Στην πάντα! Έρχονται τα A-SUV!

Στην πάντα! Έρχονται τα A-SUV!

Οι κατασκευαστές βλέπουν στα λιλιπούτεια SUV το κλειδί για να ανατροφοδοτηθεί στο μέλλον η ραγδαία ανάπτυξη μιας κατηγορίας που βρίσκεται ήδη σε φάση υπέρ-κορεσμού.

Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες ανακοινώσεις της πρόσφατης παρουσίασης του επιχειρηματικού σχεδίου 2018-2022 του Ομίλου Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ήταν το λανσάρισμα ενός μικρού SUV από την Jeep

Το αμερικανική φίρμα, σπεσιαλίστρια των 4x4, έχει ήδη ένα μικρό SUV στην γκάμα της, το Renegade. Αλλά στην παρουσίαση στο Balocco έγινε για πρώτη φορά επίσημη αναφορά για ένα A-SUV ή City-SUV. Με άλλα λόγια, η FCA ετοιμάζει ακόμη ένα μοντέλο Jeep που θα τοποθετηθεί κάτω από το Renegade, τόσο από άποψη τιμής όσο και διαστάσεων.

Η παγκόσμια αύξηση της ζήτησης στα SUV δεν παρουσιάζει σημάδια επιβράδυνσης. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 11% στις ΗΠΑ, 23% στην Ευρώπη και 13% στην Κίνα μέχρι τον Απρίλιο του 2018. Στην Ινδία και στη Βραζιλία, η δημοτικότητά τους αυξήθηκε με όγκο κατά 29% και 35% αντίστοιχα. Η αύξηση αυτή φαίνεται να είναι μια ατέρμονη τάση που ενισχύεται από περισσότερα μοντέλα, περισσότερες υποκατηγορίες και καλύτερες παγκόσμιες οικονομικές συνθήκες.

jato

Ένα μεγάλο μέρος αυτών των ενθαρρυντικών αποτελεσμάτων οφείλεται στην επιτυχία των μικρών SUV, γνωστών και ως B-SUV. Είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην Ευρώπη, στην Ινδία και στη Βραζιλία, όπου το μερίδιό τους είναι το 37%, το 75% και το 69% των συνολικών πωλήσεων SUV, αντίστοιχα. Καθώς αυτά τα μοντέλα έχουν γίνει πιο προσιτά, η μετάβαση από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα στα SUV ήταν ευκολότερη για πολλούς καταναλωτές.

jato

Ωστόσο, τα B-SUV αναμένεται να αυξηθούν σε διαστάσεις με την άφιξη μοντέλων δεύτερης γενιάς. Η ιδέα είναι να δημιουργηθεί περισσότερος χώρος για τα επερχόμενα A-SUV τα οποία αναμένεται να παίξουν στο εύρος μήκους 3,9 έως 4,1 m. Το μέσο μήκος της υφιστάμενης κατηγορίας B-SUV στην Ευρώπη είναι 4,19 m, αλλά αναμένεται να αυξηθεί κατά τα επόμενα χρόνια στα 4,25 έως 4,3 m.

jato

Ύστερα από την άφιξη των Σούπερ-SUV, τα SUV Πόλης θα αναδειχτούν ως η επόμενη αναπτυσσόμενη κατηγορία για την ήδη υπέρ-κορεσμένη κατηγορία των SUV. Η Renault ανακοίνωσε ένα δεύτερο μικρό SUV που θα μπορούσε να τοποθετηθεί κάτω από τη δεύτερη γενιά του Captur και η Volkswagen εξελίσσει το T-Cross προκειμένου να διατηρήσει έναν ισχυρό ρυθμό ανάπτυξης. Η Peugeot, η Citroën και η Ford θα μπορούσαν επίσης να εκπλήξουν την αγορά με τις προσφορές τους σε A-SUV στο μέλλον.

Ποιες είναι οι δυνατότητες των A-SUV; Εκτός από την Ευρώπη, όπου τα μικρά αυτοκίνητα είναι πάντα ευπρόσδεκτα, τα μικροσκοπικά SUV θα απευθύνονται και σε πολλούς καταναλωτές στην Ινδία, όπου η ισχύουσα νομοθεσία πριμοδοτεί τα αυτοκίνητα κάτω από τα τέσσερα μέτρα. Ορισμένες κοντές εκδόσεις των B-SUV, όπως το Vitara (γνωστό ως Vitara Brezza) έχουν ήδη επηρεάσει την ινδική αγορά. Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί και για τη Βραζιλία, όπου τα μικροσκοπικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι πολύ δημοφιλή.

jato

Το μέλλον ενός παίκτη-κλειδί όπως η Jeep εξαρτάται εν μέρει από την επιθετική δυνατότητα του νέου προϊόντος. Το πρώτο Α-SUV της αμερικανικής εταιρείας θα δημιουργήσει ακόμη μια υπό-κατηγορία που, όχι μόνο θα ενισχύσει τις παγκόσμιες πωλήσεις της, αλλά θα συνεχίσει να τροφοδοτεί την ταχεία αύξηση της ζήτησης SUV σε όλο τον κόσμο.

[Πηγή Jato Dynmics/Felipe Munoz]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube