Κόβεται το 3θυρο VW Polo;
Η Volkswagen βρίσκεται σε τροχιά παύσης της κατασκευής του 3θυρου Polo στο πλαίσιο της περιστολής δαπανών.
Η Volkswagen πιθανότατα θα σταματήσει την κατασκευή του 3θυρου σουπερμίνι της, του Polo, καθώς ο μεγαλύτερος Ευρωπαίος κατασκευαστής επιταχύνει την περιστολή δαπανών στην κύρια λειτουργία του. Αυτά αναφέρουν πηγές μέσα από την εταιρεία.
Η VW θα λανσάρει ένα ανανεωμένο Polo το 2017, αλλά πιθανότατα χωρίς να περιλάβει την 3θυρη εκδοχή του στο πρόγραμμα ανανέωσης, καθώς η ζήτησή του παρουσιάζει σημαντική κάμψη. Αυτά δήλωσαν πηγές που γνωρίζουν το ζήτημα στο Reuters εχθές, Παρασκευή 6/3, προσθέτοντας ότι η επόμενη γενιά του Polo θα περιλαμβάνει μόνο 5θυρο μοντέλο.
Το Polo, το οποίο η VW το έχει στην γκάμα της για τέσσερις δεκαετίες, ήταν το Νο4 στις ευρωπαϊκές πωλήσεις το 2014, πίσω από τα VW Golf, Ford Fiesta και Renault Clio, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics. Να θυμίσουμε ότι στην ίδια περικοπή, αυτή του 3θυρου μοντέλου, είχε προχωρήσει και η Renault για το Clio το 2012, οπότε και έκτοτε κυκλοφορεί μόνο σε 5θυρο.
Η Volkswagen προχωρά γοργά στη συρρίκνωση του αριθμού των εξαρτημάτων που προκύπτουν από ζημιογόνα μοντέλα που επίσης διαγράφονται από την γκάμα, όπως το κουπέ-κάμπριο EOS. Η κλιμάκωση αυτής της συρρίκνωσης στοχεύει στη μείωση του κόστους για την μάρκα από το Wolfsburg, τη VW, που αποτελεί και το βαρύ πυροβολικό του ομίλου σε πωλήσεις και παραδόσεις, κατά πέντε δισ. ευρώ μέχρι το 2017.
Για να βοηθήσει τα κέρδη της, η VW ποντάρει επίσης στη γενικευμένη χρήση της διαμορφώσιμης πλατφόρμας MQB για την κατασκευή μιας ευρείας γκάμας αυτοκινήτων. Το Polo που υπέστη μια ανανέωση το 2014 είναι ένα από τα μοντέλα της VW που δεν βασίζεται στην MQB.
«Είμαστε ήδη στην πορεία του αποδοτικού προγράμματός μας», είπε ο Martin Winterkorn, διευθύνων σύμβουλος της VW, σε δηλώσεις του στο 85ο Σαλόνι της Γενεύης, αυτή την εβδομάδα. Ενώ ένας εκπρόσωπος της VW δήλωσε, «δεν υπάρχουν αποφάσεις σχετικά με την προσεχή γκάμα των Polo και Beetle».
Το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel ανέφερε ότι υπάρχει σχέδιο για διακοπή της κατασκευής του 3θυρου Polo που θα μπορούσε να εξοικονομήσει στο Wolfsburg 200 εκατ. ευρώ. Το Beetle που ανασχεδιάστηκε το 2011, επίσης η παραγωγή του θα μπορούσε να διακοπεί, ανέφερε το Spiegel, χωρίς όμως να προσδιορίσει την πηγή της πληροφόρησης αυτής.
Ο Bern Osterloh, επικεφαλής του συμβουλίου εργασιών της VW, κάλεσε τη διοίκηση της εταιρείας να εξισορροπήσει το δαπανηρό πολλαπλασιασμό των μοντέλων και εξαρτημάτων, αναφέροντας ότι δεν υπήρχε η δυνατότητα να μειώσει τα έξοδα «σημαντικά περισσότερο» από τα προγραμματισμένα πέντε εκατ. ευρώ.
[Πηγή Reuters]