Διεθνής πρεμιέρα για τα ΜΙΝΙ Clubman ALL4 & JCW Convertible
Σε λίγες ώρες, η MINI παρουσιάσει σε διεθνή πρεμιέρα τα Clubman ALL4 και John Cooper Works Convertible που παρουσιάστηκαν επίσημα εφέτος τον Ιανουάριο.
Σκοπός του ALL4 δεν είναι μόνο η έξτρα πρόσφυση σε ολισθηρό οδόστρωμα, αλλά και το ακόμα καλύτερο κράτημα στις στροφές. Ωστόσο, το σύστημα τετρακίνησης έχει διαφορετική αρχή λειτουργίας από εκείνο που χρησιμοποιούν τα τετρακίνητα Countryman και Paceman μέχρι σήμερα.
Προς το παρόν δε, διατίθεται μόνο με τους 4κύλινδρους κινητήρες της γκάμας. Αυτό σημαίνει δίλιτρο μοτέρ βενζίνης με 192 ίππους στο Cooper S και πετρελαίου 190 ίππων στο Cooper SD. Στην πρώτη περίπτωση έχεις επιλογή μεταξύ ενός χειροκίνητου κιβωτίου με έξι σχέσεις κι ενός αυτόματου οκτώ ταχυτήτων, το οποίο είναι η μόνη επιλογή στο SD.
Η τετρακίνηση δίνει ελαφρώς καλύτερο χρόνο στα 0-100 km/h (0,2” για την ακρίβεια) και μια μικρή απώλεια σε τελική και κατανάλωση σε σχέση με τις αντίστοιχες προσθιοκίνητες εκδόσεις. Σύμφωνα με τα τεχνικά στοιχεία της MINI, το έξτρα βάρος για τις τετρακίνητες εκδόσεις είναι 90 kg στο χειροκίνητο Cooper S, 70 kg στο αυτόματο Cooper S και 60 kg στο Cooper SD.
Η τετρακίνηση πλέον έχει ηλεκτροϋδραυλική εμπλοκή και όχι ηλεκτρομαγνητική όπως μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με τη MINI, σε κανονικές συνθήκες το Clubman είναι προσθιοκίνητο, εμφανίζοντας έως και 30% μειωμένες απώλειες. Όταν διαγνωστεί απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός τροχούς, οι πίσω τροχοί εμπλέκονται αμεσότατα (σε κλάσμα του δευτερολέπτου είναι η έκφραση που χρησιμοποιεί η εταιρεία) μέσω του ηλεκτροϋδραυλικού συμπλέκτη ο οποίος αλλάζει το ποσοστό εμπλοκής ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες. Η ηλεκτρονική του μονάδα λαμβάνει δεδομένα για την ταχύτητα περιστροφής των τροχών και του αυτοκινήτου, της επιτάχυνσης κατά το διαμήκη και εγκάρσιο άξονα, το άνοιγμα του γκαζιού και τη γωνία του τιμονιού.
Αισθητικές αλλαγές που να υποδηλώνουν την τετρακίνηση δεν υπάρχουν, με εξαίρεση τα σήματα ALL4 στα φτερά. Επίσης δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση στην απόσταση από το έδαφος, η οποία παραμένει στα 14,1 cm. Είναι απόλυτα λογικό, αφού το αντίθετο ενδεχομένως να δημιουργούσε ανταγωνισμό με τη νέα γενιά Countryman που ετοιμάζεται.
Η τιμή του MINI Clubman Cooper S ALL4 που είναι και η μόνη έκδοση που εισάγεται στην Ελλάδα ξεκινά από τα 32.550 ευρώ -δείτε τις τιμές όλων των MINI.
Με σαφώς πιο επιθετική όψη από το στάνταρ MINI Convertible, το John Cooper Works διαθέτει νέο εμπρός προφυλακτήρα με μεγάλες εισαγωγές αέρα και κυψελωτό πλέγμα στη μάσκα.
Τα εμπρός φανάρια είναι LED, πατά σε νέας σχεδίασης 17άρες ζάντες ελαφρού κράματος και φυσικά φορά σπορ εξάτμιση. Ακόμη, η αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή ανοίγει και κλείνει σε 18” και μπορεί να λειτουργεί με ταχύτητα μέχρι 30 km/h.
Το ίδιο σπορ μοτίβο συνεχίζεται και στο σχεδιασμό της καμπίνας με το John Cooper Works Convertible να εξοπλίζεται με σπορ καθίσματα ντυμένα με ύφασμα Dinamica, με τιμόνι επενδυμένο με δέρμα και με λεβιέ ταχυτήτων JCW. Επιπλέον, το καντράν ανασχεδιάστηκε, τα πεντάλ είναι από ανοξείδωτο ατσάλι και τα πατήματα στα μαρπιέ είναι μαρκαρισμένα «JCW». Άλλα στοιχεία άξια μνείας είναι το αναβαθμισμένο σύστημα κλιματισμού, το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ των 215 lt και η ειδική σήμανση και διακόσμηση «JCW».
Κάτω από το καπό, βρίσκεται ο γνώριμος δίλιτρος κινητήρας τούρμπο που κινεί και το χάτσμπακ JCW με μέγιστη ισχύ τους 231 PS και μέγιστη ροπή τα 34,7 kgm. Στο στάνταρ συνδυασμό με το χειροκίνητο 6άρι σασμάν, το John Cooper Works Convertible επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 6,6” και πιάνει στην ευθεία τα 242 km. Με το έξτρα αυτόματο 6άρι Steptronic οι αντίστοιχες εργοστασιακές τιμές είναι 6,5” και 240 km/h.
Τις εκρηκτικές επιδόσεις του αυτοκινήτου υποστηρίζει η σπορ ρυθμισμένη ανάρτηση, ηλεκτρονικό εμπρός διαφορικό και σύστημα φρένων από τα Brembo.
Η τιμή του MINI Convertible JCW ή Cabrio όπως αναφέρεται στη χώρα μας ξεκινά από τις 36.850 ευρώ -δείτε τις τιμές όλων των MINI.
[Πηγή ΜΙΝΙ]