραγωγή στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της FCA στην Conner Avenue του Detroit σταμάτησε την περασμένη Τετάρτη, αφού ολοκληρώθηκε το τελευταίο Viper, ένα κόκκινο αυτοκίνητο με στιλβωμένες χρωμέ ζάντες πέντε ακτίνων.
Με άλλα λόγια, ένας από τους αμερικανικούς αυτοκινητικούς θρύλους είναι και επίσημα νεκρός.
Όπως έγραψε στο Instagram ο υπεύθυνος σχεδίασης της Fiat Chrysler και επικεφαλής του τμήματος επιδόσεων SRT, Ralph Gilles, το τελευταίο Viper θα πάει στη μουσειακή συλλογή της εταιρείας. Το προτελευταίο, ένα κίτρινο ACR με μαύρες γραμμές, πήγε σε πελάτη.
Πέντε γενιές Viper πέρασαν από το 1992 που παρουσιάστηκε το πρώτο μοντέλο, με τον σπαρτιάτικο εξοπλισμό και την υποτυπώδη υφασμάτινη κουκούλα. Η τελευταία γενιά παρουσιάστηκε το 2013, όμως, επειδή είναι κατά μεγάλο μέρος χειροποίητο, το Viper δεν ήταν ποτέ ανταγωνιστικό σε τιμή με μοντέλα όπως η Corvette Z06. Επιπλέον, ο Gilles λέει ότι η κατασκευή του δεν επέτρεπε την τοποθέτηση πλευρικών αερόσακων τύπου κουρτίνας, που γίνονται υποχρεωτικοί από την αμερικανική νομοθεσία.
Πρόσφατα, οι φαν του Viper χρηματοδότησαν μετά από έρανο μια προσπάθεια για ρεκόρ γύρου στο Nürburgring, από την κορυφαία έκδοση του μοντέλου, ένα ACR με το πακέτο Extreme Aero. Με αυτό, ο οδηγός αγώνων Dominik Farnbacher πέτυχε τον ταχύτερο γύρο για αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο, ένα νέο ρεκόρ πισωκίνητων και τον ταχύτερο γύρο για αμερικανικό αυτοκίνητο, με χρόνο 7’ 03” 45. Και η ομάδα θα επιστρέψει με σκοπό να πάει ακόμα πιο γρήγορα.
Οι φωτογραφίες του Ralph Gilles –με το ξυρισμένο κεφάλι– είναι από την επίσκεψή του στο εργοστάσιο την ημέρα που σταμάτησε η παραγωγή.