Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της Opel από το PSA Group
Οι διαδικασίες έλαβαν τέλος την προηγούμενη Τρίτη, οπότε τώρα σειρά έχουν οι αναμενόμενες αλλαγές στη δομή και τη λειτουργία της Opel.
Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Opel, το PSA Group είναι πλέον κι επίσημα ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Ευρώπη, από πλευράς πωλήσεων.
Ο Πρόεδρος του PSA, Carlos Tavares, δήλωσε: «Σήμερα γίναμε μάρτυρες στη γέννηση ενός πραγματικού κολοσσού. Θα βοηθήσουμε την Opel να επιστρέψει στην κερδοφορία και ευελπιστούμε να θέσουμε εκ νέου τον πήχη στην αυτοκινητοβιομηχανία».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Εξαγορά Opel από PSA: Όλες οι λεπτομέρειες της συμφωνίας
Από την πλευρά της, η Opel ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να υιοθετήσει ένα σαφώς πιο απλό διοικητικό μοντέλο, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος προς τις απαραίτητες για έναν τέτοιο οργανισμό οικονομίες κλίμακας. Ο στόχος είναι η εξοικονόμηση € 1,7 δισ. από τους τομείς των προμηθειών, της κατασκευής και της Έρευνας κι Εξέλιξης.
Μέσα από όλα αυτά, το ζητούμενο για την Opel είναι να έχει θετική λειτουργική ρευστότητα μέχρι το 2020, ενώ μέχρι τότε θα πρέπει να έχει πετύχει λειτουργικό κέρδος 2%, με προοπτική για 6% μέχρι το 2026.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Opel Crossland X 1.6 ECOTEC D
Σε κάθε περίπτωση η συγκεκριμένη εξαγορά χωρίζει οριστικά την 88ετή κοινή πορεία της Opel με τη GM, ωστόσο ο CEO της εταιρείας Michael Lohscheller δήλωσε ότι κύριος άξονας θα εξακολουθήσει να είναι η προσιτή σε όλους τεχνολογία «Made in Germany».
Στο μεταξύ, έχει ήδη γίνει αλλαγή στελεχών προκειμένου να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι, ενώ όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς ουσιαστικά επικυρώθηκε και η αποχώρηση της GM από τη Γηραιά Ήπειρο. Με δεδομένο ότι η τελευταία κερδοφόρα χρονιά της στην Ευρώπη ήταν το 1999, η απόφαση αυτή δε φαίνεται και πολύ παράλογη.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 EAT6
Για το PSA Group από την άλλη, η εξαγορά σημαίνει ακόμα μεγαλύτερες οικονομίες κλίμακας στην Ευρώπη χάρη στην παράλληλη εξέλιξη μοντέλων με κοινά μηχανικά μέρη και πάτωμα. Το πρώτο από αυτά είναι τα Peugeot 2008 και Opel Crossland X που έχουμε ήδη δοκιμάσει, ενώ ακολουθεί το Opel Grandland X που έχει ήδη παρουσιαστεί και βασίζεται στο Peugeot 3008.
Ο αντικαταστάτης του επαγγελματικού Opel Combo θα είναι το επόμενο κοινό μοντέλο, ενώ το σημαντικότερο όλων θα είναι το επόμενο Opel Corsa που θα χρησιμοποιεί μηχανικά μέρη από το PSA Group.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120
Ωστόσο, η PSA και η Opel θα συνεχίσουν να συνεργάζονται με τη GM στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης, ενώ τα εργοστάσια της Opel θα εξακολουθήσουν να παράγουν αυτοκίνητα με τα σήματα των Buick και Holden που ανήκουν στη GM.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Opel Astra 1.0 Turbo EcoFLEX
Τέλος, σε εξέλιξη βρίσκεται και η μεταβίβαση των ευρωπαϊκών οικονομικών δραστηριοτήτων της GM στο PSA Group, με την επικύρωσή της να βρίσκεται πλέον στα χέρια των αρμόδιων φορέων.
[Πηγή: Automotive News Europe]