Άδοξο τέλος στο «γάμο» Suzuki - VW
H συνεργασία τους είχε ξεκινήσει το 2009 και λύθηκε όχι με τον πλέον... βελούδινο τρόπο
Θοδωρής Τσίκας |
Το διαζύγιο Suzuki - VW δεν είναι και τόσο βελούδινο. Η ιστορία ξεκίνησε το 2009 όταν οι δύο εταιρείες είχαν συμφωνήσει να συνεργαστούν στον τομέα ανάπτυξης και εξέλιξης τεχνολογιών φιλικών προς το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της αρχικής συμφωνίας, η μεν Suzuki θα αποκτούσε πρόσβαση στην τεχνογνωσία της VW στην τεχνολογία της πετρελαιοκίνησης, η δεν VW θα έπαιρνε από τη Suzuki τα μυστικά της κατασκευής οχημάτων χαμηλού κόστους με σκοπό να μπει στις αναδυόμενες αγορές.
Η επικύρωση της συμφωνίας είχε σαν αποτέλεσμα η VW να πάρει το 19,9% των μετοχών της Suzuki
Δύο χρόνια μετά το... γάμο η Suzuki ανακάλυψε πως η συμβίωση με τη VW ήταν και ασύμφορη και οι σκοποί της προσέγγισης δεν υλοποιήθηκαν. Ετσι προσέφυγε στη διαδικασία διαιτησίας στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο του Λονδίνου, για να λυθεί η συνεργασία.
Η διαμάχη κράτησε πάνω από τέσσερα χρόνια. Στο χρονικό αυτο διάστημα τα χτυπήματα κάτω από το τραπέζι ήταν πολλά και από τις δύο πλευρές.
Τελικά, πριν λίγες μέρες το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο του Λονδίνου επιβεβαίωσε το «διαζύγιο».
Στο πλαίσιο της απόφασης κρίθηκε πως η VW έχει εκπληρώσει όλες τις συμβατικές της υποχρεώσεις, αλλά και πως η Suzuki προχώρησε στη λύση της σύμβασης ύστερα από εύλογη, προς του Γερμανούς, προειδοποίηση. Σολομώντεια λύση θα έλεγε κάποιος αλλά δεν είναι έτσι όπως θα δείτε στη συνέχεια.
Οι Γερμανοί θα επιστρέψουν το 19,9% των μετοχών που κατέχουν και σε αντάλλαγμα θα πάρουν το ποσό που αναλογεί στην τρέχουσα τιμή τους αλλά και τα κέρδη τα τέσσερα αυτά χρόνια.
Ωστόσο το δικαστήριο δέχτηκε τους ισχυρισμούς της VW ότι η Suzuki παραβίασε τις συμβατικές της υποχρεώσεις κάτι που δίνει το δικαίωμα στους Γερμανούς να εγείρουν απαιτήσεις αποζημιώσεων.