Porsche και Audi ενώνουν τις δυνάμεις τους για να «σώσουν» τη Volkswagen
Οι δύο «πολυτελείς» μάρκες του Volkswagen Group, Audi και Porsche θα ενώσουν τις δυνάμεις τους στην εξέλιξη νέων οχημάτων, προκειμένου η Volkswagen να εξοικονομήσει χρήματα τα οποία πρέπει να καταβληθούν ως πρόστιμα για το περίφημο diesel gate
Ντίνος Παπαγιαννόπουλος |
Όπως αναφέρει από κοινού ανακοίνωση των δύο εταιρειών χθες, Audi και Porsche θα ενώσουν τις δυνάμεις τους στην εξέλιξη νέων οχημάτων.
Αυτό γίνεται προκειμένου να αποφορτίσουν τη Volkswagen από κόστη και να εξοικονομηθούν χρήματα τα οποία πρέπει να καταβληθούν ως πρόστιμα για το περίφημο diesel gate. Η συμφωνία έγινε ενώ στο μεταξύ ο CEO της Volkswagen, Matthias Müller, ο οποίος ήταν CEO της Porsche αλλά και επικεφαλής παραγωγής της Audi, οριστικοποιεί το σχέδιο επιτάχυνσης της ανάπτυξης αυτόνομων και ηλεκτρικών οχημάτων και ψηφιακών υπηρεσιών.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Η Volkswagen δηλώνει ένοχη για το dieselgate σε αμερικανικό δικαστήριο
Η Audi και η Porsche είπαν ότι θα επικεντρωθούν στην εξέλιξη κοινών πλαισίων και εξαρτημάτων στο πλαίσιο μιας συμφωνίας που θα βάλει τέλος σε μια περίοδο έντονου ενδοεταιρικού ανταγωνισμού για το ποιος θα έχει την περισσότερη χρηματοδότηση για έρευνα και εξέλιξη.
Όλα τα νέα πρότζεκτ θα διευθύνονται από εκπροσώπους και των δύο εταιρειών. Μέσα στους επόμενους μήνες θα υπάρξουν κοινές ομάδες που θα συγκεκριμενοποιήσουν τους τομείς συνεργασίας και θα ορίσουν έναν οδικό χάρτη μέχρι το 2025. Η Porsche, η οποία εξαγοράστηκε πλήρως από τη Volkswagen το 2012, εξελίχθηκε στον πιο ισχυρό αντίπαλο της Audi, όσον αφορά στη μηχανολογική εξέλιξη. Η πλατφόρμα MSB της Porsche, η οποία χρησιμοποιείται στην νέα Panamera, εγκρίθηκε από το Volkswagen Group ως η πλατφόρμα της επόμενης γενιάς της Bentley Continental, αν και η Audi είχε μια ανάλογη πρόταση.
Από τη μέρα που ξέσπασε το σκάνδαλο με την απόκρυψη των εκπομπών ρύπων ορισμένων πετρελαιοκινητήρων, το Σεπτέμβριο του 2015, η Audi έχει χάσει δύο επικεφαλής του τμήματος έρευνας και εξέλιξης και τον επικεφαλής του τμήματος ηλεκτρονικών συστημάτων, ο οποίος έκανε πρωτοποριακή δουλειά πάνω στα συστήματα αυτόνομης οδήγησης και της τεχνολογίας μπαταριών.
Η Audi πάντως παραμένει η κορυφαία εταιρεία του Group όσον αφορά την εξέλιξη SUV και crossover, η οποία είναι μία πολύ προσοδοφόρα κατηγορία. Όλες οι πλατφόρμες των SUV Porsche αλλά και αυτή της Bentley Bendayga προέρχονται από την Audi.
Αυτό γίνεται προκειμένου να αποφορτίσουν τη Volkswagen από κόστη και να εξοικονομηθούν χρήματα τα οποία πρέπει να καταβληθούν ως πρόστιμα για το περίφημο diesel gate. Η συμφωνία έγινε ενώ στο μεταξύ ο CEO της Volkswagen, Matthias Müller, ο οποίος ήταν CEO της Porsche αλλά και επικεφαλής παραγωγής της Audi, οριστικοποιεί το σχέδιο επιτάχυνσης της ανάπτυξης αυτόνομων και ηλεκτρικών οχημάτων και ψηφιακών υπηρεσιών.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Η Volkswagen δηλώνει ένοχη για το dieselgate σε αμερικανικό δικαστήριο
Η Audi και η Porsche είπαν ότι θα επικεντρωθούν στην εξέλιξη κοινών πλαισίων και εξαρτημάτων στο πλαίσιο μιας συμφωνίας που θα βάλει τέλος σε μια περίοδο έντονου ενδοεταιρικού ανταγωνισμού για το ποιος θα έχει την περισσότερη χρηματοδότηση για έρευνα και εξέλιξη.
