H VW εξελίσσει τον W12
Σε πείσμα των καιρών που θέλουν downsizing ακόμα και στα μεγάλα αυτοκίνητα με τη χρήση διτούρμπινων V8, η VW επιμένει με 12κύλινδρο.
Με τη δραστική ισχύουσα τάση για την γενίκευση του downsizing, τα «μεγάλα» μοτέρ τείνουν να εξαφανιστούν. Αλλά στη Volkswagen, υπάρχει μια ομάδα από φίρμες κύρους που χρειάζεται να διατηρήσει τέτοιους κινητήρες στην γκάμα της, μοτέρ που γεννήθηκαν σε μια άλλη εποχή. Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν, ο θρυλικός W12 θα συνεχίσει την καριέρα του μέσω μάλιστα μιας εκμοντερνισμένης νέας γενιάς.
Ο W12 γεννήθηκε σε μια εποχή, όπου τα όνειρα για τη μεγέθυνση της γερμανικής φίρμας δεν είχαν ξεδιπλωθεί σε όλη τη δυναμικότητά τους. Αποτελούσε δε το φλάμπουρο για τις μάρκες κύρους του ομίλου VW, σε αυτοκίνητο όπως το Audi Α8 στην ατμοσφαιρική εκδοχή του με τον άμεσο ψεκασμό ή για την Bentley στην υπερτροφοδοτούμενη έκδοσή του.
Και ενώ οι διτούρμπινοι V8 φαίνονταν να είναι μια καλή, ενδεχομένως και η πιο αποδεκτά downsized λύση, ο Friedrich Eichler, το αφεντικό του τμήματος κινητήρων του γκρουπ VW, αποκάλυψε κάποια από τα χαρακτηριστικά του μελλοντικού W12 TSI.
Αυτός ο 12κύλινδρος κινητήρας θα συνδυαστεί μάλιστα και με τη διαμορφώσιμη πλατφόρμα MLB, αυτή στην οποία βασίζονται τα μεγάλα σεντάν του ομίλου, με διάταξη κατά το διάμηκες, αλλά και με τη πλατφόρμα MSB που υποστηρίζει τα σπορ μοντέλα με εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα. Ο νέος W12 θα συνδυάζει τον άμεσο ψεκασμό και την υπερτροφοδότηση και το πρώτο μοντέλο που θα τοποθετηθεί θα είναι η Bentley Bentayga που θα λανσαριστεί το 2016. Στη συνέχεια θα τον βρούμε κάτω από το καπό των προσεχών Audi A8 και VW Phaeton, αλλά και των Bentley Continental και Flying Spur. Θα μπορούσε ακόμη να χρησιμοποιηθεί στο νέο Audi Q7, όπως και η χρήση του στα σπορ μοντέλα του ομίλου θα ήταν πέρα για πέρα πιθανή, σύμφωνα με τη VW.
O W12 TSI στην προσεχώς πρώτη εκδοχή του θα αποδίδει 608 PS στις 6.000 rpm και 91,7 kgm, θα χρησιμοποιεί τούρμπο Bosch-Mahle και θα έχει σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων όταν δεν απαιτείται φορτίο από το μοτέρ. Όμως στη συνέχεια, θα υπάρξουν επόμενες εκδοχές με μεγαλύτερη ισχύ. Η τυποποιημένη κατανάλωση του W12 νέας γενιάς θα είναι 30% μικρότερη από αυτή της υφιστάμενης, που να θυμίσουμε ότι ξεκίνησε την καριέρα του το 2002 κάτω από το καπό του Phaeton.
[Πηγή Volkswagen]