H VW θα κάνει 30.000 απολύσεις
Ελπίζει να εξοικονομήσει €3,7 δις το χρόνο από το 2020 για να τα επενδύσει στην ηλεκτροκίνηση.
Το VW Group ανακοίνωσε ότι θα μειώσει κατά 30.000 τις θέσεις εργασίας του παγκοσμίως, σε μια προσπάθεια να εξοικονομεί €3,7 δις ετησίως από το 2020.
Τα €3,5 δις από αυτά θα επενδυθούν στην εξέλιξη ηλεκτρικών, συνδεδεμένων (διαδικτυακά) και αυτόνομων αυτοκινήτων – ενέργεια που ο όμιλος ελπίζει ότι θα βοηθήσει την παλινόρθωση της βασικής του μάρκας, της Volkswagen, μετά το πλήγμα που υπέστη από το σκάνδαλο “Dieselgate”.
Οι 23.000 από τις θέσεις εργασίας που θα κοπούν με αυτή τη λεγόμενη «συμφωνία για το μέλλον», θα είναι στη Γερμανία. Όμως η VW τονίζει με έμφαση ότι δεν θα γίνουν υποχρεωτικές απολύσεις. Η «κοινωνικά συμβατή απώλεια θέσεων εργασίας» θα γίνει με «φυσική διακύμανση και μερικώς με πρόωρη συνταξιοδότηση».
Θα δημιουργηθούν όμως 9.000 νέες θέσεις εργασίας λόγω της προώθησης του εξηλεκτρισμού και της ψηφιοποίησης. Αφού η μακρόχρονη δέσμευση της VW στους κινητήρες ντίζελ εκτροχιάστηκε λόγω του Dieselgate, η εστίαση της εταιρείας μετατοπίστηκε στα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών, που θα βασίζονται στην ειδική προσαρμόσιμη πλατφόρμα MEB.
To πρώτο από τα βασισμένα στη MEB μοντέλα θα είναι η έκδοση παραγωγής του I.D. concept που είδαμε τον Οκτώβριο στο σαλόνι του Παρισιού και αναμένεται να διατεθεί στην αγορά έως το 2020.
Ο επικεφαλής της VW, Herbert Diess, δήλωσε: «Με τη συμφωνία για το μέλλον, η Volkswagen θα κάνει ένα μεγάλο βήμα εμπρός. Η συμφωνία αντιπροσωπεύει έναν θεμελιώδη μετασχηματισμό των αξιών, της ανάπτυξης νέων ικανοτήτων και των στρατηγικών επενδύσεων.
«Θα μετασχηματίσουμε όλη τη μάρκα και θα την κάνουμε να ταιριάζει στον θεμελιώδη μετασχηματισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας. Στη Volkswagen παίρνουμε το μέλλον μας στα χέρια μας», κατέληξε ο Diess.
«Η πιο σημαντική είδηση είναι ότι οι θέσεις εργασίας για το μόνιμο προσωπικό μας θα εξασφαλιστούν», είπε ο πρόεδρος του Εργατικού Συμβουλίου, Bernd Osterloh. «Βέβαια, η συμφωνία για το μέλλον έχει θετικές και αρνητικές πλευρές. Όμως αντιπροσωπεύει και για τα δύο μέρη έναν αποδεκτό συμβιβασμό, που επιτεύχθηκε μετά από μακρόχρονες προσπάθειες».
Το Συμβούλιο πέτυχε επίσης να εξασφαλίσει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κατασκευάζονται στη Γερμανία.
Η Volkswagen ελπίζει ότι η συμφωνία θα συμβάλει στην αύξηση της παραγωγικότητας των γερμανικών εργοστασίων της κατά 25% έως το 2025, και θα διπλασιάσει το λειτουργικό περιθώριο κέρδους από 2% σε 4% έως το 2020.