Όλα τα νέα πρότζεκτ θα διευθύνονται από εκπροσώπους και των δύο εταιρειών. Μέσα στους επόμενους μήνες θα υπάρξουν κοινές ομάδες που θα συγκεκριμενοποιήσουν τους τομείς συνεργασίας και θα ορίσουν έναν οδικό χάρτη μέχρι το 2025. Η Porsche, η οποία εξαγοράστηκε πλήρως από τη Volkswagen το 2012, εξελίχθηκε στον πιο ισχυρό αντίπαλο της Audi, όσον αφορά στη μηχανολογική εξέλιξη. Η πλατφόρμα MSB της Porsche, η οποία χρησιμοποιείται στην νέα Panamera, εγκρίθηκε από το Volkswagen Group ως η πλατφόρμα της επόμενης γενιάς της Bentley Continental, αν και η Audi είχε μια ανάλογη πρόταση.
Από τη μέρα που ξέσπασε το σκάνδαλο με την απόκρυψη των εκπομπών ρύπων ορισμένων πετρελαιοκινητήρων, το Σεπτέμβριο του 2015, η Audi έχει χάσει δύο επικεφαλής του τμήματος έρευνας και εξέλιξης και τον επικεφαλής του τμήματος ηλεκτρονικών συστημάτων, ο οποίος έκανε πρωτοποριακή δουλειά πάνω στα συστήματα αυτόνομης οδήγησης και της τεχνολογίας μπαταριών.
Η Audi πάντως παραμένει η κορυφαία εταιρεία του Group όσον αφορά την εξέλιξη SUV και crossover, η οποία είναι μία πολύ προσοδοφόρα κατηγορία. Όλες οι πλατφόρμες των SUV Porsche αλλά και αυτή της Bentley Bendayga προέρχονται από την Audi.
Επίσης η Audi είναι η εταιρεία που κατά κύριο λόγο εξελίσσει την αυτόνομη οδήγηση, η οποία αναμένεται να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αυτοκινητοβιομηχανία στο μέλλον.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Αudi Q5 2.0 TDI quattro S tronic 190 PS
Ωστόσο φαίνεται πως είχε ξεκινήσει ένας εσωτερικός αγώνας δρόμου για το ποια εταιρεία θα αναλάμβανε τα ηνία της εξέλιξης των ηλεκτρικών οχημάτων, που εμπεριέχει και έρευνα και εξέλιξη για την τεχνολογία των μπαταριών και των ηλεκτρικών μοτέρ. Η Porsche έχει ήδη παρουσιάσει την αποκλειστική πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα με την ονομασία J1, την ίδια στιγμή που η Audi ήδη δουλεύει πάνω σε δικά της πρότζεκτ για ηλεκτρικά οχήματα. Από την άλλη η Porsche έχει αναλάβει την παραγωγή 8κύλινδρων κινητήρων για τα μεγάλα σπορ αυτοκίνητα του Group , παρόλο που η Audi έχει δικό της εργοστάσιο κατασκευής κινητήρων στην Ουγγαρία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Αudi Q5 2.0 TDI quattro S tronic 190 PS
Ωστόσο φαίνεται πως είχε ξεκινήσει ένας εσωτερικός αγώνας δρόμου για το ποια εταιρεία θα αναλάμβανε τα ηνία της εξέλιξης των ηλεκτρικών οχημάτων, που εμπεριέχει και έρευνα και εξέλιξη για την τεχνολογία των μπαταριών και των ηλεκτρικών μοτέρ. Η Porsche έχει ήδη παρουσιάσει την αποκλειστική πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα με την ονομασία J1, την ίδια στιγμή που η Audi ήδη δουλεύει πάνω σε δικά της πρότζεκτ για ηλεκτρικά οχήματα. Από την άλλη η Porsche έχει αναλάβει την παραγωγή 8κύλινδρων κινητήρων για τα μεγάλα σπορ αυτοκίνητα του Group , παρόλο που η Audi έχει δικό της εργοστάσιο κατασκευής κινητήρων στην Ουγγαρία.