Νέα ανάκληση-μαμούθ για τους αερόσακους της Takata
Η ανάκληση που αφορούσε τους αερόσακους της Takata Corp., παίρνει νέα διάσταση καθώς Honda, Mazda, και Nissan ανακαλούν άλλα τρία εκατ. αυτοκίνητα.
Η καταιγίδα ανακλήσεων του περασμένου χρόνου που αφορούσε τους αερόσακους της προμηθεύτριας εταιρείας Takata, επανέρχεται στο προσκήνιο.
Αυτή τη φορά οι Honda Motor Co., Nissan Motor Corp. και Mazda Motor Corp. ανακαλούν σχεδόν τρία εκατ. αυτοκίνητα προς επιδιόρθωση πιθανώς προβληματικού προωθητικού για αερόσακους, που κατασκευάστηκε στη Β. Αμερική.
Η Honda ανακάλεσε παγκοσμίως 2,03 εκατ. αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων 1,02 εκατ. στη Β. Αμερική, 153.943 στην Ευρώπη και 668.582 στην Ιαπωνία. Τα αυτοκίνητα αυτά κατασκευάστηκαν μεταξύ του Απριλίου 2000 και Οκτωβρίου 2002. Στην Ευρώπη αφορούν τα μοντέλα Civic, Stream, Jazz και CR-V, ενώ στην Αμερική τα Civic, CR-V, Odyssey και Element.
Η Mazda ανακάλεσε 159.807 αυτοκίνητα παγκοσμίως από τα οποία 90.259 στην Ευρώπη, 14.794 στη Β. Αμερική και 11.832 στην Ιαπωνία. Η ανάκληση αφορά τα μοντέλα RX-8 και την πρώτη γενιά του Mazda6.
Όσο για τη Nissan, η ανάκληση αφορούσε 755.000 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 228.000 ήταν βορειοαμερικανικά Infiniti FX35, Pathfinder και Cube και τα 128.000 γιαπωνέζικα X-Trail και Teanna. Για την Ευρώπη η Nissan δεν εξέδωσε αντίστοιχη οδηγία.
Αυτή η νέα ανάκληση ανεβάζει τον αριθμό των υπόπτων αυτοκινήτων που ανακλήθηκαν παγκοσμίως τα τελευταία πέντε χρόνια για επισκευή αερόσακων της Takata στα δέκα εκατ.
Μέχρι στιγμής δύο θάνατοι συνδέονται με τους ελαττωματικούς αερόσακους και οι δύο σε αυτοκίνητα της Honda, στις ΗΠΑ το 2009. Με την εταιρεία να αναφέρει ότι γνωρίζει 41 περιπτώσεις ανοίγματος αερόσακων. Αντίστοιχες περιπτώσεις τραυματισμών δεν αναφέρθηκαν από τον εκπρόσωπο των Nissan και Mazda.
Και οι τρεις ιαπωνικές εταιρείες διαβεβαίωσαν ότι θα αντικαταστήσουν τα ελαττωματικά εξαρτήματα.
Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι για ελαττωματικούς αερόσακους της Takata και η BMW είχε ανακαλέσει παγκοσμίως 220.000 Series 3, κατασκευής από 2002 μέχρι το 2003.
[Πηγή Automotive News Europe]