Ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία στην Ευρώπη

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία στην Ευρώπη

Η ισχυρή ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη κατά το πρώτο 6μηνο καθιστά τα EV την ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία.

Η ευρωπαϊκή ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνέχισε να αυξάνεται με ισχυρό ρυθμό κατά το πρώτο 6μηνο του 2017.

Ένας από τους κύριους λόγους γι’ αυτήν την ανάπτυξη ήταν η ώθηση που έδωσαν τα 10.000 πωληθέντα κομμάτια του προσφάτως λανσαρισμένου Hyundai Ioniq.

Συνολικά η κατηγορία μεγάλωσε κατά 27.000 μονάδες ή 56%, φτάνοντας τα 73.162 αυτοκίνητα για την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου.

Παρά την ισχυρή εμπορική παρουσία του, το Ioniq απέτυχε να μπει στο τοπ 3 των πωλήσεων, μένοντας 306 αυτοκίνητα πίσω από το τρίτο BMW i3. Το ανανεωμένο Renault Zoe ήταν το πρώτο στις ευρωπαϊκές πωλήσεις EV για την ίδια περίοδο, ακολουθούμενο από το Nissan Leaf, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η JATO Dynamics.

Κι ενώ η κατηγορία των EV ήταν η ευρωπαϊκή ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατά το πρώτο 6μηνο του 2017, το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων με μπαταρία παρέμεινε στο χαμηλό ποσοστό του 0,9%, αλλά πάντως αυξημένο κατά 50% σε σχέση με το 0,6% που είχε την ίδια περίοδο πέρυσι.

Η δεύτερη ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία στην Ευρώπη ήταν τα κόμπακτ SUV και crossover, που κατέγραψαν αύξηση 37% με 989.421 πωλήσεις κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους. Η κατηγορία σπρώχτηκε ισχυρά από το νέο Peugeot 3008 που συνέδραμε με 81.000 πωλήσεις την κατηγορία και πλασαρίστηκε στην τρίτη θέση των πωλήσεων της κατηγορίας.

Η επιτυχία αυτή δικαιώνει την απόφαση της Peugeot να λανσάρει τη δεύτερη γενιά του 3008 ως crossover. Στην περίπτωση που αυτό είχε παραμείνει ένα MPV, θα μπορούσε να κολλήσει άσχημα, σε μια κατηγορία που έχει συρρικνωθεί στο 5,7% της ευρωπαϊκής αγοράς για το πρώτο 6μηνο του 2017 και στις 300.252 μονάδες. Τα κόμπακτ SUV όμως εισέπραξαν και μια ισχυρή ώθηση από το νέο Volkswagen Tiguan που ήρθε να προσθέσει 55.036 πωληθέντα αυτοκίνητα στη μερίδα του, πιάνοντας τις 128.033 μονάδες για το πρώτο 6μηνο.

Το Audi Q2, επίσης νεοεισερχόμενο στην κατηγορία, βοήθησε στην άνοδο του premium κομματιού των SUV/crossover. Ο όγκος πωλήσεών του ήταν 42.398 μονάδες σε μια κατηγορία όπου οι πωλήσεις ανέβηκαν 24% στις 237.542 μονάδες.

Το Q2 και το «αδερφικό» του Audi Q3 κατέγραψαν 84.195 πωλήσεις από 51.353 το αντίστοιχο 6μηνο πέρυσι. Ο εσωτερικός ανταγωνισμός μεταξύ των δύο μοντέλων της Audi λειτούργησε επ’ ωφελεία της BMW, της οποίας το X1 ήταν το top-selling premium κόμπακτ SUV στο 6μηνο. Οι πωλήσεις της Χ1 ανέβηκαν κατά 29%, καταγράφοντας 61.101 μονάδες.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube