Σχεδόν $15 δισ. θα κοστίσει το Dieselgate στη Volkswagen
Αυτό είναι το ποσό που προκύπτει από τις αποζημιώσεις των πελατών αλλά και την αποζημίωση προς τις ΗΠΑ για τη μόλυνση του περιβάλλοντος.
Ανεβαίνει ο λογαριασμός του dieselgate για τη Volkswagen, αφού σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες εκτιμήσεις η εταιρία θα κληθεί να πληρώσει σε πρώτη φάση $14,7 δισ.
Αρχικά είχε υπολογιστεί ότι η αποκατάσταση της χρηματικής και ηθικής ζημιάς που προκάλεσε η Volkswagen με το dieselgate, θα της κόστιζε περίπου $10 δισ. Τώρα όμως, ο αμερικανικός οργανισμός προστασίας του περιβάλλοντος (Environmental Protection Agency ή ΕΡΑ) αναφέρει ένα νούμερο μεγαλύτερο κατά 50%.
Η Volkswagen πρόκειται να εξαγοράσει τα αυτοκίνητα όσων πελατών της το επιθυμούν με την αξία που αυτά είχαν τον Σεπτέμβριο του 2015, δηλαδή ακριβώς πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο του dieselgate. Αυτή η επιλογή θα δοθεί σε 475.000 ιδιοκτήτες Golf, Jetta, Passat, Beetle και Audi A3, με το κόστος εξαγοράς να κυμαίνεται από $12.500 έως $44.000, αναλόγως του μοντέλου και της κατάστασής του.
Τα δάνεια όσων χρωστάνε ακόμα το αυτοκίνητό τους θα αποπληρωθούν από την εταιρία, εφόσον το υπόλοιπο του δανείου ξεπερνά την αξία του αυτοκινήτου έως και κατά 30%, και τα συμβόλαια leasing θα τερματιστούν χωρίς επιβάρυνση για τον πελάτη. Όλα τα παραπάνω θα κοστίσουν στη Volkswagen περίπου $10 δισ. Φυσικά όσοι πελάτες το επιθυμούν θα μπορούν να κρατήσουν τα αυτοκίνητά τους, τα οποία θα υποστούν επεμβάσεις έτσι ώστε στο εξής να πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Ωστόσο οι επεμβάσεις αυτές δεν έχουν εγκριθεί ακόμα από τις αρμόδιες αρχές.
Πέρα από τα παραπάνω, η Volkswagen θα κληθεί να πληρώσει ένα υψηλά πρόστιμα στο αμερικανικό κράτος για τη ζημιά που προκάλεσε στο περιβάλλον. Πιο συγκεκριμένα, θα δώσει $2,7 δισ. για προγράμματα μείωσης των εκπομπών ΝΟx, κυρίως σε περιοχές όπου τα αυτοκίνητα με τους βρώμικους 2.0 TDI κυκλοφόρησαν περισσότερο (;). Ακόμα $2 δισ. θα πληρώσει για τη βελτίωση των υποδομών, της εκπαίδευσης του κοινού και της πρόσβασης σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Από αυτά, $1,2 δισ. θα φτάσουν σε ένα εθνικό επενδυτικό πρόγραμμα της EPA και άλλα $800 εκατ. σε ένα πρόγραμμα του California Air Resource Board (CARB) για την Καλιφόρνια.
Όλα αυτά όμως πιθανότατα θα είναι απλώς... η 1η δόση των χρημάτων που θα κληθεί να πληρώσει τελικά η VW. Κι αυτό γιατί ακόμα δεν έχει γίνει κανένα αντίστοιχο σχέδιο για τα αυτοκίνητα με τον 3.0 TDI που επίσης έκλεβαν στις μετρήσεις, ενώ παράλληλα εκκρεμούν διώξεις κατά της εταιρίας σε 42 πολιτείες αλλά και η εκδίκαση της αγωγής που έχει καταθέσει η επιτροπή εμπορίου (Federal Trade Commission) για ψευδή και παραπλανητική διαφήμιση.
[Πηγή: Road & Track]