Οι ΗΠΑ θέλουν οι κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων να φτιάξουν λειτουργία «πτήσης» για τους οδηγούς [video]
Στόχος της πρότασης είναι να περιοριστούν ορισμένες λειτουργίες για να μην αποσπάται η προσοχή των οδηγών.
Τα κινητά τηλέφωνα και ειδικότερα τα smartphones, καλώς ή κακώς έχουν γίνει αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής μας ζωής. Είναι τόσες πολλές οι υπηρεσίες και οι πληροφορίες που μας παρέχουν, με αποτέλεσμα να αποσπάται χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια η προσοχή των οδηγών, και φυσικά να ευθύνονται για αρκετά θανατηφόρα ατυχήματα.
Παρά τις προσπάθειες που κάνουν αρκετοί οδηγοί για να περιορίσουν τη χρήση του εν ώρα οδήγησης, δεν είναι λίγοι αυτοί που δεν αφήνουν το τηλέφωνο από τα χέρια τους με τίποτα. Αυτός είναι και ο λόγος που η Εθνική Υπηρεσία Οδική Ασφάλειας των ΗΠΑ (NHTSA) πρότεινε στις κατασκευάστριες εταιρείες κινητών τηλεφώνων να δημιουργήσουν μια λειτουργία του κινητού που θα θυμίζει αυτή της «πτήσης» για τους επιβάτες αεροπλάνων.
Η πρόταση του NHTSA αναφέρει ότι η λειτουργία «οδήγησης» θα μπορούσε να περιορίσει ή να αναστείλει ορισμένες από τις λειτουργίες του κινητού τηλεφώνου. Επιπλέον, οι υπόλοιπες λειτουργίες του τηλεφώνου θα μπορούσαν να γίνουν ακόμα πιο εύκολες στη χρήση χάρη στην εξέλιξη των συστημάτων πολυμέσων που διαθέτουν Android Auto και Apple CarPlay. Βέβαια, η Apple και η Google δουλεύουν ήδη πάνω σε αυτή την κατεύθυνση για να περιορίσουν τις λειτουργίες των κινητών εν ώρα οδήγησης, αλλά αυτοί οι περιορισμοί δεν αφορούν τις συσκευές.
Η νέα αυτή πρόταση του NHTSA αποτελεί την δεύτερη φάση του σχεδίου αντιμετώπισης της απόσπασης της προσοχής των οδηγών. Η πρώτη είχε ανακοινωθεί πριν από περίπου τρία χρόνια και επικεντρωνόταν στις αυτοκινητοβιομηχανίες, ώστε να σχεδιάζουν πιο εύκολα στη χρήση συστήματα πολυμέσων. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της πρώτης «οδηγίας» είναι η παύση της λειτουργίας γραψίματος μέσω αυτών των συστημάτων κατά την διάρκεια της οδήγησης.
Παρά το γεγονός ότι οι προτάσεις του NHTSA έχουν κάποιες καλές ιδέες για να μην αποσπάται η προσοχή των οδηγών, υπάρχουν δύο σημαντικά προβλήματα. Το πρώτο είναι ότι ο NHTSA δεν έχει τη δύναμη και την εξουσία να αναγκάσει τους κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων να ακολουθήσουν τις οδηγίες του. Θεωρητικά, οι εταιρείες κατασκευής κινητών τηλεφώνων μπορούν να αγνοήσουν τις οδηγίες της Εθνικής Υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ και να συνεχίσουν να κατασκευάζουν τις συσκευές που επιθυμούν. Το γεγονός ότι οι κατασκευαστές επέλεξαν να εναρμονιστούν με τις οδηγίες του NHTSA, δεν σημαίνει ότι ήταν και υποχρεωτικό.
Το δεύτερο σημαντικό πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί είναι εάν η συσκευή που βρίσκεται στο αυτοκίνητο χρησιμοποιείται από τον οδηγό ή από κάποιον επιβάτη. Και αυτό διότι δεν υπάρχει ακόμα κάποιος αποτελεσματικός τρόπος που να «γνωρίζει» ποιος χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνο όταν το αυτοκίνητο κινείται. Αρκετός κόσμος είχε απογοητευθεί όταν οι ιθύνοντες του Pokemon Go αποφάσισαν να εμποδίσουν την χρήση του παιχνιδιού όταν ο χρήστης κινείται με ταχύτητα άνω των 15 km/h, και σίγουρα η απογοήτευση ενός επιβάτη θα είναι μεγάλη όταν δεν θα μπορεί να λειτουργήσει πλήρως το κινητό του τηλέφωνο, επειδή το σύστημα δεν θα γνωρίζει ένα οδηγεί ή όχι.
Οι οδηγίες του NHTSA προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις εταιρίες κατασκευής κινητών τηλέφωνων αποτελούν μια καλή αρχή για να μειωθούν αρκετά τα ατυχήματα και τα δυστυχήματα. Η τεχνολογία θα προχωρήσει και οι κατασκευαστές θα βρουν έναν τρόπο για να παραμείνουν λειτουργικά τα τηλέφωνα, τόσο για τους οδηγούς, όσο και για τους επιβάτες.
Αυτό που εσείς όμως πρέπει να κάνετε μέχρι να συμβούν όλα αυτά, είναι να παρατήσετε την συσκευή σε κάποια θήκη της κεντρικής κονσόλας και να επικεντρωθείτε στην οδήγηση.