Συνεργασία Aston Martin και Mercedes AMG
Η Aston Martin ανακοίνωσε την τεχνική συνεργασία της με τη Mercedes-AMG στην εξέλιξη κινητήρων V8 και ηλεκτρονικών συστημάτων.
Η προτεινόμενη συμφωνία θα επιτρέψει στη Aston Martin να έχει πρόσβαση στα απαραίτητα μέσα προκειμένου να εξελίξει του δικούς της V8 και νέα ηλεκτρονικά συστήματα. Βάσει της ίδιας συμφωνίας θα υπάρξει υποστήριξη τη γερμανικής εταιρείας στο λανσάρισμα των επόμενων γενεών των Aston Martin.
Οι δύο εταιρείες υπέγραψαν σύμφωνο ενδιαφέροντος σήμερα 25/7, με το τελικό σύμφωνο να αναμένεται να υπογραφεί πριν από το τέλος του χρόνου. Μέρος της συμφωνίας θα είναι και η παραχώρηση στην AMG μέχρι ποσοστού 5% των μετοχών της Aston Martin χωρίς δικαίωμα ψήφου, ενώ θα συμμετέχει και στο μετοχικό σχήμα της Investment DAR και Investindustrial. Παρόλο που μέρος της συμφωνίας προβλέπει και ένα σύμφωνο προμηθείας μεταξύ των AMG, Daimler και Aston Martin, η βρετανική φίρμα θα συνεχίσει να κατασκευάζει όλα τα αυτοκίνητά της στις εγκαταστάσεις της στο Gaydon.
Οι δηλώσεις
Ο υπεύθυνος εξέλιξης της Aston Martin, Ian Minards, δήλωσε: «Η Aston Martin αναζητά πηγές προηγμένης τεχνολογίας από προμηθευτές-κλειδιά σε όλο τον κόσμο και η ευκαιρία να επωφεληθεί από το περιεχόμενο της Mercedes-AMG GmbH στα μελλοντικά αυτοκίνητά της είναι ένα καλό νέο.
Δουλεύοντας με τη Mercedes-AMG με αυτό τον τρόπο, ενόσω φυσικά παραμένουμε ανεξάρτητοι και διαφυλάσσουμε τον ξεχωριστό χαρακτήρα και στιλ της Aston Martin, όπως αυτά διαμορφώθηκαν στην 100χρονη ιστορία της, προδιαγράφεται ένα λαμπρό μέλλον για την εταιρεία, τώρα που ξεκινά το δεύτερο αιώνα της στο επιχειρείν».
Από τη μεριά του ο διευθύνων σύμβουλος της AMG, Ola Källenius, είπε: «Είμαστε περήφανοι που θα δουλέψουμε με την Aston Martin και θα της παρέχουμε κινητήρες και κιβώτια, και ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά εξαρτήματα για τα μελλοντικά μοντέλα της. Αυτό αποτελεί μια απόδειξη της εξειδίκευσης της AMG στο τεχνολογικό τομέα και στον τομέα των επιδόσεων και μια επωφελή κατάσταση και για τα δύο συμβαλλόμενα μέρη».
Και η ταμπακέρα
Πίσω από τις λέξεις, εμείς καταλαβαίνουμε δύο τρία πράγματα ακόμη. Από τη μια, η Aston Martin χρειάζεται διακαώς να απαλλαχτεί από το βάρος της εξέλιξης μηχανολογικών και ηλεκτρονικών συστημάτων που με τον όγκο παραγωγής της γίνεται όλο και πιο δύσκολο να αποσβεστούν. Από την άλλη, χρειάζεται να πείσει μια πελατεία, σφόδρα βρετανική, ότι αυτό που θα αγοράζει δεν θα είναι μια AMG ενδεδυμένη απλώς το χιτώνα της Aston Martin. Κάτι που προβλέπεται να είναι αρκετά δύσκολο. Διότι όποιος πιστεύει ότι η AMG θα παρέχει τεχνογνωσία για την κατασκευή σπιτικών V8 από την Aston Martin είναι το λιγότερο αφελής. Και η πλειονότητα των αγοραστών Αston εκτιμούμε ότι δεν είναι.
Κατά το παράδειγμα της Pagani λοιπόν, το μόνο που θα αλλάζει στα μοτέρ είναι οι ταμπέλες και πιθανώς κάποιες ρυθμίσεις που θα ζητήσει η Αston Μartin για να ταιριάξουν με το χαρακτήρα της φίρμας. Βλέπετε, ένα μοτέρ AMG καλύπτει και με το παραπάνω ό,τι θα αναζητούσε σε σφρίγος ο υποψήφιος αγοραστής Aston. Αλλά το πράγμα θα έχει και τα καλά του. Πώς θα σας φαινόταν μια Aston Martin με 4κύλινδρο δίλιτρο μοτέρ από την A45 AMG;
Ύστερα από τη συμφωνία με την AMG, γεννάται το ερώτημα αν θα τηρήσει η Aston Martin την 5ετή παράταση του συμβολαίου με τη Ford για την προμήθεια V8 και V12. Η παράταση της προμήθειας έγινε με στόχο την αντίστοιχη παράταση της κατασκευής του πλαισίου VH, στο οποίο βασίζονται οι Vantage, DB9 και Vanquish για τουλάχιστον πέντε χρόνια. Το πιο πιθανό είναι η συμφωνία με τη Ford να περιοριστεί στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες V12, όπου και θα χρησιμοποιεί το πλαίσιο VH, και να προxωρήσει στην κατασκευή νέου πλαισίου ή τροποίηση του υπάρχοντος που θα υποδέχεται τους V8 τούρμπο της AMG.