Preview DRIVE No 204, κυκλοφορεί 20 Σεπτεμβρίου
Υπάρχουν 911 και μπόλικοι ακόμα λόγοι για να αγοράσει κάποιος το τεύχος του DRIVE No 204.
Όταν μια εταιρεία όπως η Porsche γιορτάζει, γιορτάζει κάθε petrolhead και κάθε μανιακός με τα αυτοκίνητα.
Η 911 έκλεισε 50 χρόνια παρουσίας στο αυτοκινητικό στερέωμα, κάτι που δεν θα μπορούσε να διαφύγει από τα χέρια, τις γραφίδες και το φακό του DRIVE. Και επειδή το θέμα είναι για χόρταση, έχουμε ομοίως 50 σελίδες αφιερωμένες στην 911. Μην φανταστείτε, αναδρομές και μελιστάλαχτες κοτσάνες «γραφείου». Τις οδηγούμε όλες! Από την πρώτη, εκείνη τη δύστροπη κοντή του ’64, μέχρι την καταιγιστική, την «εύκολη» Turbo S του 2013. Μαζί και κάμποσες αγωνιστικές… Μιχάλης, Κλεάνθης, Ντίνος και Αργύρης παίρνουν τα πηδάλια. Καθίστε στο μπάκετ του συνοδηγού και απολαύστε!
Η προσγείωση στην ελληνική πραγματικότητα έρχεται με το Master Test και σαφώς δεν είναι ανώμαλη. Ο Κλεάνθης, πολιτογραφημένος πια master blaster της πιο αναλυτικής δοκιμής στον ελληνικό αυτοκινητικό Τύπο, περνά από τη μεμψίμοιρη κρησάρα του την πιο προσιτή ντίζελ BMW: Την 114d. Ο μικρός ντίζελ Άσσος γυρεύει τη θέση του ανάμεσα στα κορυφαία της κατηγορίας. Το αν τη βρίσκει είναι προφανώς… προφανές.
Ο Γιώργος εκτός από μανιακός με τα χώματα, τελευταίως ανακατεύεται με τέσλα, μικροκουλόμπ, επαγωγή, φουκώ και τα ρέστα. Οπότε ήταν και ο πλέον κατάλληλος να τσεκάρει την ηλεκτρική αντίληψη της Ford για την αυτοκίνηση. Έτσι βρέθηκε στη Φρανκφούρτη για να οδηγήσει το ηλεκτρικό Focus και τα υβριδικά Escape και C-MAX.
Το υβριδικό i8 δείχνει πώς αντιλαμβάνεται η υπό-μπράντα «i» της BMW τα σούπερκαρ. Ύστερα λοιπόν από το αμιγώς ηλεκτροκίνητο i3, βάζουμε στο χέρι το πρωτότυπο υβριδικό i8 που, από την όψη του και μόνο, καταλαβαίνεις ότι κάτι πολύ πιπεράτο κρύβεται κάτω από το αλουμινο-πλαστικο-ανθρακονημάτινο πέτσωμά του. Ε!, τι κι αν του λείπει ακόμα λίγο fine tuning. Το δυναμικό που αντιμετωπίσαμε μαρτυρά ένα εθιστικό υπέρ-αυτοκίνητο στην οδήγηση.
Η εκδοχή GT της 3άρας BMW αποτελεί ένα υβρίδιο ανάμεσα στην Touring και στη σεντάν. Χμ! Ακούγεται ενδιαφέρον… Στη θεωρία, τουλάχιστον! Ο Ντίνος αναλαμβάνει να το επαληθεύσει στην πράξη με το ισχυρό δίλιτρο μοτέρ ντίζελ των 184 PS κάτω από το καπό.
Η Volvo έρχεται με ένα τάκλιν στην κατηγορία των μεσαίων premium και με το 1.600άρι S60 D2 επιχειρεί να ανατρέψει το σχεδιασμό του ανταγωνισμού που διαθέτει μόνο δίλιτρα ντίζελ στην κατηγορία. Ο Γιάννης αναρωτιέται αν το ηλικιωμένο μοτέρ, καρπός της συνεργασίας Ford-Peugeot, είναι ικανό να πετάξει τη μπάλα έξω από το γερμανικό τερέν.
