1973-2013: 40 χρόνια VW Passat
Ύστερα από επτά γενιές και 20 εκατ. αυτοκίνητα που μετάλλαξαν το Passat σε ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορία του, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για τα 40ά γενέθλιά του.
Η VW ξεκίνησε τις παραδόσεις της πρώτης γενιάς Β1 του Passat στις 25 Ιουλίου του 1973, το οποίο συνέχισε την καριέρα του έως το 1980, οπότε και αντικαταστάθηκε από τη δεύτερη γενιά.
Η Β2, που κυκλοφόρησε υπό πολλές ονομασίες ανάλογα με την αγορά κατασκευαζόταν μεταξύ 1980 και 1987, ενσωμάτωνε τεχνολογίες που βρίσκουμε σε πολλά VW ακόμα και σήμερα, όπως οι κινητήρες τουρμποντίζελ.
Η γενιά Β3 (1993-97) σχεδιάστηκε με γνώμονα την αεροδυναμική, βαδίζοντας στα μοντέρνα μονοπάτια του σχεδιασμού αυτοκινήτων. Η Β4 (1993-97) ήταν ακόμα ασφαλέστερη και με πιο άκαμπτο αμάξωμα, αλλά και χωρίς να απομακρυνθεί από τη γενικότερη συνταγή της προηγούμενης γενιάς.
Η πέμπτη γενιά Β5 έκανε ένα ποιοτικό άλμα σε σχέση με την τέταρτη, ενώ διατίθετο με μια ευρεία γκάμα μοτέρ, με τέσσερις, πέντε, έξι και οκτώ κυλίνδρους.
Η έκτη γενιά που κατασκευάστηκε μεταξύ του 2006 και 2009 ήταν και πρώτη που δέχτηκε κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το 2010 το Passat CC έγινε ξεχωριστό μοντέλο, την ίδια εποχή που λαναρίστηκε η έβδομη γενιά Β7.
Το Passat Β7 είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τη VW, καθώς το αυτοκίνητο είναι το ίδιο σε όλες τις αγορές, εκτός από αυτή της Κίνας που κατασκευάζει εγχωρίως ένα αυτοκίνητο προερχόμενο από το Β7 και υπό την ονομασία Νέο Μεσαίου Μεγέθους Σεντάν και αυτή των ΗΠΑ που κατασκευάζει των δικών της προδιαγραφών VW Passat.