Τα ηλεκτρικά SEAT σέρνουν το χορό
Η επικείμενη επίθεση της SEAT περιλαμβάνει έξι νέα μοντέλα μέχρι το 2020, περιλαμβανομένου του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου της εταιρείας.
Η SEAT σχεδιάζει και προγραμματίζει μια σειρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα αποτελεί μέρος της ευρύτερης γκάμας των νέων μοντέλων της που θα λανσαριστούν μεταξύ του 2017 και της αυγής της νέα δεκαετίας.
Ο Matthias Rabe, επικεφαλής του τμήματος R&D της SEAT, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία έχει προγραμματισμένα έξι νέα μοντέλα για λανσάρισμα μέχρι το 2020. Τα τρία από αυτά θα είναι ολοκαίνουργια και δεν θα έρθουν προς αντικατάσταση κάποιων υφισταμένων, με τουλάχιστον το ένα από αυτά θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό και ένα δεύτερο θα είναι 7θέσιο SUV με θερμικό κινητήρα.
Τα νέα μοντέλα θα αποτελούν μέρος της «Φάσης 3» του προγράμματος ανασυγκρότησης της εταιρείας. Η «Φάση 1» ξεκίνησε το 2012 με το λανσάρισμα του Leon και η «Φάση 2» περιέλαβε το λανσάρισμα των Ateca, Ibiza και Leon fl, με κορύφωση την προηγούμενη εβδομάδα με τη αποκάλυψη του Arona, του μικρού crossover της SEAT. Επιπλέον, η εταιρεία έδειξε την ηλεκτρική βερσιόν του μίνι Mii, το οποίο θα είναι το πρώτο της EV. To μητρικό Volkswagen Group εξέλιξε μια νέα σπονδυλωτή «εργαλειοθήκη», όπως ονομάζει την αρχιτεκτονική για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γνωστή και ως πλατφόρμα MEB. Μια πλατφόρμα που αναμένεται να υποστηρίξει τουλάχιστον 30 αυτοκίνητα του Volkswagen Group μέχρι το 2025.
Το πρώτο από τα νέα μοντέλα θα είναι ένα 7θέσιο SUV, όπως είπαμε, η ισπανική βερσιόν του Škoda Kodiaq, που περιγράφηκε από τον Luca de Meo, τον επικεφαλής της εταιρείας, ως «η ναυαρχίδα της φίρμας». Η σχεδιαστική δουλειά πάνω στο μοντέλο αυτό έχει ολοκληρωθεί, σύμφωνα με τον Alejandro Mesonero, επικεφαλής του σχεδιασμού, και θα λανσαριστεί τον επόμενο χρόνο. H SEAT ήδη ολοκλήρωσε τη δημόσια πρόκληση για την ονομασία του μοντέλου, το αποτέλεσμα της οποίας θα ανακοινωθεί τον Οκτώβριο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η SEAT πολλαπλασιάζει τα κέρδη της 11 φορές
Μεταξύ των τριών αντικαταστατών που η SEAT θα λανσάρει μέχρι το τέλος της δεκαετίας, το Leon είναι το πιο σημαντικό. Το Leon θα «ανακοινώσει» επίσης την επόμενη σχεδιαστική γλώσσα της SEAT, σύμφωνα με τον Mesonero. Τα άλλα SEAT που οφείλουν να αντικατασταθούν μέχρι το 2020 είναι το Mii, το Toledo και το μεγάλο MPV, το Alhambra. Για το Toledo η μία πιθανότητα είναι να καταργηθεί και η άλλη να υιοθετήσει πιο έντονα διακριτικά γνωρίσματα της φίρμας.
Όσον αφορά τα Cupra, το Leon Cupra θα αποκτήσει παρέα ένα νέο μοντέλο, το Ateca Cupra, που θα είναι τετρακίνητο και με περίπου 300 άλογα. Ωστόσο, ένα Ibiza Cupra δεν έχει βρει ακόμα τη θέση του μέσα στο πρόγραμμα νέων μοντέλων. Ο De Meo είπε ότι η SEAT «δεν έχει βρει ακόμη το τεχνικό set-up που να συνδυάζεται με μια ισχυρή εμπορική περίπτωση». Είπε ακόμη ότι η ζήτηση για εκρηκτικά χάτσμπακ μειώνεται, αν και κάποιες μεγάλες αγορές παραμένουν εξαίρεση. Επιπλέον, ο Rabe ήρθε για να συμπληρώσει ότι τα μελλοντικά ηλεκτρικά SEAT, υπάρχει ισχυρή πιθανότητα να διαθέτουν και αυτά εκδόσεις Cupra.