To Karma επανέρχεται με «καρδιά» BMW
Τα Karma θα ξανασχεδιαστούν για να φορέσουν κινητήρες και μεταδόσεις της BMW, ως μέρος της νέας συμφωνίας με το Γερμανό κατασκευαστή.
Η Karma Automotive, η νέα φίρμα που αγόρασε τα δικαιώματα του μοντέλου που γνωρίζαμε μέχρι πρότινος ως Fisker Karma, ανακοίνωσε ότι όλα τα νέα αυτοκίνητά της σύντομα θα κινούνται από συστήματα κινητήρα/κιβωτίου της BMW.
Οι πληροφορίες για τη νέα συμφωνία είναι ελάχιστες, αλλά εκτιμούμε ότι στο μέλλον όλα τα Karma θα εφοδιάζονται με συστοιχίες μπαταριών, βενζινοκινητήρες και ηλεκτρομοτέρ από μοντέλα όπως το BMW i3 και το BMW i8, πιθανόν δε και από τα προσφάτως λανσαρισμένα μοντέλα ActiveHybrid της 3 Series, 5 Series, 7 Series και X5.
To Fisker Karma ξεκίνησε την εμπορική καριέρα του χρησιμοποιώντας μπαταρίες ιόντων λιθίου και η υβριδική τεχνολογία του εξελίχτηκε από τη νεοσύστατη τότε εταιρεία συν ένα δίλιτρο μοτέρ τούρμπο, καταγωγής GM, που λειτουργούσε ως γεννήτρια. Η εταιρεία που ιδρύθηκε από το Δανό σχεδιαστή αυτοκινήτων Henrik Fisker που τη βάφτισε με το όνομά του, ξέμεινε από κεφάλαια τέσσερα μόλις χρόνια ύστερα από το λανσάρισμα του Karma, τον Ιούνιο του 2011, και αφού εν τω μεταξύ είχε εξαερώσει το απίστευτο ποσό του $1,9 δισ. ιδιωτικής και δημόσιας χρηματοδότησης. Οπότε και τον Νοέμβριο του 2013 υπέβαλε αίτηση πτώχευσης και ταυτόχρονα η εταιρία Hybrid Technology με έδρα το Hong Kong εξαγόρασε τα χρέη της.
Όπως ανέφερε σε ρεπορτάζ του το πρακτορείο Reuters, από το 2011 έως το 2012, ο Fisker κατασκεύασε 2.450 Karma, αλλά έχασε για κάθε μονάδα που κατασκεύασε το ποσό των $48.000 (κόστος εξέλιξης, αλλαγές σχεδιασμού της τελευταίας στιγμής και δαπανηρές μηχανολογικές επιλογές) που ήταν σαφώς υπέρτερο του κέρδους ανά αυτοκίνητο. Επιπλέον, ο σχεδιασμός παραγωγής έπεσε παταγωδώς έξω, καθώς ο Fisker ήλπιζε να φτάσει τα 15.000 Karma ετησίως.