Tα 10 καλύτερα διαφημιστικά σποτ αυτοκινήτου [videos]
Δείτε ποια τηλεοπτικά σποτ επέλεξαν οι συνάδελφοί μας του βρετανικού AUTOCAR ως τα καλύτερα της τελευταίας εικοσαετίας.
Το αυτοκίνητο είναι η δεύτερη, μετά το σπίτι, ακριβότερη επένδυση που θα κάνετε στη ζωή σας. Γι’ αυτό και οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξοδεύουν εκατομμύρια για να σας προβάλουν τα προϊόντα τους.
Τα τηλεοπτικά σποτ είναι πανάκριβα, τόσο στο γύρισμα όσο και στην προβολή τους στη μικρή οθόνη. Γι’ αυτό και πρέπει να κάνουν πολλά σε λίγα δευτερόλεπτα.
Σύμφωνα με το Forbes, οι τηλεοπτικές διαφημίσεις για να φέρουν αποτέλεσμα πρέπει να έχουν υπόθεση, ξεκάθαρα δοσμένους χαρακτήρες και «πιασάρικη» μουσική επένδυση. Πρέπει να πείσουν τους τηλεθεατές ότι βλέπουν μια μίνι κινηματογραφική ταινία η οποία παρεμπιπτόντως έχει να κάνει με ένα προϊόν.
Με δυο λόγια, τα καλά διαφημιστικά σποτ δεν πρέπει να μοιάζουν με διαφημίσεις.
Με αυτό το σκεπτικό, οι συντάκτες του «αδελφού» μας, βρετανικού AUTOCAR επέλεξαν τα 10 καλύτερα, κατά τη γνώμη τους, τηλεοπτικά σποτ αυτοκινήτου των τελευταίων δεκαετιών.
Αξίζει να τα δείτε, έστω και αν έχετε να προτείνετε κάποια άλλα:
10. Toyota - GT86: The Real Deal (2012)
Απαγορεύτηκε λίγο αφότου βγήκε στον αέρα «διότι προήγε την επικίνδυνη οδήγηση». Το σποτ με την GT86 στο ρόλο ήρωα μιας δυστοπικής ιστορίας, έχει ακόμα τη δύναμη να συναρπάζει.
9. Mercedes-Benz - Oh Lord, won't you buy me a Mercedes-Benz (1995)
Όχι, η Mercedes δεν έγραψε τα λόγια ή τη μουσική αυτού του εμβληματικού τραγουδιού, αν και την εποχή που έπαιξε το σποτ πολλοί πίστεψαν κάτι τέτοιο. Η εταιρεία απλά δανείστηκε την επιτυχία της Janis Joplin, από τη δεκαετία του 1960, για να φτιάξει αυτό το πετυχημένο βιντεάκι.
8. Honda - The Cog (Το Γρανάζι) (2003)
Το σποτάκι της Honda είναι μοναδικό στο ότι δεν δείχνει ένα πλήρες αυτοκίνητο παρά στα τελευταία 15 δευτερόλεπτα. Στην ταινία, που λέγεται ότι γυρίστηκε ολόκληρη σε μια προσπάθεια (δεν έγινε μοντάζ) και χωρίς να χρησιμοποιηθούν ειδικά εφέ, εμφανίζονται 85 διαφορετικά εξαρτήματα του Accord. Το μπάτζετ ξεπέρασε τα 1,2 εκατομμύρια ευρώ.
7. Dodge Ram trucks – Και ο Θεός έπλασε τον Αγρότη (2012)
Άλλο ένα σποτ που δεν δείχνει ολόκληρο το αυτοκίνητο παρά μόνο στο τέλος. Χρησιμοποιώντας θρησκευτικές εικόνες και τη φωνή του βετεράνου ραδιοφωνικού εκφωνητή Paul Harvey, η απλή αυτή ταινία έχει ξεπεράσει τα 17 εκατομμύρια views στο YouTube. Η εταιρεία είχε υποσχεθεί ότι θα πρόσφερε έως ένα εκατομμύριο δολάρια στο Αγροτικό Φιλανθρωπικό Ίδρυμα των ΗΠΑ, δίνοντας $100.000 για κάθε 1.000.000 views. Ο στόχος επιτεύχθηκε σε μόλις πέντε ημέρες!
6. Volkswagen - Casino (1987)
Το μήνυμα αυτού του διαφημιστικού σποτ για το Golf GTI ήταν απλό: αξιοπιστία. Αφού ο πρωταγωνιστής έχει κάνει κάποιες πολύ κακές επενδυτικές επιλογές και τα έχει χάσει όλα, το μόνο που του απομένει είναι –ευτυχώς– το πολύ αξιόπιστο Golf του για να τον γυρίσει σπίτι. Απλό, αλλά όπως αποδείχτηκε με το χρόνο, πολύ αποτελεσματικό.
5. Nissan – Φτιαγμένο για να Συναρπάζει (2012)
Η Nissan ήθελε να δώσει στο Juke μια νεανική, σπορτίβικη εικόνα. Οπότε, δείχνει το αυτοκίνητο να «χτίζεται» γύρω από έναν οδηγό καθώς αυτός κάνει ακροβατικά κόλπα μέσα σε μια αρένα γεμάτη θεατές. Το σποτ των 60” γυρίστηκε στη Ν. Αφρική και χρησιμοποίησε αληθινά ακροβατικά.
4. Nissan - The Unprofessionals (1996)
Βασισμένο στη δημοφιλή αστυνομική σειρά “The Professonals”, που προβλήθηκε στη Βρετανία το 1977-1983, το διαφημιστικό σποτ της Nissan δείχνει τους (σε παρωδία) πρωταγωνιστές να κάνουν test-drive σε ένα Almera GTi.
3. Shell – Ο Γύρος του Κόσμου σε 1’ 50” (2007)
Χρησιμοποιώντας τη Ferrari, το σποτ αυτό προωθεί έμμεσα τα καύσιμα και λιπαντικά της Shell καθώς ο πετρελαϊκός γίγαντας γιόρταζε τα 60 χρόνια συνεργασίας του με το Maranello. Πέντε αγωνιστικά μονοθέσια από διαφορετικές εποχές συγκεντρώνονται για μια γρήγορη διαδρομή που καταλήγει σε ένα πρατήριο βενζίνης.
2. Volvo Trucks – Το Επικό Σπαγγάτο (2014)
Η χρησιμοποίηση σταρ σε διαφημίσεις δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά η Volvo εφαρμόζει τη συνταγή με ένα διαφορετικό τρόπο: Βάζει τον Jean-Claude Van Damme ανάμεσα σε δύο νταλίκες Volvo FM, οι οποίες σταδιακά απομακρύνονται έτσι ώστε ο Βέλγος ηθοποιός να κάνει το φημισμένο του σπαγγάτο.
1. Ford - Bullitt (1997)
Μιξάροντας πλάνα από την κινηματογραφική επιτυχία του 1968 με πλάνα από το νέο (τότε) Puma, η Ford έφτιαξε μια από τις καλύτερες διαφημίσεις αυτοκινήτου που έχουν προβληθεί ποτέ. Το ζητούμενο ήταν η προβολή της “cool” εικόνας του αείμνηστου σταρ πάνω στο αυτοκίνητο, όμως το γεγονός ότι το σποτ μοιάζει σαν μέρος της ταινίας αποτελεί ένα αξιοθαύμαστο τεχνικό επίτευγμα.
Συμφωνείτε με την επιλογή του AUTOCAR; Μήπως δεν συμπεριέλαβαν το αγαπημένο σας σποτάκι; Γράψτε το σχόλιό σας πιο κάτω.