Mικρότερη προστασία από σύγκρουση στην πλευρά του συνοδηγού! «Κλέβουν» οι κατασκευαστές; [video]
Πρόσφατες δοκιμές του οργανισμού IIHS, έδειξαν ότι ο συνοδηγός μπορεί και να μην προστατεύεται εξίσου καλά με τον οδηγό σε περίπτωση σύγκρουσης από τη δεξιά πλευρά.
Αν ρίξετε μια ματιά στην κύρια φωτογραφία θα δείτε πως κάτι πάει λάθος. «Η δομή κάποιων αυτοκινήτων φαίνεται η ίδια και στις δύο πλευρές, αλλά τελικά δεν πετυχαίνουν την ίδια επίδοση», δήλωσε ο David Zuby, επικεφαλής ερευνητής του IIHS.
Με άλλα λόγια, εμμέσως πλην σαφώς ο IIHS εγκαλεί του κατασκευαστές ότι κατασκευάζουν αυτοκίνητα με κύριο στόχο τους την αξιολόγηση των οργανισμών και όχι την προστασία των επιβατών. Πρακτική που έφερε στην επιφάνεια η πρόσκρουση «μικρής επικάλυψης» από την πλευρά του συνοδηγού. «Ο IIHS θα μπορούσε να ξεκινήσει την ένταξη και αυτής της δοκιμασίας από τον επόμενο χρόνο και να συγκαταλεγεί ως απαίτηση στην αξιολόγησή του από το 2018», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο οργανισμός.
Το 2012, ο οργανισμός IIHS (Insurance Institute of Highway Safety) προσέθεσε στην αξιολόγησή του τη διαδικασία του crash-test «μικρής επικάλυψης» (small overlap). Η πλαγιομετωπική σύγκρουση του IIHS προσομοιώνει τη σύγκρουση του εμπρός τετάρτου του αυτοκινήτου με ακίνητο και μη παραμορφώσιμο εμπόδιο, όπως για παράδειγμα ένα τοιχείο, μια φαρδιά κολόνα ή ένα δένδρο με ταχύτητα 40 mph (64 km/h). Δηλαδή προσκρούει μόλις με το 25% του πλάτους του εμπρός μέρους του και για το λόγο αυτό είναι πιο απαιτητική από την αντίστοιχη δοκιμή του Euro NCAP, αφού σε εκείνες το αυτοκίνητο κινείται με ίδια ταχύτητα, αλλά προσκρούει με το 40% του πλάτους του. Έτσι μπορεί να απορροφήσει πιο αποτελεσματικά την ενέργεια της σύγκρουσης.
Αυτή η δοκιμασία του IIHS αρχικά είχε δυσκολέψει πολλά αυτοκίνητα. Δεκατρείς εταιρείες αναγκάστηκαν να κάνουν δομικές αλλαγές σε 97 συνολικά μοντέλα προκειμένου να αποσπάσουν καλή βαθμολογία.
Το crash-test μικρής επικάλυψης, όπως και όλες οι πλαγιομετωπικές συγκρούσεις, γινόταν πάντα από τη μεριά του οδηγού, όμως τώρα ξεκίνησε να γίνεται και με το εμπόδιο από την πλευρά του συνοδηγού, με όχι και πολύ αναμενόμενα αποτελέσματα είναι η αλήθεια. Οι πρώτες δοκιμές έδειξαν ότι η καλή προστασία του οδηγού δεν είναι απαραίτητο πως ισχύει και για το διπλανό του κάθισμα.
Η δοκιμασία έγινε με επτά crossover που είχαν πάρει το βαθμό «καλό» στην κανονική δοκιμασία, εκ των οποίων μόνο το Hyundai Tucson κατάφερε να πάρει την ίδια βαθμολογία και για το συνοδηγό. Από τα υπόλοιπα, το Buick Encore, το Honda CR-V και το Mazda CX-3 πήραν απλώς «αποδεκτή» βαθμολογία, το Nissan Rogue και το Subaru Forester «μέτρια», ενώ το Toyota RAV4 αξιλογήθηκε ως «φτωχό».
«Πρόκειται για μια παράμετρο που χρειάζεται πολλή περισσότερη προσοχή» δήλωσε ένας από τους ερευνητές του οργανισμού, και περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον τη συνέχεια που θα πάρει αυτό το θέμα προσθέτουμε εμείς.
Μήπως αντίστοιχη δοκιμασία από την πλευρά του συνοδηγού χρειάζεται να δρομολογήσει και ο ευρωπαϊκός Euro NCAP;
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Προετοιμασία crash test: Πραγματική επιστήμη [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Παγκόσμιος NCAP: Πέντε επικίνδυνα μικρά αυτοκίνητα [videos]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τρία σπόρτσκαρ αποτυγχάνουν στα crash-test [videos]
[Πηγή autoguide και autoevolution]