Jeep: Οι πωλήσεις μειώνουν τις φιλοδοξίες

Jeep: Οι πωλήσεις μειώνουν τις φιλοδοξίες

Οι πτώση των πωλήσεων της Jeep μειώνουν τις φιλοδοξίες του Marchionne για τη φίρμα-κλειδί της FCA.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Jeep μειώθηκαν κατά 1% σε λιγότερο από 1,4 εκατ. πέρυσι και η μάρκα πιθανότατα δεν θα πιάσει το στόχο της δύο εκατομμυρίων αυτοκινήτων εφέτος.

Τα νούμερα του 2017 και εκτιμήσεις του 2018 θέτουν εν αμφιβόλω τη φιλοδοξία του διευθύνοντος συμβούλου της Fiat Chrysler Automobiles, Sergio Marchionne, να καταστήσει τη αμερικανική φίρμα SUV την παγκόσμια ατμομηχανή για την FCA.

Οι παραδόσεις της Jeep για το 2017 μειώθηκαν στα 1.388.208 από 1.401.321 αυτοκίνητα το 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία της FCA που είδε η Automotive News Europe, καθώς ο ιταλοαμερικανικός όμιλος δεν δημοσιοποιεί παγκόσμιες πωλήσεις για τις φίρμες του. Ο επικεφαλής της Jeep, Mike Manley, δήλωσε στο NAIAS 2018, στο Detroit, αυτό το μήνα ότι οι πωλήσεις της φίρμας ήταν «γενικά αμετάβλητες» πέρυσι. Η απόφαση της Jeep να μειώσει τις μη κερδοφόρες πωλήσεις στόλου στη Βόρεια Αμερική, τη μεγαλύτερη αγορά της, έπληξε τον όγκο πωλήσεων της φίρμας. Η Jeep μείωσε τις παραδόσεις σε στόλους στις ΗΠΑ κατά 60%, δήλωσε ο Manley σε δημοσιογράφους στο Σαλόνι. Οι πωλήσεις της Jeep στις ΗΠΑ μειώθηκαν στις 828.522 το 2017 από 926.376 μονάδες το 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία της FCA.

Πενιχρά κέρδη στην Ευρώπη
Στην Ευρώπη, η Jeep αύξησε τις πωλήσεις της το 2017, αλλά με αργό ρυθμό παρά την ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των SUV. Η FCA έχει κάνει μια «κακή δουλειά» με την Jeep, δήλωσε ο CEO της FCA, Sergio Marchionne, στο Detroit. Ο Marchionne είναι ανήσυχος που το Jeep Cherokee δεν πουλάει καλά σε μια σφόδρα αναπτυσσόμενη κατηγορία. «Αν κοιτάξετε τους αριθμούς του Cherokee στην Ευρώπη, δεν τα έχουμε κάνει σωστά τα πράγματα», είπε. «Πλέον, η υπομονή μου εξαντλήθηκε, οπότε θα τα φτιάξουμε».

Η Jeep πούλησε 131.051 αυτοκίνητα στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, από τα οποία η Ευρώπη αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος, σύμφωνα με εσωτερικά στοιχεία. Αυτό ήταν μόλις 2.684 περισσότερα από ό,τι το 2016. Οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 3,5% στις 108.155 μονάδες στις αγορές της ΕΕ και της ΕΖΕΣ (Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελευθέρων Συναλλαγών - Ελβετία, Ισλανδία, Λίχτενσταϊν και Νορβηγία), σύμφωνα με στοιχεία της βιομηχανικής ένωσης ACEA.

Το Grand Cherokee ήταν το Νο 2 σε πωλήσεις της Jeep στην Ευρώπη το 2017, με 19.392 από 22.025 αυτοκίνητα το 2016, σύμφωνα με στοιχεία της FCA. Οι πωλήσεις του Cherokee ήταν 6.706 έναντι 11.866 αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις του best-seller της μάρκας, του μικρού SUV Renegade, μειώθηκαν κατά 3.886 μονάδες στις 79.123. Οι πωλήσεις του Compass ανήλθαν στις 16.170, αυξημένες από 1.372 ύστερα από το λανσάρισμα του νέου μοντέλου.

Οι πωλήσεις της Jeep στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, αυξήθηκαν κατά 36% στα 240.901 αυτοκίνητα, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας. Η Jeep θα ενισχυθεί στην Κίνα με τo λανσάρισμα του 7θέσιου SUV, Grand Commander. Το μοντέλο που βασίζεται σε Cherokee αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του στο Auto China 2018, στο Πεκίνο, τον Απρίλιο.

Έλλειψη στόχου;
Το επιχειρηματικό σχέδιο της FCA 2014-2018 στόχευε αρχικά σε 1,9 εκατομμύρια πωλήσεις Jeep παγκοσμίως εφέτος, αριθμός που αργότερα αυξήθηκε σε δύο εκατομμύρια από τον Marchionne. Στο Detroit, ο Manley δεν επιβεβαίωσε τον στόχο των δύο εκατομμυρίων. Είπε ότι η μείωση των πωλήσεων για τους στόλους θα συνεχιστεί εφέτος. «Θα επικεντρωθούμε στις λιανικές αγορές μας και θα δούμε πόσο περισσότερο μπορούν αυτές να κάνουν», είπε.

Ο Marchionne δήλωσε στο Detroit ότι η FCA δεν έχει καμία πρόθεση να πουλήσει την Jeep σε κάποια κινεζική ή άλλης χώρας αυτοκινητοβιομηχανία (είχε ενδιαφερθεί ο όμιλος Hyundai-Kia) επειδή βασίζεται στη φίρμα για να οδηγηθεί σε μελλοντικά κέρδη. Η Jeep θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει μία στις πέντε πωλήσεις SUV παγκοσμίως, δήλωσε ο Marchionne στο Bloomberg. Αυτό θα ισοδυναμούσε με περίπου πέντε εκατομμύρια παραδόσεις το χρόνο. Ο Marchionne είπε ότι αν η Jeep χάσει το στόχο πωλήσεων των δύο εκατομμυρίων για το τρέχον έτος, δεν πρόκειται για τραγωδία, επειδή οι οικονομικοί στόχοι είναι πιο σημαντικοί.

Αν η Jeep χάσει το στόχο για 50.000 Jeep, «θα έχω μια ιδιωτική συζήτηση με τον Manley», είπε. Αν όμως η FCA ως όμιλος χάσει το στόχο της για λειτουργικά κέρδη ύψους εννέα δισεκατομμυρίων ευρώ, «θα έπρεπε να το συζητήσω δημοσίως με τους αναλυτές και αυτή δεν θα ήταν μια καλή συζήτηση», είπε ο Marchionne.

Η FCA θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου και ολόκληρου του 2017 αύριο, Πέμπτη.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube