H GM έχανε €10.000 με την πώληση κάθε ηλεκτρικού Opel Ampera-e!
Φαίνεται πως ο οικονομικός έλεγχος που διεξήγαγε η PSA δεν ήταν τόσο ενδελεχής – και τώρα παίρνονται σπασμωδικά μέτρα…
Πρόσφατα η Opel είπε στους ντίλερ της να μη δέχονται άλλες παραγγελίες Ampera-e και η τιμή του ηλεκτρικού μοντέλου σε χώρες όπως η Νορβηγία και η Ολλανδία αυξήθηκε ξαφνικά κατά €5.700.
Τώρα οι κινήσεις αυτές εξηγούνται από ένα ρεπορτάζ του Reuters όπου το Groupe PSA απαιτεί από την General Motors την επιστροφή 800 εκατομμυρίων ευρώ από την πώληση της Opel/Vauxhall. Μέσα στην έκθεση αναφέρεται ότι, σύμφωνα με δύο ξεχωριστές πηγές, η Opel έχανε σχεδόν €10.000 από κάθε ηλεκτρικό Ampera-e.
Αυτό είναι κάτι ιδιαίτερα ανησυχητικό για τη σημερινή Opel, αφού το Ampera-e ήταν ένα σημαντικό όπλο για να καταφέρει η PSA να μειώσει τις συνολικές εκπομπές CO2 του στόλου των μοντέλων της ώστε να πληρούν τα επερχόμενα αυστηρά όρια της ΕΕ. Αν δεν το καταφέρει μέχρι το 2021, τότε θα της επιβάλλονται πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων το χρόνο μέχρι να συμμορφωθεί.
Το Ampera-e πωλείται στις ΗΠΑ ως Chevrolet Bolt, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι η GM χάνει τόσα πολλά χρήματα με την πώληση κάθε αυτοκινήτου. Κι αυτό διότι ρεφάρει με τα λεγόμενα ZEV Credits που παίρνει με την πώληση μοντέλων μηδενικών ρύπων στην California. Αν κάποιος μεγάλος κατασκευαστής δεν έχει αρκετά ZEV Credits, τότε δεν μπορεί να πουλήσει τα συμβατικά του αυτοκίνητα στη συγκεκριμένη Πολιτεία που έχει και τη μεγαλύτερη αγορά στις ΗΠΑ.
Στην Ευρώπη δεν υπάρχουν ZEV Credits και το Opel Ampera-e επιβαρύνεται με μεταφορικά από τις ΗΠΑ (όπου κατασκευάζεται) συν ένα τέλος διότι δεν συναρμολογείται στην ΕΕ.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Opel Ampera-e
Μια περσινή έρευνα υπολόγιζε τη ζημιά της GM από κάθε Bolt στα $7.400. Γι’ αυτό ο Elon Musk της Tesla είχε πει ότι η παραγωγή του Bolt δεν αυξάνεται πέρα από τα 25.000 αυτοκίνητα το χρόνο – όσα ακριβώς απαιτούνται για να πάρει η GM τα απαραίτητα ZEV Credits…
Κάτω από το φως των νέων δεδομένων, το Reuters λέει ότι «η PSA επισπεύδει την εξέλιξη υβριδικών επαναφορτιζόμενων εκδόσεων των Opel Corsa, Crossland X και Grandland X, κίνηση που δεν περιλαμβανόταν στο αρχικό πλάνο που είχε παρουσιαστεί το Μάρτιο». Επίσης, η επανεξέλιξη των «πλατφορμών και κινητήρων» της Opel αναβάλλεται για τρία ακόμη χρόνια, για το 2024.
[Πηγή: Reuters μέσω Inside EVs]