Η Apple δηλώνει και επισήμως το ενδιαφέρον της για την αυτόνομη οδήγηση
Η Apple είναι έτοιμη να αναμιχθεί σοβαρά στη συζήτηση για τον καθορισμό των κανονισμών για την αυτόνομη αυτοκίνηση και καλεί τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ να μην περιορίσουν τις δοκιμές σε τέτοιου είδους οχήματα
Για του λόγου το αληθές, ο Steve Kenner, δειυθυντής ποιότητας των προϊόντων της Apple, απέστειλε μια 5σέλιδη επιστολή προς τη NHTSA, που δηλώνει ρητά την πρόθεση του αμερικανικού κολοσσού να συμμετάσχει στις εξελίξεις της αυτόνομης οδήγησης.
Η επιστολή αυτή, που απεστάλη στις 22 Νοεμβρίου βάζει τέλος στις εικασίες για τις προθέσεις της Apple σχετικά με το θέμα και πυροδοτεί ραγδαίες εξελίξεις.
Στην επιστολή ο Kenner αναφέρει: «Η εταιρεία επενδύει μεγάλα χρηματικά ποσά στις δυνατότητες εκμάθησης και αυτοματισμού των μηχανών και είναι ενθουσιασμένη με τις προοπτικές εξέλιξης των αυτοματοποιημένων συστημάτων, συμπεριλαμβανομένων και των μεταφορών». Και συνεχίζει: «Με τον σωστό έλεγχο και καθοδήγηση από τη NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) τα αυτόνομα οχήματα έχουν την προοπτική να ενσωματώσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την ανθρώπινη εμπειρία και συγχρόνως να αποτρέπουν εκατομμύρια ατυχημάτων και χιλιάδες ανθρώπινες απώλειες ετησίως, Επίσης θα δώσουν την δυνατότητα μετακίνησης σε αυτούς που για διάφορους λόγους σήμερα δεν την έχουν».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Κούφιες κυλινδρικές μπαταρίες εξελίσσει η Apple
Η Apple προτρέπει τις ρυθμιστικές αρχές να μην θέσουν υπερβολικά αυστηρούς κανονισμούς στις δοκιμές των αυτόνομων αυτοκινήτων και ταυτόχρονα «να εξασφαλίσουν ότι οι νεοεισερχόμενοι θα έχουν ισότιμη αντιμετώπιση με τις υπάρχουσες αυτοκινητοβιομηχανίες».
Δεδομένου ότι το λογισμικό θα πρέπει να αποφασίζει τις ενέργειες του αυτόνομου οχήματος σε περίπτωση επικίνδυνων καταστάσεων, η Apple λέει ότι η έρευνα είναι ανάγκη να επικεντρωθεί σε συγκεκριμένους τομείς. Αυτοί αφορούν τις επιπλοκές από τις αλγοριθμικές «αποφάσεις» πάνω σε θέματα ασφάλειας και μετακίνησης. Αφορούν επίσης την εξασφάλιση της νομιμότητας των αυτόματων οχημάτων και των επιβατών τους, την διασφάλιση της ιδιωτικότητας και των επιβατών τους και βέβαια τις επιπτώσεις που θα έχουν στους χώρους δουλειάς, αλλά και στους δημόσιους χώρους.
Για παράδειγμα κάποιοι αναλυτές προβλέπουν ότι θα χαθούν εκατομμύρια δουλειές, δεδομένου ότι τα αυτόνομα οχήματα μπορούν να αντικαταστήσουν τους οδηγούς των ταξί, των φορτηγών και των λεωφορείων, αλλά και να εξαφανίσουν σχεδόν την ανάγκη επιδιορθώσεων (αφού δεν θα τρακάρουν) και της ασφάλισης από ατυχήματα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Η αυτόνομη οδήγηση θα δώσει τέλος στα μποτιλιαρίσματα
Όπως αναφέραμε, η Apple επενδύει τεράστια χρηματικά ποσά στις τεχνολογίες εκμάθησης των μηχανών και των αυτοματοποιημένων συστημάτων. Η επιστολή της λοιπόν ήταν περισσότερο μια προσπάθεια διαφάλισης αυτών των επενδύσεων. Όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος τύπου της εταιρείας, Tom Neumayr «υπάρχει τεράστιο πεδίο εφαρμογών σε αυτού του είδους την τεχνολογία, περιλαμβανομένου του μέλλοντος των μεταφορών, Γι αυτό το λόγο θέλουμε να συνεργαστούμε στενά με τη NHTSA προκειμένου να καθοριστεί το βέλτιστο πλαίσιο εργασιών για τις βιομηχανίες».
Τον περασμένο Σεπτέμβριο η Κυβέρνηση Obama πρότεινε ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για την εξέλιξη των αυτόνομων αυτοκινήτων με 15 σημεία ασφάλειας και κάλεσε τους κατασκευαστές να υποβάλλουν εθελοντικά, λεπτομέρειες των εν λόγω συστημάτων στις ρυθμιστικές αρχές.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Η NASA κατά της αυτόνομης οδήγησης!
Η Apple υπήρξε μέχρι τώρα μάλλον διστακτική σε σχέση με την ανάμιξή της στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ο CEO της εταιρείας, Tim Cook είχε αναφέρει ότι η Apple επιθυμεί να προχωρήσει πολύ πιο πέρα από την συνεργασία των τηλεφωνικών συσκευών της με τα συστήματα πολυμέσων των αυτοκινήτων.
Ωστόσο η εταιρεία ποτέ δεν επιβεβαίωσε αναφορές για προσλήψεις μηχανικών από την αυτοκινητοβιομηχανία προκειμένου να εξελίξουν ένα αυτόνομο ηλεκτρικό όχημα. Αρνήθηκε επίσης να επιβεβαιώσει ότι η προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση κλιμακώθηκε έντονα τη χρονιά που μας πέρασε.