Η FCA θέλει να ανεξαρτητοποιήσει Alfa Romeo και Maserati

Η FCA θέλει να ανεξαρτητοποιήσει Alfa Romeo και Maserati

Όλο το σχέδιο του Marchionne και οι αναλύσεις των ειδικών για το μέλλον του group

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Automotive News που επικαλείται πηγές του Bloomberg η FCA εξατάζει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε  το spin off των Μaserati και Alfa Romeo μαζί και με κάποιες άλλες μονάδες κατασκευής εξαρτημάτων, όπως η η ιταλική Magneti Marelli, η ιταλική Teksid που ανήκει επίσης στην FCA και η επίσης ιταλική Comau. 

Το δημοσίευμα επικαλείται ως πηγή άτομο που είναι υψηλά ιστάμενο στην ιεραρχία και ξέρει πολύ καλά τις συζητήσεις που γίνονται, σύμφωνα με τις οποίες η FCA θέλει να επικεντρωθεί στην παραγωγή αυτοκινήτων που θα απευθύνονται στη μαζική αγορά και αυτό για να γίνει η εταιρεία πιο ελκυστική σε ένα μελλοντικό ενδεχόμενο συγχωνευσής της με κάποια άλλη. 

Να θυμίσουμε εδώ πως ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί τι ακριβώς θα γίνει με την κινεζική Great Wall και την Jeep, με το δημοσίευμα να θέλει την FCA να κρατά την Jeep στο άρμα της ως ένα brand που μπορεί να στηρίξει τα σχέδιά της.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Great Wall παγώνει τις πιθανότητες συμφωνίας με τη Fiat Chrysler Automobiles

Σύμφωνα με τους ίδιους αναλυτές, η αξία των δύο πολυτελών brands εκτιμάται ότι ανέρχεται σε 7 δισ. ευρώ ενώ οι υπόλοιπες μονάδες κατασκευής εξαρτημάτων εκτιμάται ότι έχουν αξία έως και 5 δισ. ευρώ.

Να θυμίσουμε πως η Fiat έκανε στο παρελθόν spin off την εταιρία παραγωγής φορτηγών και κλαρκ CNH Industrial NV το 2011 και την Ferrari το 2016. Η κίνηση κρίθηκε τότε άκρως επιτυχημένη με τις συμμετέχουσες εταιρείες σήμερα στο FCA Group να έχουν συνολική αξία 57 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σε σύγκριση με περίπου 6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2004, όταν ανέλαβε ο Marchionne.

Ωστόσο, μια τελική απόφαση δεν μπορεί να ληφθεί πριν από τις αρχές του 2018, όμως είναι βέβαιο ότι ο 65χρονος Sergio Marchionne προετοιμάζει το τελικό πενταετές επιχειρησιακό του σχέδιο προτού εγκαταλείψει τη θέση του το 2019, όπως ο ίδιος έχει πει.

Η Alfa Romeo βρίσκεται στα πρώτα στάδια μιας μετεξέλιξης για να γίνει παγκόσμια μάρκα αυτοκινήτων πολυτελείας και εξακολουθεί να χρειάζεται δισεκατομμύρια ευρώ σε επενδύσεις για την ανάπτυξη νέων μοντέλων που θα ανταγωνίζονται  BMW και Mercedes-Benz. Από την άλλη ούτε η Maserati ούτε η Alfa Romeo έχουν το κύρος του σήματος Ferrari για να βγούν “μόνες” και να κάνουν… καριέρα στην αγορά απέναντι σε ένα πολύ σκληρό ανταγωνισμό. Για να αντισταθμίσει αυτά τα εμπόδια, η Fiat πρέπει να κοιτάξει να εξασφαλίσει έναν συνεργάτη για τις πολυτελείς μάρκες της, ανέφεραν πηγές της οικονομικής αγοράς.

Αναλυτές τονίζουν πως η διάλυση (σαλαμοποίηση) της Fiat θα ήταν ένα ακόμη βήμα στο σχέδιο της οικογένειας του δισεκατομμυριούχου Agnelli να απογαλακτιστεί από την οικονομική του εξάρτηση από την αυτοκινητοβιομηχανία και να στραφεί σε άλλες επενδύσεις. Είναι γνωστό άλλωστε πως ο John Elkann στοχεύει στην  επέκταση των συμφερόντων του σε θέματα ακίνητης περιουσίας και αντασφάλισης. Ο Elkann δήλωσε ότι η Exor θα είναι έτοιμη να μειώσει το μερίδιο της στην Fiat Chrysler κατά 24,5% .

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ο Marchionne ανοίγει θέμα συγχώνευσης VW με FIAT

Από την πλευρά του ο Marchionne έχει από καιρό δηλώσει υποστηρικτής της ενοποίησης αυτοκινητοβιομηχανιών, ισχυριζόμενος ότι η βιομηχανία σπαταλά χρήματα αναπτύσσοντας πολλαπλές εκδόσεις της ίδιας τεχνολογίας. Μάλιστα κατά καιρούς φέρεται να είχε χτυπήσει πόρτες όπως αυτή της VW αλλά είχε φάει… πόρτα κατά το κοινώς λεγόμενο. 

Όπως και νάχει αναμένονται σημαντικότατες εξελίξεις στο group με τον Adam Adamas αναλυτή της Morgan Stanley να σημειώνιε πως η διοίκηση της Fiat μόλις άνοιξε την πόρτα σε αυτές… 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube