Τα παγκόσμια best-seller του A’ 4μήνου 2018 και το Top 100
Τα SUV/crossover ηγούνται των πωλήσεων υπερβαίνοντας το 34% της παγκόσμιας αγοράς το πρώτο 4μηνο του 2018.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις οχημάτων αυξήθηκαν κατά 3,4% μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου 2018, στα 28,8 εκατ. μονάδες. Τα στοιχεία για 53 αγορές από την JATO (περίπου το 90% του παγκόσμιου συνόλου) δείχνουν ότι ο ρυθμός ανάπτυξης συνεχίζεται, χάρη στους θετικούς οικονομικούς δείκτες και στην καλή διάθεση των καταναλωτών στις περισσότερες από τις βασικές αγορές.
Ακόμη και αν σχεδόν δύο από τις τρεις πωλήσεις σημειώθηκαν στην Κίνα, στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη, το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης προήλθε από αναδυόμενες χώρες, όπως η Ινδία, η Βραζιλία και η Ρωσία.
Και οι τρεις αυτές αγορές παρουσίασαν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, με την Ινδία να μειώνει το χάσμα με την Ιαπωνία, ενώ η Βραζιλία και η Ρωσία αφήνουν πίσω τους τα χρόνια της κρίσης. Σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων LMC Automotive, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ινδία αναμένεται να ξεπεράσουν τις πωλήσεις στην Ιαπωνία έως το 2021.
Όπως αναμενόταν, τα SUV οδήγησαν την παγκόσμια ανάπτυξη, με το μερίδιό τους στην αγορά να εκτοξεύεται από το 30,9% τον Ιανουάριο-Απρίλιο του ’17 στο 34,2% κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του τρέχοντος έτους. Αυτό σημαίνει ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις SUV αυξήθηκαν κατά 14,8%, σε νέο ρεκόρ 9,86 εκατ. μονάδων. Σαράντα αγορές παρουσίασαν διψήφια αύξηση στις πωλήσεις SUV, ενώ οι μόνες αγορές στις οποίες μειώθηκε η ζήτηση ήταν το Βιετνάμ, η Ιαπωνία και η Νορβηγία.
Οι περισσότερες παγκόσμιες πωλήσεις SUV αφορούσαν κόμπακτ μοντέλα, με τις πωλήσεις του να φτάνουν τα τέσσερα εκατομμύρια μονάδες, αυξημένες κατά 14,4%. Η ανάπτυξη ήταν σχεδόν διπλάσια από αυτή των μικρών SUV, τα οποία ανεβάζουν διαρκώς το ποσοστό τους χάρη στις νέες αφίξεις.
Οι πωλήσεις B-SUV ανήλθαν σε 2,28 εκατ. μονάδες, αυξημένες κατά 27,8%. Τα μεσαία SUV ανέβηκαν και αυτά, φτάνοντας τις 2,39 εκατ. μονάδες, αυξημένα κατά 9,3%. Και τα πολυτελή/μεγάλα SUV αύξησαν τις πωλήσεις κατά 6,2%, στα 1,18 εκατ. μονάδες.
Με εξαίρεση τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα και τις μεσαίες και μεγάλες πολυτελείς μπερλίνες, όλες οι άλλες κατηγορίες έχασαν σε μερίδιο αγοράς. Τα MPV σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση, με τις πωλήσεις να υποχωρούν κατά 13,6%, στα 2,1 εκατ. μονάδες. Έτσι, το μερίδιό τους στην αγορά μειώθηκε από 8,7% το πρώτο 4μηνο του ’17 σε 7,3% το εφετινό. Παρά την ισχυρή παρουσία τους σε ορισμένες ασιατικές αγορές, οι καταναλωτές εξακολουθούν να αποφεύγουν αυτού του τύπου τα αυτοκίνητα και να στρέφονται προς τα SUV.
