Γερμανία: Απαγορεύτηκε η πώληση των Porsche Cayenne Diesel και Macan S Diesel
Η γερμανική ρυθμιστική αρχή KBA έθεσε απαγόρευση κυκλοφορίας στις Porsche Cayenne Diesel και Macan S Diesel για ύποπτο λογισμικό.
Η γερμανική ρυθμιστική αρχή KBA (Kraftfahrtbundesamt) έθεσε υπό απαγόρευση την πώληση των Porsche Cayenne Diesel και Macan S για ύποπτο λογισμικό χειραγώγησης στη μέτρηση ρύπων ύστερα από τεστ στο οποίο υπέβαλαν τα δύο αυτοκίνητα.
Η απαγόρευση, που επιβεβαιώθηκε από τον υπουργό Μεταφορών Alexander Dobrindt σήμερα Πέμπτη, έρχεται ύστερα από δοκιμές της KBA που αποκάλυψε ότι τα δύο μοντέλα της Porsche είναι εξοπλισμένα με λογισμικό που χειραγωγεί τις εκπομπές CO2. H διαδικασία αυτή γίνεται μέσω μιας ρύθμισης στη διαχείριση του κινητήρα που ονομάζεται «στρατηγική προθέρμανση», όταν ανιχνεύσει ότι οι εκπομπές υποβάλλονται σε τεστ σε κυλιόμενο διάδρομο –διαδικασία που παρέχει μειωμένες εκπομπές που δεν θα επιτυγχάνοντο υπό κανονικές συνθήκες.
Οι Cayenne Diesel και Macan S Diesel φορούν ένα 3λιτρο κινητήρα ντίζελ V6 εξελιγμένο από την Audi. Μονάδα που φορούν επίσης τα A4, A6, A8, Q5 και Q7. Στην Cayenne Diesel, ο Audi V6 αποδίδει 262 PS πετυχαίνοντας τυποποιημένη μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km και εκπομπές CO2 173 g/km, ομοίως κατά NEDC. Στην Macan S Diesel, το ίδιο μοτέρ με την ίδια ισχύ καίει κατά NEDC 6,2 lt/100 km και εκπέμπει CO2 159 g/km.
Εκτός από την άμεση απαγόρευση της ταξινόμησης των Cayenne Diesel και Macan S Diesel, η KBA διέταξε επίσης την ανάκληση έως και 22.000 αυτοκινήτων που έχουν ήδη πωληθεί στη Γερμανία. Η απαγόρευση κυκλοφορίας της Cayenne και της Macan Diesel έρχεται ύστερα από την ένταση των σχέσεων μεταξύ της Porsche και της Audi σε συνέχεια των σχολίων του επικεφαλής του συνδικάτου της Porsche, Uwe Hueck, την περασμένη Δευτέρα.
Σε μια οξεία επίθεση στην αδελφή εταιρεία της Volkswagen, την Audi, ο Hueck δήλωσε: «Νιώθουμε εξαπατημένοι από την Audi. Το εποπτικό συμβούλιο πρέπει να απολύσει τη διοίκηση».
Η Porsche δημοσίευσε την ακόλουθη δήλωση: «Η Porsche έχει εντοπίσει παρατυπίες στο λογισμικό ελέγχου κινητήρα κατά τη διάρκεια εσωτερικών ερευνών και το έχει το επισημάνει ενεργά στην Kraftfahrtbundesamt (KBA), τη γερμανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αυτοκινητικών Μεταφορών.
»Οι ανωμαλίες δεν σχετίζονται με το λογισμικό ελέγχου της μετάδοσης. Οι διορθώσεις, μέσω ενημερώσεων του λογισμικού εντός του πλαισίου της ανάκλησης, συμφωνήθηκαν με τη ρυθμιστική αρχή».
»Ανεξάρτητα από την ανάκληση, η Porsche συνεχίζει να διεξάγει εσωτερικούς ελέγχους στα οχήματά της και να αντλεί βελτιστοποιήσεις από αυτά. Επιπλέον, η εταιρεία εξακολουθεί να βρίσκεται σε στενή επαφή με τις αρχές, και συγκεκριμένα με τη Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αυτοκινητικών Μεταφορών, για όλα τα τρέχοντα θέματα».
[Πηγή Reuters, Automotive News Europe]