Στα έσχατα, αλλά σαφώς όχι τελευταίου ενδιαφέροντος κομμάτια της ενότητας «Test Drive» ξεχωρίζουν το Audi A3 με το 1.400άρη TFSI και τεχνολογία COD, ξέρετε αυτή που «κόβει» δύο κυλίνδρους όσο ρολάρεις ή απλώς χαϊδεύεις το γκάζι και το νέο Opel Zafira 1.6 CDTi. Ο Ντίνος πετάχτηκε μέχρι τη Γερμανία για να διαπιστώσει το λόγο που η Opel είναι τόσο περήφανη για τη νέα οικογένεια των μοτέρ της, ντίζελ και βενζίνης. Και ο Αργύρης έρχεται να μας υπογραμμίσει, ότι η νέα Toyota Corolla κλείνει το μάτι λίγο πιο μάγκικα στον οδηγό.
Και να το καρά-ελληνικό συγκριτικό! Το Kia Rio επιτέλους ήρθε και στην Ελλάδα με ένα ισχυρό 1.400άρι μοτέρ ντίζελ και το βάζουμε απέναντι στο κορυφαίο σουπερμίνι ντίζελ, το Toyota Yaris 1.4 D-4D. Πόσο ανεβαίνουν οι μετοχές του καλύτερου σασί στην κατηγορία, τώρα με ένα πιο σθεναρό μοτέρ;
Ο Σπύρος είπε και αυτός να αποτίσει φόρο τιμής στην 911 από το μετερίζι της μινιατούρας. Διάλεξε λοιπόν μια Porsche 935/78 -ξέρετε, τη Moby Dick- περισσότερο διότι είναι σκαλιστή ρητίνη, παρά για τις αγωνιστικές επιτυχίες της.
Οι γραφιάδες του DRIVE φυσικά είναι παρόντες και με τις κολόνες τους στο DRIVE 204. Αυτή τη φορά ο Κλεάνθης παίρνει αφορμή από τα 25χρονα του θανάτου του Enzo Ferrari για να αναλύσει την προσωπικότητα του Γέρου, ο Μιχάλης ασχολείται με το υπαρξιακό ζήτημα αυτού του τεύχους γιατί και αν η Porsche εξαναγκάστηκε σε «όλα πίσω» και ο Ντίνος, που ως γνωστόν περά άλλα τυρβάζει, τετραγωνίζει τον κύκλο ενός «αρχαίου», αλλά εσχάτως και επίκαιρου συνθήματος. Ο Θοδωρής, που μου φαίνεται ότι του κάθονται στο λαιμό τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ξορκίζει τα οφέλη τους και ο Αχιλλέας από την πόλη της Γκασμαδίας έρχεται και στην κορυφή του «επαγγελματικού προσανατολισμού».
Ο μαστρο-Γιώργος, φορά το οικείο καπέλο του 4WheelDrive, και, εντός έδρας πια, ξεσκονίζει κατ’ αποκλειστικότητα το νέο Chevrolet Trax στην πίστα 4x4 του DRIVE. Αφού προηγουμένως μας έχει σερβίρει για ορντέβρ, πόσα καντάρια πιάνει το νέο Toyota RAV4 με το δίλιτρο ντίζελ κάτω από το καπό.
Πενήντα χρόνια όμως, δεν κλείνει μόνο η Porsche 911. Κλείνει και η McLaren. Οπότε για τα γενέθλιά της, συναντάμε τον Ron Dennis, τον αρχιτέκτονα της σύγχρονης McLaren που μας μιλά για τον Αyrton Senna, όπως εκείνος τον γνώρισε και για τη συνεργασίας τους Ακόμη διαλέγουμε και αναλύουμε τα τρία καλύτερα μονοθέσια της ιστορικής πια βρετανικής ομάδας.
Το 2014 είναι πολύ κοντά και θα συντελεστεί στη Formula 1 η μεγαλύτερη ανατροπή στους τεχνικούς κανονισμούς που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια. Συνιστώσες της ανατροπής, τούρμπο και ανάκτηση ενέργειας. Μια ανάλυση από το F1 Racing του DRIVE.
Και για επιδόρπιο, ότι χρειάζεται να ξέρετε για τα επικείμενα Grand Prix της Σιγκαπούρης και της Κορέας.
Καλή ανάγνωση!