Σκάνδαλο VW Group: «Δεν ξέρουν» αν παρακάμφθηκαν και οι ευρωπαϊκές δοκιμές καυσαερίων

Σκάνδαλο VW Group: «Δεν ξέρουν» αν παρακάμφθηκαν και οι ευρωπαϊκές δοκιμές καυσαερίων

Το Group VW παραδέχεται ότι δεν έχει ακόμη διαπιστώσει αν το παράνομο λογισμικό ήταν ενεργοποιημένο και στις ευρωπαϊκές δοκιμές εκπομπής ρύπων.

Ο Όμιλος VW έχει επιβεβαιώσει το ότι το «αμαρτωλό» λογισμικό χρησιμοποιήθηκε στις δοκιμές καυσαερίων των ΗΠΑ (μια διαδικασία που ονομάζεται FTP75), όπου τα αυτοκίνητα πρέπει να έχουν χαμηλότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) απ’ ό,τι στην Ευρώπη. Παραδέχτηκε επίσης ότι περίπου 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως είναι εφοδιασμένα με το παράνομο λογισμικό.

Όμως, εκπρόσωπος της VW, όταν ρωτήθηκε από το AUTOCAR αν το παράνομο λογισμικό χρησιμοποιήθηκε και στις δοκιμές του Νέου Ευρωπαϊκού Κύκλου Οδήγησης (NEDC), ήταν σε θέση να πει μόνο ότι η εταιρεία βρίσκεται ακόμη στη διαδικασία κατάρτισης ενός οριστικού καταλόγου των αυτοκινήτων που είναι εφοδιασμένα με τον πετρελαιοκινητήρα ΕΑ189 και το παράνομο λογισμικό.  

Ο εκπρόσωπος δήλωσε: «Δεν μπορούμε να σχολιάσουμε αν το λογισμικό για το FTP75 ήταν και σε συγκεκριμένα αυτοκίνητα που χρησιμοποιήθηκαν στις ευρωπαϊκές δοκιμές, απλά διότι αυτή τη στιγμή ετοιμάζουμε έναν ακριβή κατάλογο των μοντέλων με κινητήρες ΕΑ189. Δεν έχουμε ακόμη την απάντηση για κάθε συγκεκριμένο αυτοκίνητο».

Αν και το θέμα είναι σε εξέλιξη επί σχεδόν δύο εβδομάδες, πιστεύεται ότι το μέγεθος και η πολυπλοκότητα της παραγωγής του κινητήρα ΕΑ189 έχει δυσκολέψει σημαντικά τη VW. Ο κωδικός ΕΑ189 περιλαμβάνει τρεις διαφορετικούς κυβισμούς και πολλαπλά επίπεδα ιπποδύναμης. Επίσης οι κινητήρες αυτοί έχουν συνδυαστεί με τρία διαφορετικά χειροκίνητα κιβώτια και τρεις προδιαγραφές κιβωτίων DSG διπλού συμπλέκτη, και επιπλέον έχουν τοποθετηθεί σε μοντέλα τεσσάρων εταιρειών: VW, Audi, Skoda και SEAT, τα περισσότερα από τα οποία έχουν υποστεί μετατροπές κάθε χρόνο.

Ο εκπρόσωπος αρνήθηκε επίσης να εκτιμήσει πόσο θα είχε επηρεάσει το «λογισμικό παράκαμψης» τα αποτελέσματα του NEDC. Το 2009 οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί για τις εκπομπές NOx δεν ήταν τόσο αυστηροί όσο εκείνοι των ΗΠΑ, όπου το όριο ήταν 70 mg/km (90% χαμηλότερο απ’ ό,τι ήταν προηγουμένως). Αυτό οδήγησε κάποιους στο συμπέρασμα ότι τα αυτοκίνητα δεν ενεργοποίησαν το λογισμικό κατά τον ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών, διότι αυτό δεν χρειαζόταν για να περάσουν τις προδιαγραφές. Το 2009, το όριο εκπομπής NOx σύμφωνα με τις προδιαγραφές Euro5 ήταν 180 mg/km.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube