Πρώτο σε πωλήσεις το Volkswagen Group
O γερμανικός όμιλος φαίνεται να βαδίζει ανεπηρέαστος στην κούρσα για το μεγαλύτερο κατασκευαστή στον κόσμο, παρά το Dieselgate.
Στην κούρσα για τον τίτλο του μεγαλύτερου κατασκευαστή στον κόσμο, η Toyota διαφαινόταν ότι υποσκέλιζε για τα καλά το φιλόδοξο ανταγωνιστή, το Volkswagen Group.
To γερμανικό γκρουπ, σας θυμίζουμε, βρίσκεται εν μέσω μιας πολύ δύσκολης κατάστασης που αφορά τη χειραγώγηση των μετρήσεων ρύπων στους ντίζελ του που ξεκίνησε από τις ΗΠΑ και έχει πάρει σήμερα παγκόσμια διάσταση. Μια υπόθεση που οπωσδήποτε έπληξε την αξιοπιστία του, κατ’ επέκταση και τις πωλήσεις. Αληθεύει; Τα αποτελέσματα του πρώτου 3μήνου του 2016 είχαν την τάση να μας καταδείξουν το αντίθετο…
Διότι ναι μεν πιστεύαμε ότι ο γερμανικός όμιλος θα πιεζόταν σκληρά από το σκάνδαλο, αλλά φαίνεται ότι είναι «άτρωτος». Έτσι έπρεπε να ένοιωσαν οι άνθρωποι της Volkswagen όταν πήραν στα χέρια τους τα αποτελέσματα των παγκόσμιων πωλήσεων του α’ 3μήνου του 2016. Και όχι άδικα, μιας και τους έφερναν επικεφαλής αυτής της πολύ σημαντικής κούρσας, εις βάρος της Toyota.
Και πώς φτάσαμε εδώ; Ο μεγάλος Ιάπωνας κατασκευαστής δεν έχασε την πρώτη θέση για το τίποτα, καθώς ήρθε αντιμέτωπος με διακοπές της παραγωγής του. Η Toyota υποχρεώθηκε να κλείσει τα εργοστάσιά της στην Ιαπωνία για μία εβδομάδα τον Φεβρουάριο και να το επαναλάβει και αυτόν το μήνα, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών εξαιτίας των σεισμών. Η παραγωγή στην Ιαπωνία αντιπροσωπεύει από την αρχή του χρόνου περίπου το 40% της παγκόσμιας παραγωγής της Toyota και σχεδόν τα μισά από αυτά τα αυτοκίνητα προορίζονται για εξαγωγή.
Ως εκ τούτου, οι παγκόσμιες πωλήσεις της Toyota μειώθηκαν κατά 2,5% σε αυτό το τρίμηνο σε σχέση μα το αντίστοιχο περυσινό, στα 2,46 εκατ. αυτοκίνητα. Από την πλευρά της, η Volkswagen δηλώνει ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις της αντίστοιχα αυξήθηκαν κατά 0,8%, στα 2,51 εκατ. αυτοκίνητα. Το γκρουπ του Wolfsburg εκφράζει την ικανοποίησή του που είδε τα μοντέλα της υψηλής γκάμας του, Audi και Porsche, να καταγράφουν κέρδη στον τομέα των πωλήσεων, ενώ και το τσεχικό μέλος του ομίλου, η Skoda, δεν δείχνει να πλήττεται από το σκάνδαλο. Με αυτά τα δεδομένα, η Volkswagen αναμένει οι παραδόσεις για το 2016 να φτάσουν το νούμερο των 9,93 εκατ. αυτοκίνητα, όσο και το 2015.
Κατά το α’ 3μηνο του 2016, η τρίτη στην κατάταξη General Motors αντιμετωπίζει με δυσαρέσκεια την πτώση των παραδόσεων κατά 2,5%, σημειώνοντας πωλήσεις 2,36 εκατ. αυτοκινήτων. Πτώση που έχει κάνει με τη συρρίκνωση της λατινοαμερικανικής αγοράς.