H Geely μέτοχος της Daimler και παράπλευρη απώλεια η Volvo;

H Geely μέτοχος της Daimler και παράπλευρη απώλεια η Volvo;

Η γερμανική κυβέρνηση ανησυχεί που η Geely, της οποίας η Volvo Cars είναι θυγατρική αλλά και ανταγωνιστής της Daimler, βρίσκεται στο εποπτικό συμβούλιό της.

Ο Κινέζος δισεκατομμυριούχος Li Shufu, πρόεδρος της Geely, αύξησε διακριτικά το ποσοστό του στην Daimler στο 9,69%, καθιστώντας εαυτόν το μεγαλύτερο μέτοχο της φίρμας-έμβλημα για τη Γερμανία.

Αν και αρχικά το Βερολίνο δεν πρόσεξε την ξαφνική έλευση, κοιτώντας το θέμα πιο προσεκτικά προσπαθεί να ανακτήσει τον έλεγχο της κατάστασης. Όμως οι Κινέζοι συνεχίζουν τον ελιγμό τους, με παράπλευρη συνέπεια τη Volvo...

Η Volvo Cars αποτελεί θυγατρική της Zhejiang Geely Holding Group. Και αυτό το μίγμα άναψε φωτιές στην Brigitte Zypries, υπουργό Οικονομίας της γερμανικής κυβέρνησης. Η Zypries λοιπόν παρατήρησε ότι θα μπορούσε να είναι προβληματικό το γεγονός ότι κάποιος που εκπροσωπεί έναν ανταγωνιστή της Daimler βρίσκεται στο εποπτικό συμβούλιό της.



Να σημειώσουμε ότι η Zypries δήλωσε μέσω της εφημερίδας Stuttgarter Zeitung ότι η γερμανική κυβέρνηση θα εξετάσει προσεκτικά την απόκτηση μεριδίου ύψους 7,5 δισ. ευρώ της Daimler από την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely. «Πρέπει να εξετάσουμε αυτή την απόφαση από πολύ κοντά», επέμεινε η υπουργός, απηχώντας την ανησυχία της ομολόγου της των Οικονομικών. Η τελευταία είχε πει ότι η Γερμανία πρέπει να είναι προσεκτική, έτσι ώστε η ανοιχτή οικονομία της να μην αξιοποιείται από άλλες χώρες ως πύλη προς τα δικά τους συμφέροντα. Πρόσθεσε ακόμη ότι η Γερμανία είναι μια ανοιχτή οικονομία, ευνοϊκή για όλες τις επενδύσεις, εφόσον όλα τα μέρη σέβονται τους κανόνες του παιχνιδιού.

Για να αρθεί αυτή η υποψία, η AB Volvo αποφάσισε να μην κρατήσει στο διοικητικό συμβούλιό της τον Håkan Samuelsson, διευθύνοντα σύμβουλο της Volvo Cars. «Ο λόγος για τον οποίο δεν προτείνεται η επανεκλογή του Hakan Samuelsson είναι η ανακοίνωση ότι ο όμιλος Geely έχει γίνει ο μεγαλύτερος μέτοχος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Daimler, ενός από τους κύριους ανταγωνιστές του γκρουπ Volvo», εξήγησε το διοικητικό συμβούλιο.

Σύμφωνα με πηγή κοντά στον κινεζικό όμιλο, η Geely ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τις τεχνολογίες της Daimler για το αυτόνομο αυτοκίνητο, ιδίως όσον αφορά τη δορυφορική σύνδεση με το ίντερνετ. Η Volvo αξίζει να θυσιαστεί γι’ αυτό;

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube