Tο ηλεκτρικό Chevrolet Bolt πιο αναλυτικά
Μετά τις πρώτες εικόνες από την έκθεση CES 2016, διαβάζουμε με περισσότερη προσοχή τις τεχνικές του λεπτομέρειες
Γιώργος Γαβάνας |
Το Chevrolet Bolt είναι η τελευταία ελπίδα της GM ώστε να σταθεί γερά στον πόλεμο ηλεκτροκίνητων που είναι προ των πυλών. Η επίσημη πρεμιέρα του έγινε πριν από μερικές μέρες, στην έκθεση CES 2016. Αντίπαλοί του είναι μοντέλα που μέχρι στιγμής έχουν αποδείξει τις ικανότητές τους, όπως το Nissan Leaf, το VW e-Golf, το Ford Focus Electric, ακόμα και το BMW i3. Στις ΗΠΑ η τιμή του αναμένεται να είναι $30.000, συμπεριλαμβανομένου οφέλους $7.500 σε φορολογικές ελαφρύνσεις. Το μοντέλο είναι ενδιαφέρον και για την ευρωπαϊκή αγορά, αφού σύντομα περιμένουμε μια ειδικά προσαρμοσμένη έκδοση του Bolt με το σήμα της Opel.
Πιο αναλυτικά, το Bolt υπόσχεται αυτονομία 320 km μόνο με μία φόρτιση. Για να είναι αυτό εφικτό έχει ένα από τα μεγαλύτερα σετ μπαταριών που έχουμε δει μέχρι στιγμής σε μοντέλο παραγωγής. Συγκεκριμένα χρησιμοποιεί μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 60 kWh, που μοιράζονται σε όλο το πάτωμα και στο κάτω μέρος του χώρου αποσκευών. Οι συνολικά 288 μονάδες λιθίου ζυγίζουν ούτε λίγο ούτε πολύ 435 kg. Κάθε μονάδα έχει μήκος 100 mm και πλάτος 338 mm. Σε αντίθεση με το Chevrolet Volt, που όλα τα ηλεκτρικά συστήματα και ο κινητήρα παράγονταν στις ΗΠΑ, για το Bolt η Chevrolet προχώρησε στη συνεργασία με την Κορεατική LG Chem. Αξίζει να αναφέρουμε πως οι μπαταρίες θα καλύπτονται από εγγύηση 8 ετών/160.000 km.
Όπως επισημαίνει ο Gregory Smith, μηχανικών μπαταριών στο Bolt, «συνήθως έχεις μια αποθήκη ενέργειας που μπορεί να δώσει μεγάλη αυτονομία ή μεγάλη ισχύ, αλλά όχι και τα δυο. Αντιθέτως, εδώ έχουμε τεράστια αυτονομία με μέγιστη ισχύ 160 kW». Αυτό το γεγονός, έκανε δυνατή την εγκατάσταση ενός πολύ δυνατού ηλεκτροκινήτηρα μόνιμου μαγνήτη, με ισχύ 150 kW, ή αλλιώς 204 PS. Η μέγιστη ροπή που ανακοινώνει η Chevrolet είναι 36,7 kgm και οι επιδόσεις του Bolt δεν μπορεί παρά να είναι εντυπωσιακές. Η μέγιστη ταχύτητα θα είναι 145 km/h, ενώ αναμένεται πως τα 100 km/h θα επιτυγχάνονται περίπου σε 7”, φέρνοντάς το πολύ κοντά στο BMW i3.
Για τη φόρτισή του στα 240 Volt, με κοινό φορτιστή των 7,2 kW χρειάζεται λιγότερο από 2 ώρες για αυτονομία 80 km, ενώ με τον ταχυφορτιστή παίρνει περισσότερα από 140 km σε λιγότερο από μισή ώρα. Μία πλήρης φόρτιση με το απλό κύκλωμα διαρκεί περίπου 9 ώρες.
Κατά τα άλλα, το Chevrolet Bolt είναι ακριβώς σαν ένα καθημερινό αυτοκίνητο, με κορυφαία παθητική ασφάλεια και με όλες τις ανέσεις του σύγχρονου εξοπλισμού, σύστημα πλοήγησης, οθόνης αφής 10,2” και ζάντες αλουμινίου 17”. Έχει συνολικό μήκος 4.166 mm, πλάτος 1.765 mm, ύψος 1.594 mm, με μεταξόνιο 2.600 mm, γεγονός που το κάνει φιλόξενο για 5 ενήλικους επιβάτες.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών φτάνει τα 478lt, ενώ το συνολικό βάρος του μοντέλου δεν ξεπερνά τα 1.625 kg. Το κύκλωμα φρένων χρησιμοποιεί δισκόφρενα 276 mm εμπρός και 264 mm πίσω, καθώς για τη συνολική επιβράδυνση βασίζεται και στην ανάκτηση ενέργειας από τον κινητήρα. Ήδη, η Chevrolet ανακοινώνει πως τα ηλεκτρονικά του Bolt είναι σχεδιασμένα ώστε να ευνοούν την οδήγηση με ένα πεντάλ, έτσι ώστε σηκώνοντας το πόδι από το γκάζι όχι μόνο να μειώνεται η επιτάχυνση, αλλά και να αρχίζει η επιβράδυνση, φορτίζοντας τις μπαταρίες μέχρι την πλήρη στάση.