1.5 HDi, o τελευταίος ντίζελ του Groupe PSA
Πρώτα θα γενικευτεί η χρήση του σε όλο το Groupe PSA, αλλά δεν θα υπάρξει αντικαταστάτης του.
Το Groupe PSA βρίσκεται τώρα στην ίδια κατάσταση με πολλούς κατασκευαστές στην Ευρώπη: Εκατομμύρια ευρώ έχουν επενδυθεί για το ντίζελ που είναι ξαφνικά ο στόχος των κυβερνήσεων και των ΜΚΟ. Ο γαλλικός όμιλος ανακοινώνει ότι το σημερινό μοτέρ 1.5 HDi θα είναι το «τελευταίο» ντίζελ.
Η Peugeot-Citroën ήταν μία από τις πρώτες παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες που έβαλαν επένδυσαν σοβαρά στο ντίζελ στα τέλη της δεκαετίας του ’70. Η πραγματική έκρηξη του ντίζελ ήρθε στη δεκαετία του ’80, υπό την ηγεσία του Jean Calvet, ο οποίος προώθησε του πετρελαιοκινητήρες που κατανάλωναν περίπου 20% λιγότερο και μεταπωλούνταν καλύτερα και πιο ακριβά. Στη συνέχεια ήρθε ο άμεσος ψεκασμός στη δεκαετία του ’90 και οι τεχνολογίες που γνωρίζουμε σήμερα, όπως η καταλυτική επεξεργασία SCR, αλλά φαίνεται ότι δεν αρκούσαν…
Οι κυβερνήσεις και οι μητροπολιτικοί και μεγάλοι δήμοι θέλουν την κεφαλή του ντίζελ επί πίνακι κι έτσι το Groupe PSA όπως και άλλοι κατασκευαστές βρέθηκαν σε αδιέξοδο ύστερα από χρόνια φορολογικού πλεονεκτήματος με τους πετρελαιοκινητήρες.
Το γαλλικό γκρουπ εμπιστεύτηκε τους συναδέλφους μας του Auto Journal, σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη στην έντυπη έκδοση, ότι το σημερινό 1.5 HDi, το οποίο σταδιακά θα εφοδιάσει όλο το Groupe PSA, θα είναι ο τελευταίος κινητήρας ντίζελ που θα κατασκευαστεί. Ο επικεφαλής των κινητήρων στο γαλλικό γκρουπ επιβεβαιώνει έτσι τον αργό και προοδευτικό θάνατο αυτού του μοτέρ που παλιότερα αποτελούσε την επιτυχία ενός από τους μεγαλύτερους υπερασπιστές του.