Αλεξιάδης για τέλη κυκλοφορίας: Στα νεώτερα αυτοκίνητα το μεγαλύτερο βάρος

Αλεξιάδης για τέλη κυκλοφορίας: Στα νεώτερα αυτοκίνητα το μεγαλύτερο βάρος

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών δήλωσε πως τα τέλη κυκλοφορίας θα είναι πιο δίκαια φέτος

Η ασάφεια με τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων καλά κρατεί με τους αρμόδιους (στην προκειμένη περίπτωση ο αναπληρωτής ΥΠΟΙΚ) να κάνουν αόριστες δηλώσεις χωρίς να ξεκαθαρίζουν το ζητούμενο που είναι το «τι, πώς και πόσο».
 
Ετσι, ο κ. Τρύφων Αλεξιάδης εμφανίστηκε σήμερα το πρωί στη δημόσια τηλεόραση να δηλώνει πως τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 θα είναι πιο δίκαια, χωρίς όμως να διευκρινίζει τι ακριβώς εννοεί. 
Αυτό που συνάγεται από τις δηλώσεις του είναι πως το βάρος θα πέσει στα καινούργια αυτοκίνητα με σκοπό να φρενάρει - όσο αυτό είναι δυνατό- το «τσουνάμι» της κατάθεσης πινακίδων από ιδιοκτήτες παλαιότερων οχημάτων που κοστίζει πολλά στα δημόσια ταμεία. 
Θέλουμε να δώσουμε κίνητρα για να πάρει ο κόσμος πίσω τις πινακίδες είπε ο αναπληρωτής υπ. Οικονομικών.
 
Το τελευταίο σενάριο
 
Να θυμίσουμε πως λίγες μόνον ημέρες πριν τη συγκεκριμένη δήλωση, κύκλοι του ΥΠΟΙΚ είχαν κυκλοφορήσει ένα σενάριο που προέβλεπε ακόμη μια αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας η οποία έρχεται να πλήξει όσους έχουν αυτοκίνητο άνω των έξι ετών, αλλά και όσους αγόρασαν αυτοκίνητο που κινείται με πετρέλαιο. 
 
Το σενάριο πρέβλεπε πως οι αλλαγές με τις αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων 2017 θα στηριχθούν στους ρύπους και η δικαιολογία θα έχει να κάνει με το περιβάλλον, όμως ο στόχος είναι καθαρά εισπρακτικός. Το οικονομικό επιτελείο έχει βάλει στόχο την αύξηση των εσόδων που πέρυσι έφτασαν σχεδόν στο 1,1 δισ. ευρώ.
 
Έτσι θα πληρώσουν περισσότερα τέλη κυκλοφορίας όσοι έχουν πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. Εξετάζεται να μπει προσαύξηση μέχρι και 10% για περιβαλλοντικούς λόγους, μέτρο που εφαρμόζεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία.
 
Σημαντική όμως θα είναι και η αύξηση για όσους αγόρασαν αυτοκίνητο από τον Ιανουάριο του 2007 και ύστερα και μέχρι το Νοέμβριο του 2010. Όσοι λοιπόν έχουν αυτοκίνητο άνω των έξι ετών και είναι κυβισμού από 1.400 ως 1.800 κυβικά θα δουν αύξηση στα τέλη που πλήρωσαν πέρυσι. Για παράδειγμα για ένα 1.400αρι του 2007 πέρυσι τα τέλη κυκλοφορίας ήταν 255 ευρώ. Με τον νέο υπολογισμό θα φτάσουν τα 300 ευρώ. Αντίστοιχα για ένα 1.800 του 2007 τα τέλη από 380 ευρώ που ήταν πέρυσι θα εκτιναχθούν στα 500 ευρώ.
 
Δεν θα είναι όμως μόνο αυτές οι αυξήσεις καθώς στα σενάρια που εξετάζει το υπουργείο οικονομικών είναι και η αλλαγή στις κλίμακες με το ατελές όριο να πέφτει από τα 90 g/km διοξειδίου του άνθρακα, στα 85 ή ακόμα και στα 80 g/km και έτσι θα βρεθούν δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες να πληρώνουν τέλη ενώ μέχρι πέρυσι δεν πλήρωναν καθόλου.
 
Οι μόνοι που θα πρέπει να περιμένουν μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας είναι όσοι έχουν αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού, άνω των 1.800 κυβικών και το οποίο είναι άνω των πέντε ετών. Εδώ, καθώς είναι χιλιάδες οι ιδιοκτήτες τέτοιων αυτοκινήτων που κατέθεσαν πινακίδες λόγω της αύξηση των τελών κυκλοφορίας, υπάρχει η σκέψη για μείωση η οποία μπορεί να φτάσει και το 10%.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube