Παγκόσμιες πωλήσεις 2017, άνοδος 4,7% για το πρώτο 3μηνο
Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών σημείωσαν άνοδο 4,7% με τη VW στην πρώτη θέση και τη Renault-Nissan να εισέρχεται στο Τοπ 3.
Οι πωλήσεις ΙΧ και LCV σημείωσαν αύξηση σχεδόν 5% κατά τη διάρκεια του πρώτου 3μήνου του έτους, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα και σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics.
Οι πωλήσεις συνολικά για το πρώτο 3μηνο έφτασαν τα 21,24 εκατ. αυτοκίνητα ή 962 χιλιάδες περισσότερα από το αντίστοιχο διάστημα του 2016, στις 52 αγορές που καλύπτει η Jato. To σύνολο αυτό δεν περιέχει αγορές όπως το Ιράν, η Μέση Ανατολή, το Μαγκρέμπ (Μαρόκο, Τυνησία, Αλγερία), το Πακιστάν, τις Φιλιππίνες και μερικές νοτιοαμερικανικές χώρες. Ωστόσο, τα νούμερα συνιστούν μια ακριβή εικόνα του πώς κινείται η παγκόσμια αγορά.
Η Κίνα ηγείται στις πωλήσεις με περισσότερα από έξι εκατομμύρια αυτοκίνητα, αλλά η ανάπτυξη του όγκους της παρουσιάζει ένα «πενιχρό» 5%. Ακολουθείται από την αποκλίνουσα αγορά των ΗΠΑ που υπερκεράσθηκε από την ΕΕ των 29 -4,76 εκατ. έναντι 4,03 εκατ. Μαζί με τη Ρωσία, την Τουρκία, το Ισραήλ και τη Ν. Αφρική, η ΕΜΕΑ είναι από τις περιοχές-ηγέτες στην ανάπτυξη του μεριδίου της και την ξεπερνούν μόνο η Ν. Αμερική και η Ινδία, όπου εκεί η μεγάλη ανάπτυξη κατέστη δυνατή για τελείως διαφορετικούς λόγους. Η VW εξακολουθεί να εξαρτάται ισχυρά από τις κατηγορίες των σουπερμίνι και των μικρών οικογενειακών, που εκπροσωπούν το 55% των παγκόσμιων πωλήσεών της.
Το Volkswagen Group κρατά τα σκήπτρα των πωλήσεων όσον αφορά τους ομίλους αυτοκινητοβιομηχανιών, με προνομιακό πεδίο της την Κίνα, όπου πουλά το 40% των αυτοκινήτων της. Ωστόσο, ο Γερμανός κατασκευαστής σημείωσε πολύ μικρή αύξηση, μόλις 1,7%, καθώς το μερίδιό του έπεσε στην Κίνα και παρέμεινε σταθερό στη Γερμανία.
Η Τoyota ακολουθεί στη δεύτερη θέση στους ομίλους με 2,34 εκατ. αυτοκίνητα, εξαιρουμένων των πωλήσεων που προέρχονται από τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Στις χώρες του Ειρηνικού, όπου η Toyota κατέχει δεσπόζουσα θέση, συνέβαλε στην αύξηση.
Ο πρωταγωνιστής αυτού το 3μήνου ήταν η Συμμαχία Renault-Nissan που βρέθηκε μόλις 1.500 αυτοκίνητα πίσω από την Toyota, πετυχαίνοντας ανάπτυξη του μεριδίου της κατά 10,4% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Το σύνολο των πωλήσεων της Συμμαχίας περιλαμβάνει και αυτές της Mitsubishi, χωρίς όμως να προσμετράται η αγορά του Ιράν και του Μαγκρέμπ, όπου η Renault κατέχει σημαντική θέση. Και καθώς η Κίνα προσπέρασε την Ιαπωνία, η οποία παρόλο που ήταν δεύτερη αγορά για τη Συμμαχία σημείωσε αύξηση 33% (κυρίως χάρη στη Nissan), αυτή συνεχίζει να επωφελείται από την ηγετική θέση της στον παγκόσμιο χάρτη των SUV.
Στην πραγματικότητα, τα SUV ήταν για μια φορά ακόμα η κατηγορία με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη. Στο πρώτο 3μηνο του 2017, ο κόσμος αγόρασε 6,5 εκατ. SUV ή 14,8% περισσότερα από το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Ακόμα κι αν η αύξηση αυτή ήταν μικρότερη από το μεγαλοπρεπές 23% του περυσινού πρώτου 3μήνου έναντι αυτού του 2015, είναι σαφώς καλύτερη από το 0% που σημείωσαν η κατηγορία των μικρών οικογενειακών και το 4% των σουπερμίνι. Κάθε είδους SUV, από τα πιο μικρά μέχρι τα πιο μεγάλα, σημείωσαν διψήφια ανάπτυξη κατά το πρώτο 3μηνο του 2017.
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η κατάταξη ανά μοντέλο. Εν πρώτοις το Nissan X-Trail/Rogue ξεπέρασε το Honda CR-V και έγινε το πιο καλοπουλημένο SUV παγκοσμίως. Πλησίασε πολύ κοντά στη δεύτερη θέση την Toyota Corolla και είναι πιθανό να τερματίσει στη δεύτερη θέση μέχρι το τέλος του χρόνου. Και είναι η πρώτη φορά στην ιστορία των πωλήσεων που ένα SUV εισέρχεται στο παγκόσμιο Τοπ 3. Την ίδια στιγμή, η Volkswagen πέτυχε το ποσοστό ανάπτυξης 47,9% στο Tiguan, βάζοντάς το στο Tοπ 30 των παγκόσμιων πωλήσεων. Αντίθετα, το Ford Focus έχασε έδαφος και βγήκε από το Top 10, κάτι που εν πολλοίς οφείλεται στο ότι είναι ήδη γερασμένο. Στην τεράστια αγορά των αμερικανικών μεγάλων pick-up, το RAM ξεπέρασε το Chevrolet Silverado. Και τέλος, η Mercedes C-Class ήταν το best-selling premium αυτοκίνητο, νίκη επί μιας γερασμένης BMW 3 Series με 100.277 μονάδες.