FCA: Αύξηση των κερδών κατά 11% για το πρώτο τρίμηνο του 2017
Η FCA ανακοίνωσε σήμερα σημαντική αύξηση κερδών προ φόρων για το πρώτο τρίμηνο του 2017, που φτάνουν συνολικά τα 1,54 δισεκατομμύρια ευρώ
Ντίνος Παπαγιαννόπουλος |
Τα κέρδη της FIAT Chrysler Automobiles για το πρώτο τρίμηνο του 2017 αυξήθηκαν κατά 11%, ποσοστό μεγαλύτερο απ' ό,τι αναμενόταν.
Αυτό εν πολλοίς οφείλεται στο γεγονός ότι ο κατασκευαστής έχει κάνει στροφή στην παραγωγή περισσότερων SUV, τα οποία και είναι σαφώς πιο επικερδή από τις υπόλοιπες κατηγορίες.
Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις της FCA, τα κέρδη προ τόκων και φόρων του πρώτου τριμήνου αυξήθηκαν στα 1,54 δισεκατομμύρια από 1,38 δις ευρώ που ήταν στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Το αποτέλεσμα ήταν σαφώς καλύτερο από τον μέσο όρο των 1,44 δισεκατομμυρίων ευρώ που προέβλεπαν πέντε διαφορετικοί αναλυτές, στους οποίους είχε απευθυνθεί το Bloomberg.
Η FCA επιβεβαίωσε ότι τα αναμενόμενα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) για το 2017 θα είναι 7 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα κέρδη έχουν ενισχυθεί σημαντικά από την ολοένα αυξανόμενη κερδοφορία της Maserati και τις βελτιωμένες πωλήσεις στην Ευρώπη. Ειδικότερα η Maserati με το SUV Levante έχει αυξήσει τα κέρδη της στα 107 εκατ. ευρώ, από 16 εκατ. που ήταν την ίδια εποχή πέρσι.
Αυτό εν πολλοίς οφείλεται στο γεγονός ότι ο κατασκευαστής έχει κάνει στροφή στην παραγωγή περισσότερων SUV, τα οποία και είναι σαφώς πιο επικερδή από τις υπόλοιπες κατηγορίες.
Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις της FCA, τα κέρδη προ τόκων και φόρων του πρώτου τριμήνου αυξήθηκαν στα 1,54 δισεκατομμύρια από 1,38 δις ευρώ που ήταν στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Το αποτέλεσμα ήταν σαφώς καλύτερο από τον μέσο όρο των 1,44 δισεκατομμυρίων ευρώ που προέβλεπαν πέντε διαφορετικοί αναλυτές, στους οποίους είχε απευθυνθεί το Bloomberg.
Η FCA επιβεβαίωσε ότι τα αναμενόμενα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) για το 2017 θα είναι 7 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα κέρδη έχουν ενισχυθεί σημαντικά από την ολοένα αυξανόμενη κερδοφορία της Maserati και τις βελτιωμένες πωλήσεις στην Ευρώπη. Ειδικότερα η Maserati με το SUV Levante έχει αυξήσει τα κέρδη της στα 107 εκατ. ευρώ, από 16 εκατ. που ήταν την ίδια εποχή πέρσι.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε τη Maserati Levante
Η συνολική κερδοφορία στην άλλοτε πολύ δύσκολη για την FCA αγορά της Ευρώπης έφτασε στα 178 εκατ. ευρώ για το πρώτο τρίμηνο, επειδή οι νέες Alfa Romeo Gulia και Stelvio, αλλά και στο πιο low budget FIAT Tipo βοήθησαν στην αύξηση του μεριδίου αγορά της εταιρείας. Για το Tipo ωστόσο εκφράζονται κάποιες ενστάσεις ως προς τις πραγματικές του πωλήσεις, ειδικά στην αγορά της Ιταλίας (δείτε εδώ).
Στη Βόρειο Αμερική, τα κέρδη αυξήθηκαν κατά 1,1%, στα 1,24 δισ. ευρώ, παρόλο που πωλήσεις μειώθηκαν κατά 6%, εξαιτίας της διακοπής παραγωγής των Dodge Dart και Chrysler 200 και ενώ ακόμα αναμένεται το νέο Jeep Compass.
Μια περιοδική αύξηση του καθαρού βιομηχανικού χρέους της εταιρείας, που πέρσι είχε φτάσει το 1,5 δις ευρώ, φέτος δείχνει να ακολουθεί αντίστροφη πορεία και να μειώνεται στα 500 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα πάντα με τις ανακοινώσεις της FCA.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel 210 PS Q4
Η εταιρεία επιμένει στην πρόβλεψή της ότι το χρέος στο τέλος του 2017 θα περιοριστεί στα 2,5 δισ. ευρώ, από τα 5,11 δισεκατομμύρια που ήταν στο τέλος του περυσινού διαχειριστικού έτους, το οποίο έκλεισε στις 31 Μαρτίου του 2017. Ο CEO της FCA, Sergio Marchionne, δήλωσε πως το πρώτο τρίμηνο του έτους θα είναι και το πιο «αδύναμο» οικονομικά, καθώς συνέπεσε με την εποχή που η FCA αλλάζει τις γραμμές παράγωγης στα εργοστάσια της στις ΗΠΑ, προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγή των πιο επικερδών SUV.
Σε αντίθεση με την πτώση των πωλήσεων στις ΗΠΑ, η FIAT Chrysler πούλησε 15% περισσότερα οχήματα μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους στην Ευρώπη. Ειδικότερα το Μάρτιο η εταιρεία έφτασε σε αριθμό-ρεκόρ πωλήσεων.
Όπως φαίνεται, ο Marchionne αφήνει στην άκρη τη διερεύνηση για συγχώνευση με άλλη αυτοκινητοβιομηχανία, θέτοντας ως πρωταρχικό στόχο πλέον την εξαφάνιση του χρέους μέχρι το 2019, οπότε και θα αποσυρθεί από τη θέση του. Από τότε που η General Motors απέρριψε την πρόταση του Ιταλού CEO για συγχώνευση, ο Marchionne έχει επικεντρωθεί στη μείωση του χρέους προκειμένου να κάνει την FCA όσο πιο ελκυστική γίνεται για μελλοντική συγχώνευση με άλλη αυτοκινητοβιομηχανία.
Όπως είπε ο ίδιος στο Συμβούλιο των Μετόχων, που έγινε στα μέσα Απριλίου, η εταιρεία «πρέπει να αποφύγει μη ρεαλιστικά όνειρα» για επικείμενη συγχώνευση.