Οι 10 πιο κραυγαλέες πτέρυγες σε αυτοκίνητα παραγωγής

Οι 10 πιο κραυγαλέες πτέρυγες σε αυτοκίνητα παραγωγής

Εντυπωσιασμός ή ουσία, μια φτερούγα στο πίσω μέρος υποδηλώνει ότι ο φορέας της ενσωματώνει αγωνιστικό DNA. Να οι δέκα πιο χαρακτηριστικές.

Όπως όλοι παθιασμένοι με το αυτοκίνητο, μας αρέσουν οι πίσω φτερούγες. Αν μάλιστα παράγουν και downforce τόσο το καλύτερο. 

Αλλά ακόμα κι αν τοποθετούνται μόνο για εφέ, δεν λέμε όχι. Μας αρέσουν σε κάθε περίπτωση.

Ας ξαναθυμηθούμε λοιπόν τις πιο κραυγαλέες, τις πιο μεγάλες και τις πιο χαρακτηριστικές από αυτές που τοποθετήθηκαν σε αυτοκίνητα παραγωγής

Lamborgini Countach LP500 S 1985
Ένα μεγάλο «φτερό» πάνω σε μια Lamborgini Countach έμοιαζε σαν δημοφιλής βελτίωση aftermarket και το εργοστάσιο την προσέφερε ως έξτρα στα μέσα της δεκαετίας του ’80. Το μόνο που έκανε ήταν να προσθέτει βάρος και να αυξάνει την οπισθέλκουσα, αλλά η Countach χωρίς αυτή έμοιαζε γυμνή.







Porsche 911 GT2 1995
Παραδοσιακά όλες οι εκρηκτικές 911 διέθεταν μεγάλη πίσω πτέρυγα κι αυτή η GT2 δεν αποτελεί εξαίρεση. Μια παράδοση που συνεχίζεται και σήμερα με τελευταία εκδοχή στην 911 GT3 RS. H 993 GT2 φορούσε την κλασική «ουρά φάλαινας» σε ακραία μορφή.





Plymouth Superbird/Dodge Daytona 1970
Η Mopar ήθελε να επιβληθεί στο NASCAR το 1970 κι έτσι μηχανεύτηκε τις διπλοπτέρυγες Superrbird και Daytona για να δημιουργήσει κάμποση ακόμη κάθετη αεροδυναμική πίεση στα οβάλ σιρκουί. Για να τα ομολογκάρουν, οι Plymouth και Dodge χρειάστηκε να κατασκευάσουν τις αντίστοιχες εκδόσεις για το δρόμο που πολιτογραφήθηκαν ως δύο από τα πιο άγρια muscle cars της Ιστορίας.


Ford Escort Cosworth 1992
Για όποιους θεωρούσαν την ορατότητα προς τα πίσω πολυτέλεια και υπερεκτιμημένη, το Escort Cosworth ήταν το αυτοκίνητό τους. To road legal Escort Cosworth που επέτρεψε την ομολογκασιόν του αυτοκινήτου των ράλι στις αρχές του ’90, διέθετε μια τραπεζοειδή υπερμεγέθη πτέρυγα, σχεδιασμένη από τον Ian Cullum, το σημερινό επικεφαλής σχεδιασμού της JLR.


Toyota Supra 1993
Με τη χαρακτηριστική όψη των πτερύγων που τοποθετούνταν στα πιο «άγρια» Toyota για motorsports,  αυτή της Supra δεν ήταν μόνο για εφέ. Με μεγάλη ταχύτητα παρήγαγε σημαντική downforce.






Dodge Viper ACR 2016
To Viper ACR είναι ένα αγωνιστικό GT για το οποίο η Dodge κατάφερε να πείσει τους αρμοδίους στις ΗΠΑ να του επιτρέψουν να βγει και στο δρόμο! Ως εκ τούτου, διαθέτει μια τεράστια πτέρυγα που παράγει αντίστοιχου μεγέθους κάθετη αεροδυναμική πίεση. Το βύσμα παίζει και στις ΗΠΑ!




Subaru Impreza 22B-STi 1998
Η μεγάλη πτέρυγα που αποτελεί σήμα κατατεθέν των WRX STI πρωτοεμφανίστηκε στο 22Β. Ίσως πρόκειται για το πιο όμορφο αυτοκίνητο που έχει βγάλει STi, με φαρδιά φτερά, χρυσές ζάντες, ροζ σήματα και φυσικά την πτέρυγα που βλέπετε.





Mercedes-Benz 190E
2.5-16 Evolution II 1990

H απόλυτη εκδοχή στη μάχη απέναντι στην BMW M3, ήταν αυτή η 190E 2.5-16, με μοτέρ από την Cosworth και αυτή την ψαρωτική πτέρυγα. Ένα μοντέλο, πριν το «μαγαζί» της AMG ξεκινήσει να επιμελείται τα αυτοκίνητα τοπ επιδόσεων της Mercedes-Benz. Και που με την εντυπωσιακή φτερούγα του έδειχνε τόσο μακριά από το χαρακτήρα του Γερμανού κατασκευαστή πολυτελείας.

BMW 3.0 CSL 1972
Το απίθανο «batmobile»! H BMW κατασκεύασε μια χούφτα κομμάτια για το δρόμο από αυτή την 3.0 CSL με προφανή στόχο τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος στα Αυτοκίνητα Τουρισμού, στις αρχές της δεκαετίας του ’70, ολοκληρώνοντάς τα με την τοποθέτηση αυτής της απίστευτης πτέρυγας. Μια έντονη αγωνιστική έκφραση σε ένα κατά τα άλλα υπό το δέον εκτιμημένο GT.


Chevrolet Corvette Z06 2016
H πτέρυγα στη νέα Corvette Z06 μπορεί να μη βγάζει μάτι, αλλά προέρχεται κατευθείαν από το χώρο των αγώνων. Παράγει σημαντική κάθετη αεροδυναμική πίεση, ειδικά αν κάνει πλήρη χρήση αυτού του ρυθμιζόμενου φλαπ του Garney.





Mitsubishi Evo VI
Tommi Mäkinen Edition 1999

Μια από τις σπέσιαλ εκδόσεις του Evolution VI, το 1999, ήταν η Tommi Mäkinen Edition, προς τιμήν του Φιλανδού που κέρδισε για τη Mitsubishi τέσσερα πρωταθλήματα οδηγών. Το γνωστό και ως Evo 6,5 TME, με την τεράστια πτέρυγα, θεωρείται από πολλούς ως και το τελευταίο πραγματικό Evo. Δυόμιση χιλιάδες κομμάτια φτιάχτηκαν, 500 περίπου από κάθε χρώμα.  

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube