Ποιο είναι το πιο γρήγορο αυτοκίνητο παραγωγής στις εκκινήσεις από στάση;
Το αμερικανικό Motor Trend δοκίμασε όλα τα supercars και hypercars με launch control, και ο νικητής ήταν έκπληξη!
Αν και δύο hypercars με άδεια κυκλοφορίας στο δρόμο ήταν πιο γρήγορα στο 0-60 mph (0-96 km/h), το Motor Trend διαπίστωσε ότι η Porsche 911 Turbo S του 2017 είναι το πιο γρήγορο αυτοκίνητο του κόσμου στα 0-30, 0-40 και 0-50 mph (0-48, 0-64 και 0-80 km/h).
Στις 2 Νοεμβρίου, στην πίστα Auto Club Speedway, στη Fontana της California, όπου το Motor Trend κάνει όλες τις δοκιμές του, η 911 Turbo S έφτασε τις παραπάνω ταχύτητες πιο γρήγορα από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο είχε δοκιμαστεί από το περιοδικό.
Μόνο η LaFerrari και η Porsche 918 Spyder ήταν πιο γρήγορες από στάση μέχρι τα 60 mph (96 km/h), αλλά και τα δύο hypercars έχασαν από την 911 Turbo S μέχρι τα 50 mph (80 km/h), όπως θα δείτε στον παρακάτω πίνακα.
ΧΡ. | ΜΑΡΚΑ | ΜΟΝΤΕΛΟ | PS | kgm | 0-30 | 0-40 | 0-50 | 0-60 |
2017 | Porsche | 911 Turbo S | 580 | 76,5 | 0.9 | 1.3 | 1.8 | 2.5 |
2015 | Lamborghini | Aventador LP750-4 SV | 750 | 70,5 | 1.0 | 1.4 | 2.0 | 2.6 |
2014 | Nissan | GT-R (Track Pack) | 552 | 64,1 | 1.0 | 1.5 | 2.0 | 2.7 |
2017 | Audi | R8 V10 Plus | 610 | 57,2 | 1.0 | 1.5 | 2.0 | 2.6 |
2015 | Tesla | Model S P90D Lud. | 772 | 98,7 | 1.0 | 1.5 | 2.0 | 2.6 |
2015 | Ferrari | LaFerrari | 963 | 91,7 | 1.1 | 1.5 | 1.9 | 2.4 |
2014 | McLaren | P1 | 916 | 91,9 | 1.2 | 1.7 | 2.1 | 2.6 |
2015 | Porsche | 918 Spyder | 887 | 130,5 | 1.2 | 1.6 | 2.0 | 2.4 |
2005 | Bugatti | Veyron 16.4 | 1.000 | 127,7 | 1.2 | 1.7 | 2.2 | 2.7 |
Η διαμήκης επιτάχυνση που μέτρησαν τα όργανα του Motor Trend ήταν 1,26 g στα 29 km/h, 1,19 g στα 48 km/h και 0,69 g στα 96 km/h. Θυμίζουμε ότι 1 g είναι η επιτάχυνση της βαρύτητας, αυτή δηλαδή που υφίστασαι όταν πέφτεις από ένα μπαλκόνι.
Σε μια από τις μετρήσεις μάλιστα, τα πίσω Pirelli P Zero N1 της Turbo S, διαστάσεων 305/30 ZR20, γράπωσαν στην άσφαλτο τόσο δυνατά, που οι εμπρός τροχοί σηκώθηκαν από το έδαφος, αναγκάζοντας τον οδηγό να κάνει γρήγορες διορθώσεις με το τιμόνι για να κρατήσει το αυτοκίνητο στην ευθεία.
Μπορεί οι 580 ίπποι και τα 76,5 kgm ροπής της Turbo S να ωχριούν μπροστά στα νούμερα κάποιων super και hyper cars, όμως το σχετικά περιορισμένο βάρος των 1.600 kg, η θέση του κινητήρα (κρεμασμένος πίσω από τον πίσω άξονα) και η τετρακίνηση της κορυφαίας 911 της επιτρέπουν να βάζει τη δύναμή της στο δρόμο πολύ πιο αποδοτικά.
Η τελευταία αυτή Turbo S, γενιάς 991.2, αποδείχτηκε πιο γρήγορη και στα 0-60 mph (0-96 km/h) από πολυδιαφημισμένα σούπερκαρ όπως τα Bugatti Veyron, Lamborghini Aventador LP750-4 SV, McLaren P1, Nissan GT-R Track Pack, Audi R8 V10 Plus, και το Tesla Model S P90D στο ειδικό πρόγραμμα λειτουργίας Ludicrous.
[Πηγή: Motor Trend]