Το Ford F-Series (F-150, 250, 350) εξακολουθεί να είναι το παγκόσμιο απόλυτο best-seller, χάρη στην ισχυρή θέση του στις ΗΠΑ, όπου διατήρησε το 85% του όγκου των πωλήσεών του. Η Toyota Corolla (μόνο η 4θυρη) πλασαρίστηκε πολύ κοντά του στη δεύτερη θέση, καθώς οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 3,3%, λόγω πολύ καλών αποτελεσμάτων στην Κίνα (+ 19%). Το Volkswagen Golf παρουσίασε καλή απόδοση ύστερα από την αύξηση των πωλήσεών του κατά 20% στη Γερμανία, η οποία έγινε η μεγαλύτερη αγορά του, εμπρός από την Κίνα.
Το Honda Civic ξεπέρασε το Nissan X-Trail και έγινε το τέταρτο μοντέλο με τις καλύτερες παγκόσμιες πωλήσεις, καθώς η νέα γενιά ήδη δρέπει εμπορικούς καρπούς, σε αντίθεση με το ιαπωνικό SUV που είναι ήδη πέντε χρονών. Στην πραγματικότητα, δεν είναι σαφές εάν το X-Trail/Rogue θα διατηρήσει τη θέση του ως το πιο δημοφιλές SUV στον κόσμο μέχρι το τέλος του 2018, καθώς το πλησιάζουν επικίνδυνα τα Toyota RAV4 και Volkswagen Tiguan.
Ωστόσο, εξακολουθεί να υπάρχει η πιθανότητα το Tiguan να τεθεί επικεφαλής στις ταξινομήσεις SUV, καθώς το RAV4 θα αλλάξει σύντομα μοντέλο. Κάτι που θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα τη συνηθισμένη μειωτική επίδραση στις πωλήσεις κατά τους πρώτους μήνες της κυκλοφορίας του. Το Volkswagen Passat (επίσης γνωστό ως Magotan στην Κίνα) εισήλθε πλέον στο Παγκόσμιο Top 10, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη ποσοστιαία διακύμανση μεταξύ των δέκα κορυφαίων μοντέλων του κόσμου.
Την ένατη και τη δέκατη κατέλαβαν δύο Honda: Το HR-V (γνωστό και ως XR-V και Vezel σε άλλες αγορές) και το CR-V. Το HR-V εισέρχεται πλέον στη φάση παρακμής της εμπορικής ζωής του (λανσαρίστηκε το 2015), ενώ το CR-V αντιμετωπίζει την επίδραση της αλλαγής μοντέλου. Γι’ αυτό και τα δύο τους, όπως μπορείτε να δείτε στον πίνακα καταγράφουν αρνητικά ποσοστά σε σχέση με το πρώτο 4μηνο του 2017.
Εκτός από τα κορυφαία δέκα, είναι σημαντικό να αναφέρουμε την καλή πρόοδο που σημειώθηκε από το Nissan Qashqai (γνωστό και ως Rogue Sport στις ΗΠΑ), το Baojun 510 (το δεύτερο αυτοκίνητο με τις καλύτερες πωλήσεις στην Κίνα), το Mazda CX-5, το Chevrolet Equinox, το Jeep Compass, τη Mercedes-Benz GLC/GLC Coupe, το Jeep Wrangler, το Ford EcoSport και το Chevrolet Cavalier. Μεταξύ των τελευταίων λανσαρισμάτων, η Suzuki πούλησε πάνω από 74.000 μονάδες από το Dzire, η Changan πούλησε 72.500 μονάδες του κόμπακτ SUV CS55. Η BYD πούλησε 54.600 μονάδες από το Song Max (μεγάλο MPV), η Volkswagen πούλησε 54.400 μονάδες του Atlas/Teramont και η Hyundai ταξινόμησε 52.600 αυτοκίνητα από το Kona -γνωστό και ως Encino στην Κίνα.
Στον αντίποδα, στα μοντέλα που κατέγραψαν μεγάλη πτώση περιλαμβάνονται το Ford Focus (αλλαγή μοντέλου), το Ram Pickup (αλλαγή μοντέλου), το Suzuki Swift, το Buick Excelle, το Hyundai Accent, το Opel /Vauxhall Astra, το Wuling Glory, το Hyundai Sonata, το Baojun 730 και η Toyota Avanza, μεταξύ άλλων.