Τα πιο οικονομικά και τα πιο ενεργοβόρα αυτοκίνητα σε πραγματικές συνθήκες
Ποια ήταν αυτά που κατανάλωσαν το λιγότερο καύσιμο και ποια το περισσότερο, από τα 268 αυτοκίνητα που δοκίμασε το «αδελφό» μας What Car? τον τελευταίο χρόνο.
Από τότε που ξεκίνησε την καμπάνια “True MPG” το 2012 με τη συνεργασία της εταιρείας πετρελαιοειδών Tesco, το What Car? έχει δοκιμάσει σχεδόν 500 αυτοκίνητα σε πραγματικές συνθήκες, με τον πιο σύγχρονο εξοπλισμό μετρήσεων, και οι καταναλώσεις που μετρήθηκαν ήταν κατά μέσο 20% μεγαλύτερες από τις επίσημες των κατασκευαστών.
Το πιο οικονομικό αυτοκίνητο από τα 268 που δοκιμάστηκαν με τη διαδικασία “True MPG” τους τελευταίους 12 μήνες, ήταν το 5θυρο SEAT Leon 1.6 TDI Ecomotive (φωτ. επάνω), που πέτυχε κατανάλωση 4,46 lt/100km.
Τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν τους τελευταίους 12 μήνες
Μάρκα | Μοντέλο | Έκδοση | Καύσ. | Κυβ.(lt) | Ισχύς | Μέση Καταν. ΕΕ | Πραγμ. | Διαφ. |
SEAT | Leon 5DR | Ecomotive | Diesel | 1.6 | 110 | 3,3 | 4,46 | +26.20% |
Citroen | DS3 | e-HDi | Diesel | 1.6 | 115 | 3,8 | 4,48 | +15.30% |
Mini | Cooper | D | Diesel | 1.5 | 116 | 3,5 | 4,51 | +22.40% |
Skoda | Octavia | TDΙ Greenline | Diesel | 1.6 | 110 | 3,2 | 4,56 | +29.90% |
Honda | Civic | i-DTEC | Diesel | 1.6 | 120 | 3,9 | 4,57 | +14.60% |
SEAT | Leon ST | Ecomotive | Diesel | 1.6 | 110 | 3,3 | 4,59 | +28.20% |
Peugeot | 308 | BlueHDi | Diesel | 1.6 | 120 | 3,2 | 4,64 | +31.10% |
Citroën | C4 Cactus | BlueHDI | Diesel | 1.6 | 100 | 3,4 | 4,69 | +27.70% |
Skoda | Octavia | TDI 105 | Diesel | 1.6 | 105 | 3,2 | 4,74 | +32.70% |
Hyundai | i20 | CRDi | Diesel | 1.4 | 90 | 4,1 | 4,75 | +13.80% |
To 8κύλινδρο Vauxhall VXR8 (η ευρωπαϊκή έκδοση του αυστραλέζικου Holden - φωτ. κάτω) ήταν το πιο βενζινοβόρο, σημειώνοντας πραγματική κατανάλωση 14,47 lt/100km. Όμως, όπως και η Aston Martin V8 Vantage, στην πραγματικότητα βελτίωσε την εργοστασιακή τιμή που δίνεται σαν 15,3 lt/100km.
Τα λιγότερο οικονομικά αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν τους τελευταίους 12 μήνες
Μάρκα | Μοντέλο | Έκδοση | Καύσ. | Μέση Καταν. ΕΕ | Πραγμ. Καταν. | Διαφ. |
Vauxhall | VXR8 | GTS | Βενζ. | 15,3 | 14,47 | -5.4% |
Porsche | Cayenne | V8 Turbo | Βενζ. | 11,2 | 13,63 | +17.9% |
Aston Martin | V8 Vantage S | N430 | Βενζ. | 12,9 | 12,16 | -5.9% |
Porsche | Macan | Turbo S-A | Βενζ. | 9,2 | 12,06 | +23.8% |
Lexus | RC-F | F Sport V8 | Βενζ. | 10,8 | 11,86 | +9.2% |
Audi | S8 | LWB | Βενζ. | 9,6 | 11,42 | +16.0% |
Jaguar | F-Type | R | Βενζ. | 11,1 | 10,98 | -0.8% |
Mitsubishi | Pajero | DI-DC LWB SG4 | Diesel | 8,9 | 10,65 | +20.2% |
Jaguar | F-Type | V6 | Βενζ. | 8,6 | 10,57 | +18.6% |
Subaru | WRX STi | AWD | Βενζ. | 10,4 | 10,49 | +1.1% |
Ακόμη και η κορυφαία πραγματική κατανάλωση του SEAT Leon ήταν σαφώς μεγαλύτερη από την επίσημη τιμή σύμφωνα με τις νόρμες της ΕΕ, πράγμα που οφείλεται στο ότι οι κατασκευαστές υποχρεώνονονται να κάνουν τις μετρήσεις σε εργαστηριακές συνθήκες.
Το Citroën C3 VTR+ e-HDi Airdream παραμένει το πιο οικονομικό αυτοκίνητο που έχει ποτέ δοκιμαστεί από το What Car?, με πραγματική κατανάλωση 4,01 lt/100km.
Οι δοκιμές επιβεβαίωσαν τη μη αναμενόμενη τάση των μεγάλων αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων να βελτιώνουν τις επίσημες τιμές κατανάλωσης, ενώ αντίθετα τα μικρά, οικονομικά αυτοκίνητα αποδεικνύεται ότι καίνε περισσότερο σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
[Πηγή: Whatcar.com]